וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הקפאת הליכים לחברת הביצוע אורתם סהר

26.10.2016 / 9:12

בדיון שהתקיים באולמו של השופט אורנשטיין, ציינה החברה כי היקף חובותיה מגיע למיליארד שקל וכי היא מצויה במשבר אמון מצד נותני האשראי

עריכה: ניר חן

בוידאו: דיון באולפן וואלה! NEWS על קריסת החברות הקבלניות

בית המשפט אישר הקפאת הליכים לחברת אורתם סהר. הדיון בגורלה של חברת הביצוע, שנקלעה לקשיים כלכליים והגישה בשבוע שעבר בקשה להקפאת הליכים, התקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב באולמו של השופט איתן אורנשטיין. בשבוע שעבר קבעה השופטת תמר אברהמי מבית המשפט המחוזי בתל אביב כי לא יינתן צו במעמד צד אחד וקבעה דיון במעמד כל הצדדים, שהתקיים היום (ד').

הבקשה להקפאת הליכים, הוגשה על ידי עורכי הדין עיינה וקסלר ויוסי מנדלבאום ממשרד ליפא מאיר ושות' ובמסגרתה ביקשה החברה למנות את עו"ד אמיר ברטוב ממשרד ליפא מאיר ושות' ואת רו"ח חן ברדיצ'ב כנאמנים.

עו"ד אורי גאון ממשרד ב. לוינבוק ושות', שייצג בדיון את בנק הפועלים ואמר בדיון: "לא ניתן לעתור מצד אחד לצו הקפאת הליכים, ומצד שני לא לתת הגנה ולהחזיק אותי 'בהמתנה', להקטין את הערבויות ולהגיד לי: 'תראה, אנחנו עושים נסיונות על גבך. אם יילך - יילך, ואם לא - נחלט את הערבויות". תודה!

עו"ד חיות גרינברג, המייצגת את עובדי חברת אורתם סהר, אמרה בתום הדיון היום (רביעי) בבית המשפט בבקשת הפירוק שהגישה החברה כי "מדובר במקרה מורכב עם השלכות כבדות משקל על גורמים רבים ובהם 350 עובדי החברה. ניכר היה בדיון שכל הגורמים מבינים מצד אחד את המשמעות של העובדים ואת השפעתם על ההליך ומצד שני את המצוקה הרבה בה הם מצויים".

לדבריה, "כפי שצוין בדיון, למרות שלעובדים יש חלופות תעסוקה, הם בוחרים בשלב הזה בנאמנות למקום עבודתם וממתינים בקוצר רוח להחלטת בית המשפט, כדי לדעת כיצד עליהם להתנהל בימים הקרובים, במיוחד לאור העובדה שמועד תשלום משכורת חודש אוקטובר מתקרב".

אורתם סהר, החברה הקבלנית שהקימה את פרויקט המגורים של גינדי השקעות שבו קרסה המרפסת בחדרה, עברה בשנים האחרונות תקופה קשה - שני עובדים זוטרים בחברה פוטרו לאחר שהתגלה כי משכו כספים מקופת החברה בהיקף של 5 מיליון שקל שלא כדין, ובעל השליטה בחברה, אמיר נחום, נחקר ברשות ניירות ערך בחשד לביצוע עבירות של הטעיית משקיעים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות הלבנת הון ועבירות מס.

עו"ד אורי גאון ממשרד ב. לוינבוק ושות', שייצג בדיון את בנק הפועלים אמר: "לא ניתן לעתור מצד אחד לצו הקפאת הליכים, ומצד שני לא לתת הגנה ולהחזיק אותי 'בהמתנה', להקטין את הערבויות ולהגיד לי: 'תראה, אנחנו עושים ניסיונות על גבך. אם יילך - יילך, ואם לא - נחלט את הערבויות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אמיר נחום. מגד אלגזי, מערכת וואלה! NEWS
אמיר נחום בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, מגד אלגזי

נכון להיום מעסיקה החברה כ-345 עובדים

בבקשת ההקפאה נכתב בין השאר כי "קבוצת אורתם סהר הינה אחת מקבוצות הבניה והתשתיות המובילות בתחום הביצוע בישראל ומחזיקה בסיווג בלתי מוגבל. הקבוצה בנתה את ביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב, מגדלי ב.ס.ר. 3 ו- 4 בבני ברק, מלון הרויאל ביץ בתל אביב, מגדל החוף בבית ים, שלושה גשרים המחברים את כביש 431 לעיר מודיעין, מוסכים עבור רכבת ישראל, הקמת תחנות רכבת כפר יהושע, משה דיין בראשל"צ, חולון וכן הקימה מחלקת מיון, חדרי ניתוח ומרכז בריאות האישה בבי"ח נהריה, לצד למעלה מ-10,000 יחידות דיור למגורים ברחבי הארץ ועוד פרויקטים גדולים ומורכבים".

בבקשה נכתב עוד כי על פי דירוג BDI לשנת 2016, אורתם סהר מדורגת במקום ה-5 מבין 21 החברות הישראליות-הציבוריות הפועלות בתחום הייזום והבניה, ובמקום ה-8, מבין 99 החברות הישראליות המובילות הפועלות במגזר הבנייה.

נכון להיום מעסיקה החברה כ-345 עובדים וכן עוד כ-330 עובדים המתגוררים בשטחי הרשות הפלסטינית. על פי בקשת ההקפאה, החברה ניצבת בימים אלו בפני בעיה חמורה ואקוטית של עיתוי בתזרים המזומנים, הנובעת הן מתהליך מתמשך של קיצור מאסיבי של ימי אשראי מצד ספקים ונותני שירותים שונים והן מאי העברת תשלומים מלקוחות פרטיים ומגורמים ממשלתיים בגין פרויקטים שכבר בוצעו על ידי החברות.

חובותיהן של החברות בקבוצה כוללים על פי הבקשה כ-300 מיליון שקל למחזיקי אגרות חוב, כ-216 מיליון שקל לספקים וקבלני משנה וכ-433 מיליון שקל ערבויות פיננסיות, ביצוע, טיב וחוק מכר, שקיים סיכון ממשי כי יהפכו לחוב (ככל והליכי ההקפאה וההבראה יכשלו ויינקטו הליכי פירוק וכינוס כנגדן).

מצבה של אורתם סהר הגיע לידי כך שבתהליך שהיא עברה, היא איבדה למעשה את אמון נותני האשראי, חברות ביטוח האשראי, חברות אשראי חוץ בנקאי וספקים לא מעטים, באופן שהביא אותה לאחרונה לכלל מסקנה כי היא לא יכולה להמשיך בפעילותה התקינה ללא בעלים חדשים, שיזרימו לה הון רב ויזכו לאמון מחודש של השוק", לשון הבקשה.

  • עוד באותו נושא:
  • אורתם סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully