וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: בינת שוורץ עוזבת את תפקידה

31.10.2016 / 15:16

האישה החזקה בשוק הנדל"ן, בינת שוורץ, שסביב כהונתה התעורר מאבק, הודיעה כי לא תאריך את כהונתה כראש מינהל התכנון במשרד האוצר ותסיים את תפקידה לאלתר. בימים הקרובים ימונה לה לפי ההערכות ממלא מקום

בינת שוורץ. ניב אהרונסון
בינת שוורץ/ניב אהרונסון

ראש מנהל התכנון, בינת שוורץ, הודיעה במהלך דיון בבית המשפט בנוגע להמשך כהונתה כי אין בכוונתה להאריך את כהונתה. שוורץ אמרה את הדברים במסגרת דיון בעתירה שהגישו 'אדם טבע ודין' נגד המשך כהונתה כראש מנהל התכנון בשל ניגודי עניינים.

הרקע לעתירה הוא הודעת המדינה לפני כחודשיים כי יש כוונה להאריך בשנה את כהונתה של בינת שוורץ. לאחר ההודעה קיבל בג"צ את עמדת 'אדם טבע ודין' והוציא למדינה צו על תנאי הדורש ממנה לנמק מדוע לא תופסק כהונת שוורץ, וכן נתן צו ביניים המגביל בשלב זה את הארכת כהונת בינת שוורץ עד לסוף חודש אוקטובר.

בעקבות עתירת 'אדם טבע ודין' לבג"צ פתחה גם נציבות שירות המדינה בחקירה בנושא. החקירה העלתה כי שוורץ פעלה בניגוד עניינים בשלושה מקרים - מהם שניים בהם קידמה החלטות שהיוו הטבה כלכלית ללקוחותיו של בן זוגה.

בתחילת הדיון הודיעה שוורץ בבית המשפט כי "הדבר היחיד שעמד לנגד עייני לאורך כל תקופת כהונתי זה האינטרס הציבורי. כל מעשיי התקבלו רק לאורו ומתוך גישה מקצועית וללא משוא פנים. מאחר והתברר כי לא יתאפשר לי להשלים את היעדים שהצבתי לשנה זו, בחרתי שלא להיענות לפניית שר האוצר, ולא להאריך את כהונתי מעבר ל 31 באוקטובר. לפיכך אסיים את תפקידי מחר".

מי שעוד נכח בדיון הוא אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור, שאמר בדיון בבית המשפט כי "לאור הצלחותיה של הגב' שוורץ במשימות שעומדות לפניה, זאת אבדה הן לשירות הציבורי והן למדינת ישראל. אנחנו בעיצומה של תכנית אסטרטגית לדיור, ובפני הגב' שוורץ עומדות משימות חשובות לייצוב המערכת. מדינת ישראל צריכה אותה. יש בעיה קשה מדינה. אנשים מפחדים לקבל החלטות. הם יודעים שעדיף להם כך. זהו מצב של שיתוק. זאת אבדה לא רק למנהל התכנון אלא לכל השירות הציבורי".

לאור הודעתה ביקש בית המשפט כי שוורץ תאפשר 3 חודשים נוספים לצרכי התארגנות וכי תדחה את כניסת החלטתה לתוקף בפרק זמן זה. שוורץ השיבה לבית המשפט כי החלטתה לסיים לאלתר את תפקידה עומדת בעינה, אך במידה ושר האוצר יפנה אליה היא תשקול זאת.

בית המשפט פסק כי על כחלון להודיע עד היום אם הוא מעוניין ששוורץ תאריך את כהונתה בשלושה חודשים - אך לבסוף לא נתבקשה שוורץ להישאר.

עדכון ראשון: 30/10 14:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully