וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה בריבית המשכנתא הופכת השקעה בדירה ללא כדאית

23.11.2016 / 9:57

הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס מציין כי דמי השכירות לא יכסו את עלות המימון של רכישת הדירה. "אם נתחשב בעלייה בריביות המשכנתא אולי כדאי שתוסיפו עוד כמה מאות אלפים למחיר הדירה הסופי שבאמת תשלמו לאורך כל חיי ההלוואה". ומה התחזית לגבי שוכרי הדירות?

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012/דרור עינב

"ריבית המשכנתאות צפויה לעלות בעוד 0.3%-0.5% בחודש הקרוב", כך אומר יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, בסקירה שפרסם על השפעת ריבית המשכנתאות על שוק הדיור בישראל. חברון מציין כי העלייה בריבית צםפויה לנוכח "עליית התשואות החדה בשוק האג"ח מאז בחירתו של טראמפ לנשיא ארה"ב".

חברון מציין כי "מבט לתחילת השנה מלמד כי בפעם האחרונה שרמת התשואות עמדה ברמה הנוכחית, עלות המשכנתא הייתה נמוכה בשיעור של כ-8% וזה עוד לפני העלייה בריביות שצפויה בחודש הקרוב.

"הריבית הקבועה על משכנתא ל-30 שנה עומדת היום ברמה ממוצעת של 6% וצפויה עוד לעלות. על משכנתא ל-20-25 שנה רמת הריבית היא של כ-5% וצפויה לעלות. שיעור התשואה הממוצעת משכירות על דירות להשקעה עומד ברמות של 2.6% באזור גוש דן ובאזור ירושלים (נתוני הלמ"ס)". חברון סבור כי "גם אם נתעלם משיעור המס על שכירות ומס רכישה על דירה וחודשים בהם הדירה לא מושכרת, נראה כי העלייה החדה בריבית המשכנתא הופכת את ההשקעה בדירה מלא כדאית - לממש לא כדאית. בניגוד לעבר, היום השכירות לא רק שלא תכסה את עלות המימון אלא לא תכסה את ההחזר החודשי לבנק במקרה של 50% מימון! אם נתחשב בעלייה בריביות המשכנתא אולי כדאי שתוסיפו עוד כמה מאות אלפים למחיר הדירה הסופי שבאמת תשלמו לאורך כל חיי ההלוואה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מצב שוכרי הדירות יורע

לגבי שוכרי הדירות, סבור חברון כי מצבם עשוי להיות מורע בהחלט. בעלי הבית ינסו להעלות עוד יותר את מחירי השכירות, השאר פשוט לא יקנו, מה שעשוי לפגוע בהיצע הדירות להשכרה".

בהתייחס לשוק המניות האמריקאי, סבור חברון כי "שוק המניות האמריקאי מתפקד, למרות עליית התשואות ולמרות שנתוני המאקרו פושרים יחסית. השאלה היא האם מדובר באשליה זמנית שאותה הנשיא הנבחר יוצר? לפי אנשי הקבינט שהוא מגבש בימים האחרונים, נראה כי טראמפ מתכוון לקיים חלק ניכר מהבטחותיו במהלך הקמפיין". חברון מעריך כי "השוק לא לוקח מספיק בחשבון את ההשלכות השליליות שהתחזקותו של הדולר עלולה ליצור על ענף התעשייה והייצוא האמריקאי (כפי שראינו זאת בשנה וחצי האחרונות) והאפקט ה"מתמתן" על האינפלציה והצמיחה, וכפועל יוצא על התשואות. בשבועיים האחרונים הדולר התחזק מעל 4% מול סל המטבעות לשיא של 13.5 שנים. חברון מעריך כי "מצפה לנו תקופה של שילוב בין אי-וודאות ואופוריה (כפי שראינו בשבועיים האחרונים). אנו מכנים את תגובת השווקים כתגובת יתר".

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully