וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשים בפרויקט מחיר למשתכן בעפולה יקבלו "דירות הפוכות"

17.11.2016 / 8:56

חלק מרוכשי הדירות במחיר למשתכן בעפולה נדהמו לגלות כי דירותיהם נבנות בכיוון ההפוך לזה אותו בחרו עם תחילת הפרויקט. בחברה טוענים כי מקור הבלבול בחוסר הבנה של הרוכשים ומשרד השיכון אומרים כי אין בידם לסייע

יח"צ - חד פעמי

רוכשי דירות מחיר למשתכן בעפולה – העיר הראשונה שבה ערכו משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון הגרלות לדירות המוזלות – חתמו על חוזים לרכישת דירות כבר לפני חודשים רבים, אלא שכעת, כשהקמת חלק מהפרויקטים כבר מצויה בעיצומה, מתברר כי חלק מהרוכשים יקבלו דירות בכיוון הפוך מזה שסברו כי הם רוכשים.

חלק מהרוכשים בפרויקט "מחיר למשתכן" שרכשו את דירותיהם מחברת דורם נדל"ן, שבונה כ-240 דירות בעפולה טוענים כי הבנייה בשטח אינה תואמת את השרטוטים שהוצגו להם ואת הדירות שאותן בחרו במעמד בחירת הדירה, המפוקח על ידי משרד הבינוי והשיכון.

"בתחילת השנה קיבלנו הודעה על זכייה בהגרלה במחיר למשתכן בעפולה. כשהגענו לעפולה לפגישה עם היזם – חברת י.ס.ד נדל"ן (דורם נדל"ן) – נאמר לנו שהפגישה תכלול אוריינטציה קצרה ומיד לאחריה יוקצב לנו זמן ונצטרך לבחור דירה במהירות. בשלב הצגת הדירות פתחו עבורנו שרטוטים של הפרויקט בחוברות המכר של הפרויקט והדירות ונציגי היזם הסבירו כי את השרטוטים יש לקרוא כשכיוון צפון ממוקם בראש העמוד. המיקום וכיוון הדירה היה אחד הדברים המשמעותיים ביותר מבחינתנו ואת מרבית הזמן שהוקצב לנו הקדשנו כדי לוודא שהכיוון הוא צפון - משום שרצינו דירה שפונה לשטחים הפתוחים של בלפוריה", מספר בשיחה עם וואלה! NEWS אחד הרוכשים.

כאמור, מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי בשלב בחירת הדירות קיבלו רוכשים אלו חוברות מכר, שעל גביהן לא מצוין כיוון צפון. רוכשים אלו בחרו את הדירות על בסיס ההסבר שניתן להם על ידי נציג החברה. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! ניתן לשמוע את הנציג מסביר לרוכשי הדירות כיצד יש להסתכל על התשריטים שלפניהם. בתשריטים אלו, מופיעות דירות 4 חדרים כשהמרפסת בדירה פונה כביכול לכיוון צפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"הסתמכנו על מה שהוסבר לנו. היו מספר דירות פנויות והחלטנו לבחור דירה בקומה השלישית (מתוך 5) שפונה לכיוון צפון על מנת להיות קו ראשון לשטח הפתוח של בלפוריה. רצינו לקבל נוף ומשב רוח צפון מערבי. התייעצנו - ועל פי זה בחרנו. זה היה שיקול מאוד מרכזי בבחירת הדירה. אני מצטער בדיעבד שלא הקלטתי את כל השיחה כולה אבל דיברנו המון על סוגיית המיקום - כי זה היה עניין קריטי ומרכזי", הוא אומר.

הדירה שנרכשה לבסוף היא דירת 4 חדרים, בשטח 114 מ"ר, הכוללת 35 מ"ר מרפסת, מחסן וחניה וממוקמת בקומה השלישית באחד הבניינים במחיר של כ-700 אלף שקלים. "נציגה של משרד השיכון באה לבדוק שהכל תקין וכשעתיים לאחר מכן נכנסנו לחתימת חוזה. לא הגענו עם עו"ד מטעמנו כי הוסבר לנו שממילא לא נוכל לבצע שינויים בחוזה. מבחינתנו מדובר בפרויקט בחסות ממשלתית, משרד השיכון מפקח על כל מה שנעשה, ולכן לא חששנו".

אלא שלאחר תחילת הבנייה, בביקור בשטח, גילו להפתעתם חלק מרוכשי הדירות כי מספר מבנים הוקמו כביכול בכיוון ההפוך ב-180 מעלות מזה שהוצג בפניהם במשרד המכירות של החברה. "על פי הבנייה שמתקדמת בשטח אנחנו רואים בבירור כי המצב אינו כפי שהוצג לנו. כלומר בחרתי דירה שפונה לכיוון צפון, לאזור של נצרת ובלפוריה וקיבלתי דירה שפונה לדרום מזרח – לכיוון העיר עפולה עצמה", הוא אומר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האתר בו נבנות הדירות בעפולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקבוצת הוואטספ שמפעילים דיירי הפרויקט, התלוננו מספר רוכשים אחרים על בעיה זהה, אולם נכון להיום, על אף שכבר לפני מספר שבועות ביקשו לקבל תשובות בנושא – טרם זכו למענה ממשרד הבינוי והשיכון או ממשרדיו של היזם עצמו.

בחברת דורם נדל"ן לעומת זאת, דחו את הטענות מכל וכל ומציינים כי מקור הטעות היא בהבנתם של הרוכשים את המידע שהוסבר להם במעמד המכירה. בחברה אישרו כי מספר רוכשים פנו אליהם בנושא, אך ציינו כי בחוברות המכר השיווקיות של הפרויקט אין כיוונים – אך כי כל הרוכשים הוחתמו על מסמך במעמד חתימת החוזה שבו צוינו במפורש הכיוונים.

"התשריט שבו מופיעים הכיוונים הוצג לנו רק במעמד חתימת החוזה, כלומר לא במעמד בחירת הדירה, ואיש לא הסביר לנו כי מדובר במסמך הרשמי היחידי שמאשר את כיווני בניית הפרויקט. אני לא איש מקצוע ולא עלה על דעתי שאני חותם על מסמך שסותר את מה שנאמר לי בשלב בחירת הדירה", אומר אחד הרוכשים.

מחברת י.ס.ד ימות ובניין בע"מ נמסר בתגובה: "החברה מכחישה את טענות הדיירים וצר לה על אותם דיירים בודדים שחשים שהוטעו. החברה תמשיך לבנות במלוא המרץ את הפרויקט, כאשר כל הדירות הנבנות גדולות ואיכותיות, בעלות כיווני אוויר טובים. החברה מאחלת לכל הדיירים כניסה מהירה לדירות והנאה מפרויקט ייחודי זה".

ממשרד השיכון והבינוי מסרו בתגובה: "משרד הבינוי והשיכון מאשר את החוזים ומבצע בקרה על החוזים שנחתמו ע"י הזכאים. מתחילת התהליך, המשרד עושה את המרב כדי לאפשר לזכאי לבצע את העסקה הטובה ביותר, תוך הגנה על זכויותיו, בהתאם לתנאי המכרז שנקבעו. יודגש כי על הזכאים לבדוק היטב את פרטי החוזה עליו הם חותמים לפני מעמד החתימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully