וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית בת ים: איחוד עם תל אביב - אסון

7.12.2016 / 10:26

בכנס עיר הנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי הנערך באילת התנגד יוסי בכר לתכנית לאחד בין תל אביב ובת ים. "זה יעלה את מחירי הדירות. בדיוק הפוך ממה שרוצים להשיג". בכר אמר כי העיר קרובה לחתימה על הסכם גג עם המדינה

יוסי בכר מועמדת לרשות עיריית בת ים. ינואר 2015. ראובן קסטרו
יוסי בכר/ראובן קסטרו

"האיחוד המוצע בין בת ים לתל אביב הוא האסון הגדול ביותר למשבר דיור ולהתחדשות העירונית – הוא רק יעלה את ערכי הקרקע בגוש דן ויעלה בהתאמה את מחירי הדירות. בדיוק הפוך ממה שרוצים להשיג", כך אמר ראש עיריית בת ים, יוסי בכר. "אנחנו לקראת מגעים להסכם גג שיש ביכולתו לפתור את הבעיות התקציביות של בת ים ולהשאיר את בת ים עצמאית".

ראש עיריית בת ים יוסי בכר אמר את הדברים במסגרת פאנל בנושא התחדשות עירונית בכנס עיר הנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי, המתקיים באילת. בכר סיפר כי העיר בת ים קרובה לחתימה על הסכם גג עם המדינה ואמר: "נפגשנו בשבוע שעבר עם השר משה כחלון שנתן ברכתו ומינה את אביגדור יצחקי להוביל הסכם. אנחנו במגעים לקראת חתימה בינואר על הסכם גג להתחדשות עירונית שישאיר את בת ים עצמאית".

בכר הדגיש כי "המודל הייחודי של תכנית הגג אותה מקדמת עיריית בת ים, מורכב ממספר חלקים שונים הבאים לתת מענה למספר בעיות שונות – ביניהן כמות יחידות הדיור הקיימת, המחסור בקרקעות וכו'. המודל מבוסס על כך שהמדינה תבנה 20,000 דירות בבת ים במשך כעשור, ושכר הדירה (370 מיליון שקל על פי הערכות) יועבר לעירייה.

בנוסף, במסגרת המודל שמציעה העירייה, תהיה בנייה של נדל"ן מניב, הצפוי להכניס שכ"ד של כחצי מיליארד שקלים. על פי חברת הייעוץ המלווה צ'מנסקי בן שחר, התכנית צפויה להכניס בעוד כעשור 2 מיליארד שקלים, ולעלות רק 700 מיליון שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • בת ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully