וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מחיר למשתכן: איפה יש דירות חדשות ב-1.2 מיליון שקל?

22.10.2016 / 11:09

מאמצי הממשלה לסייע לזוגות הצעירים לרכוש דירות מוזלות במחיר למשתכן מתקדמים בעצלתיים, ורבים אינם מתלהבים מחוסר הודאות שבזכייה בהגרלה. בדיקה מיוחדת של אתר מדלן בדקה – היכן תוכלו לרכוש דירת 4 חדרים חדשה מבלי להוציא יותר מ-1.2 מיליון?

ראובן קסטרו

מאמצי הממשלה לסייע לזוגות הצעירים שאין בבעלותם דירה לרכוש נכס מתמקדים כיום בעיקר בתוכנית מחיר למשתכן, אלא שהתוכנית הממשלתית מתקדמת נכון להיום בעצלתיים וטרם הצליחה להגדיל משמעותית את היצע הדיור עבור מחוסרי הדירה. בדיקה מיוחדת של אתר מדלן, שבוצעה עבור וואלה! NEWS, בדקה ומצאה היכן תוכלו לרכוש דירת 4 חדרים חדשה – מבלי להשקיע סכום העולה על 1.2 מיליון שקלים. רק לשם השוואה, על פי נתוני השמאי הממשלתי הראשי, מחירה של דירת 4 חדרים חדשה בתל אביב, עומדת על מעל 3 מיליון שקלים.

נהריה הירוקה, נווה יצחק רבין, בנהריה

מיקום: במזרח נהריה, בסמיכות לכביש 89.

מחירים: דירת 4 חדרים חדשה נמכרת בכ- 1,150,000 שקל בממוצע, וכ-10,900 במונחי עלות למ"ר.

כדאי לדעת: מאחר והשכונה חדשה יחסית, פער המחירים בין דירת 4 חדרים חדשה לדירת 4 חדרים יד שנייה נמוך יחסית. כך, בעוד שהמחיר הממוצע לדירת 4 חדרים חדשה עומד על כ-1,150,000 שקל, המחירים לדירת 4 חדרים יד שנייה נעים בטווח של כמיליון עד כ-1.1 מיליון שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

כרמי גת בקרית גת

מיקום: מצפון לנחל לכיש, בין מסילת הרכבת ממזרח לכביש 40 במערב.

רמת מחירים: דירת 4 חדרים חדשה נמכרת בכ- 1,100,000 שקל בממוצע, ודירת 5 חדרים חדשה בכ-1,260,000 שקל.

כדאי לדעת: בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית של כ-13% במחיר דירת 4 חדרים חדשה בשכונה. האם מגמה זו עתידה להימשך? לפי אתר מדלן, בכרמי גת שיעור גבוה של דירות שנרכשו למטרת השקעה, כך שסביר להניח שבשנים הראשונות לאכלוס השכונה ניראה היצע גדול של דירות להשכרה ולמכירה. בעקבות ההיצע הגבוה תיתכן עלייה מתונה יותר במחירי הדירות בשכונה ביחס לשנים הקודמות.

גן מוטה גור בעכו

מיקום: מזרחית לכביש 8510 ודרומית למכללה האקדמית גליל מערבי.

רמת מחירים: דירת 4 חדרים חדשה נמכרת בכ- 1,045,000 שקל בממוצע, ודירת 5 חדרים חדשה בכ-1,230,000 שקל.

כדאי לדעת: על פי פקודת המס לשנת 2016 תושבי עכו זכאים להנחה משמעותית בגובה 9% ממס הכנסה. לדוגמה, שכיר אשר מרוויח 10,000 ¤ ברוטו לחודש, עשוי לחסוך כ-600 ¤ בחודש לעומת מי שאינו מתגורר בישוב הזכאי להנחת מס. עם זאת, חשוב לשים לב גם לשורות הקטנות לפיהן החזר המס ניתן לתושבי הישוב שהתגוררו בו 12 חודשים רצופים לפחות, ושרשימת היישובים והזיכויים עשויה להשתנות משנה אחת לשנייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת הפרסה בחריש

מיקום: שכונת הפרסה נמצאת בחלק הדרומי של העיר חריש, ההולכת ומוקמת בשנים האחרונות.

רמת מחירים: מחיר דירת 4 חדרים חדשה עומד על כ-1,040,000 ¤ בממוצע ומחיר דירת 5 חדרים חדשה מוערך בכ-1,275,000 שקל בממוצע (יש לציין כי דירות שנבנות כיום במסגרת מכרזים בהם זכו העמותות החרדיות המאוגדות תחת ועד הדיור, נמכרות במחיר נמוך יותר).

כדאי לדעת: לפי אתר מדלן, בשנים האחרונות עיקר הבנייה בישוב מבוצעת בשכונות הפרסה בדרום הישוב ובחריש הצפונית. כיום, עיקר שיווקי הקרקעות מתרכז באזור המזרחי של הישוב, שבו היקף משמעותי של שיווקי קרקעות במסגרת מכרזי מחיר למשתכן. ביוני 2016 שיווקה המדינה ליזמים קרקעות לבנייה של כ-660 דירות מוזלות במסלול "מחיר למשתכן" במזרח העיר. על פי תוצאות המכרז, המחיר הממוצע של דירת 4 חדרים בשטח של 105 מ"ר, יעמוד על כ-811,000 ש"ח, והמחיר הממוצע לדירת 5 חדרים בשטח 128 מ"ר צפוי לעמוד על כמיליון ש"ח (לאחר ניכוי מענק בגובה 40,000 ש"ח). מחירי הדירות המוזלות משקפים הנחה של כ-23% ממחיר השוק.

רמת בית שמש ג' בבית שמש

מיקום: בחלק הדרומי של העיר, בסמיכות לרמת בית שמש א.

רמת מחירים: דירת 4 חדרים חדשה נמכרת בכ- 1,150,000 שקל בממוצע, ודירת 5 חדרים חדשה בכ-1,450,000 בממוצע.

כדאי לדעת: לפי אתר מדלן, היות והשכונה עדיין נמצאת בבנייה, נכון להיום התשתיות שלה אינן ערוכות לשרת את הציבור המתגורר בשטחה ברמה מספקת. בחלק מתחומי השכונה חסרות מדרכות להולכי הרגל, והגישה אל השכונה היא דרך כניסה אחת מכיוון מערב. הכניסה הנוספת, שתחבר בין רמת בית שמש א' ל-ג' באמצעות גשר, נמצאת כעת בבנייה. מוסדות החינוך והציבור עדיין אינם מצויים במבני קבע, כך שבתי הכנסת נמצאים בקרוואנים, וכן גני הילדים ותלמודי התורה פועלים בדירות פרטיות. מלבד זאת, התחבורה הציבורית בשכונה אינה יעילה, כך שכיום זמן הנסיעה לתחנת הרכבת, המצויה בקצה השני של העיר עומד על כ- 35-40 דקות.

האגמים באשקלון

מיקום: השכונה ממוקמת בחלקה הדרומי של אשקלון.

רמת מחירים: דירת 4 חדרים חדשה נמכרת עבור כ- 1,130,000 שקל ודירת 5 חדרים במחיר של כ-1,350,000 שקל בממוצע.

כדאי לדעת: לפי אתר מדלן, באזור הדרומי באשקלון, ישנן שכונות המאופיינות במדדים סוציו-אקונומיים נמוכים יחסית, ושסובלות מדימוי שלילי. הקמת השכונה החדשה עשויה להשפיע לטובה על האזור דרך כניסה של אוכלוסייה חזקה ויצירת שירותים חדשים לרווחת התושבים. כך, למשל, מדרום לשכונה צפוי לקום פארק שכונתי גדול בשטח של 600 דונם ובשטחו מתקני ספורט, ואגם מלאכותי, שעתיד לשרת הן את תושבי השכונה החדשה, והן את תושבי השכונות הוותיקות.

מחיר למשתכן חיפה. אגף ההנדסה, עיריית חיפה,
מחיר למשתכן בחיפה/אגף ההנדסה, עיריית חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully