וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילוט ל"תכנן ובנה": 1,200 דירות ייבנו בחריש

1.12.2016 / 12:41

במסגרת המכרז יתמודדו היזמים על זכויות לבניית 1,196 דירות בעיר ויהיו אחראים גם על כלל עבודות הפיתוח במתחם, בניית מוסדות הציבור ושטחי המסחר. המכרז יחייב גם היקשרות עם חברת בנייה זרה

חריש. שלומי גבאי
העיר חריש/שלומי גבאי

המכרז הפומבי הראשון בשיטת "תכנן ובנה", במסגרתו יתמודדו יזמים לרכישת זכויות חכירה לתכנון, פיתוח ובנייה להקמתן של 1,196 יחידות דיור בעיר העתידית חריש עתיד להיות מפורסם השבוע. מתוך כמות זו כ-1,100 יחידות דיור מיועדות לטובת פרויקט מחיר למשתכן ועוד כ-100 בשוק החופשי. עם זאת, על פי המכרז, היזמים שיזכו במכרז יזכו "לתוספת שבס" – המגדילה ב-20% את מספר יחידות הדיור – ואותן יוכל הזוכה למכור גם כן בשוק החופשי.

במשרד הבינוי והשיכון ציינו כי הזוכה במכרז יידרש לתכנן ולבצע את כלל עבודות הפיתוח במתחם, את מוסדות החינוך ומבני הציבור, ואת יחידות הדיור ושטחי המסחר וכי לצורך כך יהיה עליו להתקשר עם חברת בנייה זרה. חוברת המכרז צפויה להתפרסם בשבועות הקרובים.

יחידות הדיור החדשות שיוקמו בשיטה זו ייבנו בשכונת "אור המזרח" בחריש, בהיקף כספי המוערך במשרד הבינוי והשיכון בלמעלה ממיליארד שקלים. כאמור, בשלב זה מדובר בפיילוט ראשון לקראת מתחמים נוספים שייבנו בשיטה זו במהלך השנה הבאה.

על פי התנאים שנקבעו, הזוכה במכרז יידרש להשלים את מסירת הדירות, התשתיות ומבני הציבור והחינוך הכלולים במכרז בתוך 40 חודש מיום החלטת ועדת המכרזים על המציע הזוכה במכרז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

גלנט: "לא פחות ממהפכה"

שיטת מכרזי "תכנן ובנה" כוללת שיווק מתחמים גדולים (1,000 דירות ומעלה) במסלול "מחיר למשתכן" ליזם יחיד – שמתחייב כאמור לבנות ה את יחידות הדיור, את התשתיות וכן את מבני הציבור והחינוך ושטחי המסחר. מכרזים אלו כוללים מתחמים שלגביהם קיימת תכנית בתוקף, ללא חסמים חיצוניים משמעותיים – זאת במטרה להגביר, כך לטענת משרד הבינוי והשיכון, את הוודאות ליזם ולאפשר קידום מהיר של הבנייה. כאמור, כחלק מתנאי המכרז נדרש המציע להתקשר עם חברה זרה, אשר תביא ידע וטכנולוגיות בנייה חדישות וכוח אדם מיומן.

במסגרת הקמת השכונה החדשה בחריש יחויב היזם בהקמת שני בתי ספר יסודיים, 11 כיתות גן, מתנ"ס, אולם ספורט, מגרשי ספורט ושלוש כיתות מעון יום. כחלק מזכייתו במכרז, צפוי היזם לזכות בסבסוד פיתוח לו זכאית חריש, הן מכוח החלטת עדיפות לאומית והן מכוח תכנית "מחיר למשתכן", וכן יועבר תקציב ממשרד החינוך לשם בניית כיתות הלימוד.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט התייחס למכרז הראשון ואמר כי "הכנסת שיטת 'תכנן בנה' היא לא פחות ממהפכה בענף הבניה הישראלי. אחד הגורמים שייקרו לאורך השנים את המחירים בשוק הדיור הוא הקצב האיטי של הבניה, וחוסר התיאום ששרר במערכת המסורבלת ומרובת היזמים. הצעד הזה, המצטרף לשורת צעדים גדולים בהם נקטנו בשנה וחצי האחרונות, כהכנסת חברות בניה זרות, תיעוש הבניה, עדכון חוקי מכר דירות והסרת חסמים בירוקרטיים, תביא לקיצור זמנים, ייעול המערכת וחסכון בכסף לציבור הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully