וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין קייס: תלונת שיכון ובינוי במשטרה נגד העובד לשעבר – נסגרה

14.11.2016 / 12:22

המשטרה החליטה לסגור את התיק שנפתח נגד ממונה הבטיחות לשעבר בשיכון ובינוי – מחוסר אשמה. התיק נפתח לפני כמה חודשים בעקבות תלונה שהגישה שיכון ובינוי, בטענה כי העובד לשעבר חדר למחשבי החברה ומחק מהם מסמכים

שיכון ובינוי ראש העין. מערכת וואלה!
שיכון ובינוי ראש העין/מערכת וואלה!

המאבק שמנהלת חברת שיכון ובינוי, בשליטת שרי אריסון, כנגד מי שהועסק כממונה בטיחות בחברה אינו נושא פרי – גם בזירה הפלילית: החברה הגישה לאחרונה תלונה במשטרה כנגד העובד בגין עבירות כביכול על שני סעיפים בחוק – אולם כעת החליטה המשטרה לסגור את התיק לאחר שהעובד לא נמצא אשם באשמה שיוחסה לו. הסעיפים שכנגדם הגישו בשיכון ובינוי תלונות היו חדירה למחשב כדי לעבור עבירה וסעיף נוסף הוא מחיקה או שינוי של מסמכים.

כאמור, המאבק שמנהלת שיכון ובינוי נגד ממונה הבטיחות לשעבר, עוסק בדרישת החברה כי העובד, ראובן בן שמעון, ישיב לידיה או לידי בית המשפט עותקים מאלפי מסמכים המצויים בידיו. לטענת החברה מדובר בחומרים חסויים וסודיים שקשורים, בין השאר, בסוגיות של בטיחות.

פרקליטו של הממונה, עו"ד עמית גורביץ', מסר בתגובה לסגירת התלונה כי "ההחלטה לסגור את התלונה במשטרה בשל "חוסר אשמה" מלמדת בדיעבד את מה שטענו כל הזמן - כי מדובר במהלכי השתקה. ההתנהלות משקפת מצב קשה ושכיח בו מעסיקים אינם בוחלים בשימוש לרעה בהליכי משפט, בעיקר הליכי סרק, לשם הפחדה וסתימת פיות של עובדים. מהבקשה הדחופה למתן צווים ומתלונת השווא במשטרה נותר כי בית הדין דחה את מתן הצווים, והמשטרה קבעה כי לא היה בהתנהלותו של ראובן בן שמעון כל דבר פלילי".

גורביץ' הוסיף כי "ראוי אף לפתח מנגנון של פיצוי נגד הקלות הבלתי נסבלת של מעסיקים בהגשת תביעות ותלונות שווא, על מנת למנוע מצדדים שימוש לרעה בהליכי משפט כנגד עובדים".
כאמור, התלונה שהוגשה על ידי החברה במשטרה הוגשה במקביל להגשת תביעה נגד העובד לשעבר לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. במסגרת תשובתו להליך טען העובד לשעבר כי מדובר ב"תביעת השתקה" שמטרתה למנוע את פרסומי המסמכים שבידיו.

בהליך המשפטי שהתנהל בין הצדדים הצהיר העובד לשעבר כי בידיו כ-15,000 מסמכים המכילים, לטענתו, מידע בנוגע לאירועי בטיחות שעליהם לא דיווחה שיכון ובינוי. שיכון ובינוי מצידה האשימה אותו בניסיונות פגיעה מכוונים שלו כלפיה, בין השאר "שיימינג" והפרות אמון חמורות מצידו.

במסגרת התביעה שהגישה, דרשה החברה מבית המשפט להטיל צו המונע את פרסום תוכנם של המסמכים ואף דרשה כי ההליך כולו יתנהל בדלתיים סגורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully