וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנים קורסים? אלו החברות הזרות שיתפסו את מקומם

26.10.2016 / 13:58

6 חברות בנייה זרות – 5 מתוכן סיניות – נבחרו במסגרת הקול קורא שפרסמה הממשלה ויוכלו להתחיל לפעול בשוק הנדל"ן הישראלי כבר השנה. שתיים מתוך החברות הסיניות הן חברות גדולות בבעלות ממשלתית סינית, שפועלות כבר עשרות שנים בשוק הבנייה במזרח

אולפן

בוידאו: קריסת החברות הקבלניות

6 חברות בנייה זרות – מהן 5 חברות סיניות - צפויות להגיע לשוק הנדל"ן הישראלי כבר במהלך השנה הקרובה, במסגרת המהלך שמקדמים משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון. מהלך זה מגיע על רקע משבר מתמשך בענף הביצוע בישראל, שהוביל בשנים האחרונות לקריסת מספר רב של חברות קבלניות – בהן צ. לנדאו, דורי, אחים שגראוי ואורתם סהר, שבשבוע האחרון הגישה בקשה להקפאת הליכים לאחר שצברה חובות של מאות מיליוני שקלים.

החברות הללו נבחרו במסגרת קול קורא שפרסמה הממשלה, להיכלל במאגר החברות הזרות לצורך ביצוע עבודות בניה למגורים בישראל ומבין 50 חברות שהגישו מועמדות בתהליך. החברה הנוספת שתגיע לישראל הינה חברה מפורטוגל – ועל פי המהלך שמקדמת המדינה, חברות אלו תהיינה רשאיות לבנות בישראל בנייני מגורים ולנהל פרויקטים של בנייה למגורים כגורם האחראי על כל ההיבטים ההנדסיים והביצועיים של הפרויקט. על פי התכנון, החברות הזרות תהיינה מחויבות בביצוע היקפי בנייה למגורים של מאות אלפי מ"ר במהלך שהותן בישראל.

בין התנאים שהוצבו היו מחזור הכנסות שנתי בהיקף של לפחות 300,000,000 דולר בממוצע לשנה מפעילות בענף הבנייה והתשתיות; שיעור מלאי של ציוד וחומרים לבניה של לפחות 30% מכלל הרכוש הקבוע של החברה; ניסיון קודם של ביצוע 15 פרויקטים שונים של בנייה למגורים מחוץ לישראל בהיקף של 3,000 מ"ר לפחות בכל פרויקט כאשר מתוכם לפחות פרויקט אחד שהינו בנין מגורים מעל 15 קומות; ופרויקט אחד לפחות במדינה שאינה "מדינת האם" של החברה ושאינה ישראל.

על פי התנאים, החברות תרשמנה במאגר לתקופה של חמש שנים בלבד, עם אפשרות להארכה של שלוש שנים נוספות.

בין חמש החברות הזוכות ישנן שתי חברות ממשלתיות סיניות. אחת מהן היא Beijing Construction Engineering Group Co. Ltd, שעוסקת בתחום הבניה מאז שנת 1953 ומשרדיה הראשיים ממוקמים בבייג'ינג. היקף ההכנסות של החברה עומד על למעלה מ-2 מיליארד דולר והיא מעסיקה עשרות אלפי עובדים בעולם.

החברה השנייה בבעלות ממשלתית סינית היא Jiangsu First construction Corporation, שהנהלתה ממוקמת בעיר נאנג'ינג בסין. לחברה מחזור הכנסות של למעלה ממיליארד וחצי דולר. היא הוקמה בשנת 1949 ופועלת עשרות שנים בתחום הביצוע לפרויקטים מורכבים בבניה למגורים. בין היתר בנתה החברה בנייני מגורים רבי קומות בסין ובסינגפור.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

3,000 מהנדסים

החברה השלישית שנבחרה היא Everbright International Construction Engeeniring Corporation – אף היא חברה סינית הממוקמת בבייג'ינג ובעלת ניסיון רב בבנייה למגורים במספר מדינות כולל בסין, מלזיה וערב הסעודית. החברה ביצעה בעבר פרויקטים רבים בתחום התשתיות האזרחיות השונות. מחזור ההכנסות של החברה עומד על למעלה ממיליארד דולר. חברה נוספת, אף היא מסין, היא JiangSu NanTong No. 2 Construction Engineering Group הממוקמת בעיר ננטונג, מחוז ג'יאנגסו במדינה. החברה עוסקת בבנייה למגורים, בניית תשתיות, הפעלת מנופים ומתקני הרמה בסין, בסינגפור ובקנדה. מחזור ההכנסות של החברה בשלוש השנים האחרונות עומד על למעלה מ-4 מיליארד דולר. החברה הוקמה בשנת 1985 והיא מעסיקה מעל 3,000 מהנדסים ועשרות אלפי עובדים נוספים.

החברה הסינית החמישית שנבחרה היא China Haushi Enterprise ומשרדיה הראשיים ממוקמים במחוז גואנגדונג בסין. חברה זו הוקמה בשנת 1982 והיא בעלת ניסיון עשיר בבניה למגורים בסין ובהונג קונג. החברה הקימה בשנים האחרונות עשרות פרוייקטי בניה למגורים בהיקף של מעל 2 מיליון מ"ר בנוי. מחזור ההכנסות של החברה עומד על למעלה ממיליארד דולר והיא מעסיקה אלפי עובדים.

החברה השישית שנבחרה היא החברה הפורטוגלית Mota Engil Engenharie E Construction, S.A שהוקמה בשנת 2006 ומעסיקה אלפי עובדים ממוקמת בעיר פורטו בפורטוגל. לחברה ניסיון עשיר בבניה למגורים בתחום הבניה הרוויה בפורטוגל ומחוצה לה ובין היתר בנתה החברה פרויקטי מגורים בצ'כיה, פולין, ופרו. מחזור ההכנסות של החברה הממוצע בשלוש השנים האחרונות עומד על למעלה מ- 400 מיליון דולר.

תהליך ה'קול קורא' לחברות בנייה זרות נוסח ונוהל במסגרת צוות בינמשרדי בהובלת מר אשל ארמוני, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, ומר נתנאל לפידות, ר' אגף אסטרטגיה במשרד הבינוי והשיכון ומטרתו להביא חברות ביצוע זרות המתמחות בבנייה באיכות גבוהה וברמת תיעוש גבוהה, על עובדיהן המיומנים לכך. הצוות כלל נציגי משרד האוצר, משרד המשפטים, משרד החוץ, משרד הכלכלה ורשות ההגירה והאוכלוסין.

שר האוצר משה כחלון התייחס למהלך ואמר כי "יש לנו אחריות גדולה והיא לדאוג לדיור לזוגות הצעירים ולהגדלת היצע הדיור בכלל ואנו ממשיכים לעשות זאת בכל דרך אפשרית. הדרך הנכונה להגדיל את מלאי הדירות בישראל הוא על ידי חיזוק שרשרת האספקה: החל מהגוונת חומרי גלם ועד הכנסת חברות בנייה חדשות שיאיצו את הבניה בישראל. כוח אדם מיומן ואיכותי הוא אמצעי קריטי להגדלת ההיצע שיסייע לצמצם את הפערים בביקוש".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "שוק הדיור בישראל סבל בשנים האחרונות ממחסור בכוח אדם, מאיטיות וממשאבים יקרים. החברות הזרות, המיומנות בשיטות בניה ייחודיות, שלא תמיד קיימות בניסיון הישראלי, יביאו גם טכנולוגיות וכוח אדם מומחה בתחומו, כדי לקצר את משך הבניה ולהוזיל עלויות. העולם היום שטוח, ולכן אימוץ של שיטות וטכנולוגיות, ושיתוף הידע עם הקהילה הגלובאלית יכולות להביא אותנו להישגים רבים בענף הבניה. כל צעד כזה יהיה מלווה בפיקוח הדוק על תקנים, איכות ויציאת וכניסת פועלים באופן מסודר ומוגבל".

ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי: "אני מברך שהתהליך הגיע לסיומו בתום שנה ארוכה ובשעה טובה החברות יגיעו לארץ. המהלך יביא להאצת הבניה ולהקטנת הביקושים לדירות במשק ויש לו השלכה על משך הבניה למגורים שצפוי להתקצר בשל השימוש בטכנולוגיות מתקדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully