וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור לא מחכה למחיר למשתכן: באשקלון המחירים עלו בכ-11%

9.11.2016 / 11:57

הממשלה משווקת כ-700 דירות מוזלות ב"מחיר למשתכן" בשכונת הבלוט באשקלון, אולם נתוני אתר מדלן חושפים כי שרוכשי הדירות לא ממתינים להגרלות. בשכונה הסמוכה הביקוש לדירות 4 חדרים חדשות – שמחירן גבוה בכ-30% - גבוה והמחירים נסקו בשנה החולפת

מערכת וואלה!

בוידאו: בעיות בתוכנית מחיר למשתכן גם מצד הקבלנים

שוק הנדל"ן בוער: המהלך הנדל"ני המרכזי של שר האוצר משה כחלון בשנה החולפת התמקד בשיווק מכרזי מחיר למשתכן – במטרה להעניק הנחה משמעותית ברכישת דירות חדשות, בעיקר לאלו שאין בבעלותם עדיין דירה. אחת התוצאות המקוות של המהלך הייתה לצנן במידה מסוימת את הביקוש בשוק – מתוך כוונה שרוכשי הדירות יירשמו להגרלות עבור הדירות המוזלות ובכך יקטינו את הביקושים לדירות שנמכרות בשוק החופשי.

אלא שבדיקה שבוצעה על ידי אתר מדלן עבור וואלה! NEWS חושפת כי הציבור לא ממתין לדירות המסובסדות שמציעה הממשלה וכי גם במוקדים שבהם צפויה להיות בנייה משמעותית של דירות "מחיר למשתכן" – הביקוש לדירות דומות, יקרות בהרבה, נותר גבוה והמחירים נוסקים.

הבדיקה הנוכחית של אתר מדלן בחנה את מצב השוק באשקלון, שם צפויות להיבנות בשכונת הבלוט כ-700 דירות במסגרת "מחיר למשתכן". על פי המכרזים שכבר שווקו, דירה בשטח של 80 מ"ר תעלה 637,101 שקלים ודירה בשטח של 100 מ"ר תעלה 835,169 שקלים – המחירים הללו משקפים הנחה של למעלה מ-30% בהשוואה למחירי השוק.

שכונת הבלוט באשקלון משתרעת על פני כ-264 דונם ומשלבת מגורים, מלונאות, מסחר ומוסדות ציבור. היא גובלת מצפון בשמורת טבע ממערב בים ובדרום בשכונת ברנע, ותכלול טיילות ודרך נופית על גבול חוף הים, לצד פארק בשטח של כ-130 דונם.

בחלק המערבי מתוכננים לקום מלונות שעל פי התוכנית יכילו 1,400 חדרים. השכונה עתידה להיות מוקד תיירותי בעיר, גם במידה והזכויות לבניית חדרי המלון לא ימומשו במלואן. המשמעות היא שעלולים להיווצר עומסי תנועה ומצוקת חניה באזור, אולם מצד שני האזור יהיה מטופח ומתוחזק ויכלול היצע רחב יחסית של מקומות בילוי.

אולם כאמור, על פי הבדיקה, רוכשי הדירות אינם ממתינים לסיכויי הזכייה שלהם בהגרלות הממשלתיות. כך למשל, בשכונת ברנע ב' בעיר, שכונה הממוקמת דרומית לשכונת הבלוט, ישנו היקף משמעותי של בניית דירות חדשות – בעיקר בחלקה הדרום-מזרחי ובשנה האחרונה מחירה של דירת 4 חדרים חדשה עלה על פי נתוני העסקאות בכ-11.7% בממוצע. דירת 4 חדרים חדשה מהווה מוצר דומה לזו שתימכר במסגרת הפרויקטים המסובסדים שמקדמת הממשלה ב"מחיר למשתכן" – אך כאמור, על אף ההנחה הגדולה המובטחת למי שיזכה בהגרלות, ניכר כי רוכשי הדירות אינם ממתינים והמחירים מאמירים. על פי נתוני מדלן, מחירה של דירת 4 חדרים חדשה עלה בשכונה זו בכ-12% - משנת 2007 עד היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחבורה

שכונת הבלוט הינה כאמור שכונה חדשה, המצויה בתהליכי הקמה, אך מדרום לה ממוקם מסוף האוטובוסים הצפוני של העיר, ממנו ניתן להגיע למרכז העיר וגם לתחנת הרכבת בתחבורה ציבורית בכ-20-30 דקות בממוצע. הגעה מהכניסה לעיר אל השכונה באמצעות רכב פרטי אורכת בממוצע בין 15-20 דקות ועל פי התוכניות, בעוד כשלוש שנים צפוי להיסלל כביש גישה חדש לעיר, שיעבור בקרבת השכונה ויקצר את זמן ההגעה אליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully