וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראשל"צ משווקות דירות במחירי 2008 – מה זה עשה למחירים?

19.11.2016 / 8:33

אחד המוקדים המסקרנים ביותר של "מחיר למשתכן" עתיד להיבנות בשכונת הרקפות בראשון לציון - שם ייבנו מעל 1,000 דירות במחירים הנמוכים בכ-35% ממחירי השוק. האם הציפייה לדירות המוזלות מיתנה את עליות המחירים בעיר? בדיקה מיוחדת של אתר מדלן

מערכת וואלה!

שכונת הרקפות בראשון לציון היא שכונה חדשה שעתידה להיבנות בשנים הקרובות על שטחים חקלאיים בקצה המזרחי-דרומי של העיר – ונחשבת לאחד המוקדים המסקרנים ביותר של תכנית "מחיר למשתכן". סך הכול ייבנו בשכונה כ-1,650 דירות, כאשר כ-1,200 מתוכן ישווקו במסגרת תכנית "מחיר למשתכן". לפי הערכת העירייה, כ-90% מהדירות המתוכננות יהיו בתהליך בנייה או יאוכלסו ב-10 השנים הקרובות. בדיקה מיוחדת של אתר מדלן בחנה מה צפוי להיות בשכונה ובסביבתה והאם הציפייה לכמות משמעותית של דירות מוזלות – שינתה במשהו את הביקוש לדירות חדשות בעיר או מיתנה את המחירים?

על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון – ניכר כי הציבור בהחלט מגלה עניין בהגרלות לדירות המוזלות עם למעלה מ-23 אלף נרשמים לארבע הגרלות (מתוך 7 שכבר בוצעו) לרכישת 396 דירות מוזלות בפרויקט. כאמור, נכון להיום, 7 הגרלות כבר התקיימו ו-3 נוספות צפויות להתקיים בקרוב ואם לשפוט על פי תוצאות המכרזים עד כה, הרי שהעניין מוצדק: מחיר דירה מוזלת במכרזים הממשלתיים יגלם הנחה של 30%-35% ממחירי השוק.

על פי המחירון שפורסם במכרזי המדינה, דירות שלושה חדרים (80 מ"ר) בשכונה יימכרו לזכאים במחיר ממוצע של כ-950 אלף שקל, דירות ארבעה חדרים (100 מ"ר) במחיר ממוצע של 1.17 מיליון שקל, ואילו דירות חמישה חדרים (120 מ"ר) במחיר ממוצע של 1.4 מיליון שקל.

אלא שמבדיקת מדלן עולה כי בשנה החולפת המחירים בעיר ראשון לציון זינקו בכ-11% - עליה דרמטית שניתן היה לצפות כי תצטנן מעט בעקבות היצע מוזל משמעותי שנכנס לשוק הדיור המקומי. אם משווים למשל את הפרויקטים החדשים בשכונת הראשונים בעיר – שכונה שיש בה בנייה חדשה בהיקף משמעותי – הרי שמחירה הממוצע של דירת 5 חדרים חדשה עלתה בכ-7% בשנה האחרונה. נכון להיום אם כך, נראה כי גם כמות של למעלה מ-1,000 דירות חדשות שנוספות לעיר – אין בכוחן כדי לצנן את מגמת ההתייקרות הנמשכת.

אולם אזור שכונת הרקפות אינו לבד בתנופת הבנייה המקומית. ממזרח לשכונה נמצא בסיס מחנה צריפין, שמיועד לפינוי בשנים הקרובות. לפי התוכנית, ייבנו במתחם שיפונה כ-17,000 דירות חדשות יחד עם שטחי משרדים ומסחר נרחבים. מרבית שטחי המחנה צפויים להתפנות עד 2023, כאשר החלקים הנושקים ממזרח לשטח הבנוי בראשון לציון כבר פונו, או עתידים להיות מפונים ברובם עד 2018. עם פינוי המחנה, רצף הבינוי צפוי להמשיך מזרחה, חלקו בשטח המוניציפלי של באר יעקב וחלקו בשטח של ראשון לציון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבנייה בשכונת הרקפות

אז מה בתכנון? בשכונה החדשה יוקמו מספר מגדלי מגורים בני כ-23 קומות (בעיקר בחלק המזרחי של השכונה, שפונה לכיוון מחנה צריפין), לצד בנייני מגורים בני עד 8 קומות שבנויים סביב חצרות, וקומץ קטן של בתים צמודי קרקע. בנוסף לדירות שייבנו במסגרת מחיר למשתכן, ייבנו כ-250 דירות קטנות המיועדות לקשישים וסטודנטים (בשטח של כ-50 מ"ר בממוצע) להשכרה במגדל במרכז השכונה.

השכונה נכללת בהסכם הגג שנחתם בין המדינה לעיריית ראשון לציון. המשמעות היא שבשכונת הרקפות כל בתי הספר, הכבישים ומבני הציבור צפויים להיות מוכנים עם כניסת התושבים הראשונים לשכונה. לנושא זה חשיבות רבה, שכן בשכונות רבות סובלים התושבים בשנים הראשונות מקשיים כתוצאה מחוסר מוכנות תשתיות בסיסיות כגון כבישים, בתי ספר וגנים ציבוריים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איפה כדאי לגור בשכונה?

במגדלים, לפחות בקומות הגבוהות, הדיירים צפויים להנות מנוף פתוח שכן רוב הבנייה בסביבה הקרובה היא נמוכה. מצב זה אמור להשתנות עם בניית שכונות המגדלים החדשות בבאר יעקב מדרום, ובעתיד עם מימוש תכניות הבנייה במחנה צריפין ממזרח ומצפון לשכונה. מצד שני, כדאי לקחת בחשבון שעלויות התחזוקה במגדלים עלולות להיות גבוהות יותר.

היתרון הבולט של מגורים בבניינים הנמוכים יותר, הוא החצרות הפנימיות, שישרתו את דיירי הבניינים שייבנו סביבן. במגרשים בקצה המערבי של השכונה לא יהיו חצרות פנימיות, אך הבניינים יפנו לפארק השכונתי, ודייריהם יוכלו להגיע אליו ללא צורך בחציית הכביש.

בנוסף, למשפחות עם ילדים כדאי לדעת שבשכונה ייבנו מספר בניינים שיאפשרו גישה לבית הספר ללא צורך בחציית כבישים. יש לציין שגם ילדים שגרים בחלקים האחרים של השכונה לא יצטרכו לחצות כבישים מהירים וסואנים, שכן הרחובות בשכונה יהיו בעלי ממדים צנועים, ומערך של שבילי הליכה יחבר בין האזורים השונים בשכונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תעסוקה

נכון להיום אין מוקדי תעסוקה בסביבה הקרובה והמיידית של השכונה, למעט בית החולים אסף הרופא. עם זאת, במרחק נסיעה קצרה נמצאים מכון ויצמן למדע ברחובות ופארק המדע בנס לציונה והמרחק מהעיר תל אביב אינו רב. כמו כן, בסמוך לתחנת הרכבת "הראשונים" הולך ונבנה מתחם משרדים חדש, ויש תכניות להקים אזורי משרדים נרחבים בצפון ובמערב ראשון לציון ובדרום בת ים. בנוסף, מתחם גדול של משרדים מתוכנן להיבנות במסגרת תכניות הבנייה למחנה צריפין, אך מימושו לא צפוי בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully