וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור התייאש? שפל בהיקף הנרשמים למחיר למשתכן

אורי חודי

24.11.2016 / 8:11

בחודש אוקטובר נרשמו רק 2,784 זכאים חדשים לתוכנית שהוציאו תעודות זכאות, לעומת יותר מ-9,000 בספטמבר וכ-11,800 איש באוגוסט. אלה הסיבות

מחיר למשתכן עפולה. שלומי גבאי
הגרלת מחיר למשתכן/שלומי גבאי

לאחר חודשים ארוכים שבהם היקף ההרשמה של זכאי משרד השיכון לתוכנית מחיר למשתכן היה בעלייה, נראה שכעת הביקוש נמצא בירידה. על פי נתוני מטה הדיור במשרד האוצר, בחודש אוקטובר נרשמו רק 2,784 זכאים חדשים לתוכנית שהוציאו תעודות זכאות.

בהשוואה לחודש שקדם לו, ספטמבר - שבו נרשמו יותר מ-9,000 זכאים לתוכנית - מדובר בצניחה של כ-70%. בהשוואה לחודש אוגוסט - שבו נרשמו לתוכנית כ-11,800 איש - הירידה אף גדולה יותר. למעשה, מדובר במספר הנמוך ביותר של מוציאי תעודות זכאות לתוכנית מחיר למשתכן מאז החלה ההרשמה בינואר השנה.

על פי גורמים בענף, ישנן כמה סיבות לירידה במספר הנרשמים. הסיבה הראשונה היא שלאחר שמשרד האוצר ומשרד השיכון החליטו ליצור סדרות של זכאים, והסדרה הראשונה נסגרה כאשר מכסת תעודות הזכאות הגיעה ל-60 אלף, זכאים שעדיין לא נרשמו אינם ממהרים להירשם כעת, משום שכל ההגרלות מיועדות לסדרה א' בלבד וגם כיום לא ניתן עדיין לדעת מתי סדרה ב' תוכל לגשת להגרלות.

בד בבד יש הטוענים שהיקף הנרשמים עד כה - שעומד על פי מטה הדיור על כ-73.3 אלף משקי בית - משקף רמה גבוהה של זכאים שמגיעה לרף העליון. עם זאת, לא מן הנמנע שגם כיום ישנם מי שעדיין לא מכירים את כל פרטי התוכנית ולא הגישו בקשה לתעודת זכאות, או שהתייאשו והחליטו לוותר על האפשרות.

ומה עם ההגרלות? בעת האחרונה נראה שקצב ההגרלות שנפתחות וגם שנסגרות ירד מעט. נכון להיום פתוחות להרשמה רק שלוש הגרלות: אחת בשכונת רמת שלמה בירושלים, מיזם שבונה חברת גיא ודורון לוי ויכלול 140 דירות מוזלות ההגרלה צפויה להיסגר ב-5 בדצמבר. מחיר דירה מוזלת במיזם זה עתיד לעמוד על כ-1.37 מיליון שקל לדירת 100 מ"ר.

ההגרלה השנייה היא במתחם כורדני שבקרית מוצקין, הגרלה זו מתייחסת למיזם של חברת אשדר שיכלול 188 דירות מוזלות, וגם היא צפויה להיסגר ב-5 בדצמבר. מחיר דירה מוזלת במיזם זה צפוי לעמוד על החל בכ-950 אלף שקל לדירת 100 מ"ר. ההגרלה השלישית הפתוחה להרשמה מתייחסת למיזם במבשרת ציון שתבנה חברת אזורים ויכלול 150 יחידות דיור מוזלות. הגרלה זו עתידה להיסגר להרשמה ב-17 בדצמבר. מחירי הדירות במיזם זה עתידים לעמוד על החל ב-1.1 מיליון שקל.

על פי נתוני מטה הדיור, הביקוש להגרלות עדיין גבוה. להגרלה בקריית מוצקין נרשמו עד כה 6,498 זכאים (שיתחרו על 188 דירות מוזלות) ובירושלים מדובר ב-9,179 נרשמים בהגרלה על 140 דירות מוזלות. נזכיר כי עד כה זכו בהגרלות השונות של התוכניות המוזלות (מחיר מטרה ומחיר למשתכן) כ-5,000 איש. בד בבד, מספר הדירות המוזלות שאותן מתעתדים לבנות קבלנים ויזמים שזכו במכרזים עומד על כ-20 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully