וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

86% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל מחזיקה נכס בבעלותה

30.10.2016 / 9:57

בוועידת העירוניות העולמית של האו"ם, שהתקיימה בשבוע שעבר בקיטו בירת אקוודור, הציג משרד הבינוי והשיכון נתונים מעניינים על העירוניות והצפיפות בישראל: מטרופולין תל אביב מחזיק רק ב-7% מהקרקעות אך אחראי על 59% מהתמ"ג ו-40% מהאוכלוסייה מתגוררת בו

מתחם השוק הסיטונאי גינדי בתל אביב. ראובן קסטרו
תל אביב/ראובן קסטרו

מדינת ישראל אמנם מצויה במשבר דיור מתמשך, אולם מנתונים עדכניים שהציג לאחרונה משרד הבינוי והשיכון עולה כי מעל 86% מהאוכלוסייה המבוגרת (65 ומעלה) בישראל מתגוררת בנכס בבעלותה - נתון מהגבוהים בעולם המערבי. מתוך פלח אוכלוסייה זה, אגב, ל-90% מהאוכלוסייה הערבית המבוגרת בית בבעלותה.

נתונים אלו, לצד שורה של נתונים מעניינים על אוכלוסיית ישראל, הצפיפות בה, ומידת העירוניות בארץ הוצגו בוועידת העירוניות העולמית של האו"ם (HABITAT III) שהתקיימה לאחרונה בקיטו בירת אקוודור. במשלחת לקחו חלק שר הבינוי והשיכון ח"כ יואב גלנט ומנכ"ל משרדו אשל ארמוני והשתתפו בה מעל 40 איש.

על פי הנתונים שהוצגו בוועידה, ישראל נחשבת לעירונית מאוד וצפופה מאוד ונכון לשנת 2014 - 91% מאוכלוסיית ישראל גרה בערים כאשר 55% מהאוכלוסייה מתרכזת סביב הבירה ירושלים או המרכז הפיננסי של העיר תל אביב. באזור מטרופולין תל אביב הצפיפות הממוצעת עומדת על 7,841 איש לקמ"ר ומגיעה עד לכ-24,214 איש לקמ"ר באזורים העירוניים הצפופים ביותר.

מנתוני משרד הבינוי והשיכון עולה כי כוחם של המטרופולינים בישראל רב: ישראל מחולקת לארבעה אזורים מטרופוליניים המשמשים כביתם של 69% מהאוכלוסייה ומשתרע על פני 9% משטח המדינה. המטרופולין הגדול ביותר הוא מטרופולין תל אביב המהווה את מקום מגוריהם של 40% מהאוכלוסייה.

עוד נתון מעניין על מטרופולין תל אביב חושף כי אמנם מדובר במטרופולין שמחזיק ב-7% מהקרקע במדינה אך אחראי על 59% מהתמ"ג הארצי ומתוכו בולטים ענפי ההיי טק האחראיים על 11% מהתמ"ג השנתי ומעסיקים 200 אלף עובדים ב-5,900 חברות היי טק.

בכל הנוגע לפילוח הגילאים באוכלוסייה, ישראל נחשבת למדינה צעירה יחסית. 57% מהאוכלוסייה מתחת לגיל 35, ו- 43% מתחת לגיל 20. 92% מהצעירים מתחת לגיל 35 בישראל הם עירוניים (מעט יותר מהאוכלוסייה הכללית), ומרביתם מתגוררים באזור ירושלים וגוש דן. עוד נתון, מוכר יותר, נוגע לתוחלת החיים של ישראל הנחשבת לאחת מהגבוהות בעולם ועומדת על 80.3 לגברים ו-84.1 לנשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר השיכון יואב גלנט מקבל את פניהן של עולם חדשים בשדה התעופה בן גוריון , אוגובט 2015. ניב אהרונסון
יואב גלנט/ניב אהרונסון

שר הבינוי והשיכון ח"כ יואב גלנט אמר במליאת הועידה כי "ב-68 שנות קיומה, ישראל התמודדה עם אתגרים מורכבים ועשתה את הבלתי יאומן, כשיצרה מציאות של כלכלה צומחת, יציבות ופיתוח עירוני, תוך קליטה של מיליוני עולים והכפלת האוכלוסייה פי 10 ויותר. צורות ההתיישבות שפיתחנו הן מושא ללימוד בקרב מדינות רבות בעולם. על מנת להמשיך ולהתמודד עם האתגרים באופן אסטרטגי, השנה ישראל הקימה את המטה הלאומי לעירוניות, תוכניות להתחדשות עירונית הוכפלו פי 3, פרויקט שיקום שכונות הוחזר לאחר שנים ארוכות ותוקצב מחדש, הוקדשו משאבים גדולים לתחום הדיור הציבורי, ויצאה לדרך תכנית לאומית לדיור בר השגה למשפחות ולזוגות צעירים".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אשל ארמוני ציין כי "משרד הבינוי והשיכון הציג בקיטו תהליך עבודה משמעותי, להטמעה של תפיסת עירוניות בערי ישראל, כצעד מקדים, לכתיבת תכנית לאומית בתחום העירוניות הכוללת מתן תעדוף לחיזוק ערים קיימות באמצעות תוכניות להתחדשות עירונית, הליך בניית כלי מדידה עירוניים, ומהלכים חשובים נוספים. אנו תקווה שתהליך חשוב זה יקרום עור וגידים ויתרום לחיזוק הערים ושגשוגן".

  • עוד באותו נושא:
  • עירוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully