וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק דין: האח יחזיר לאחות חצי מיליון שקל מעיזבון אביהם

19.10.2016 / 13:05

סכסוך ירושה מר שהתגלע בין אחים לאחר מות אביהם, הסתיים בהחלטה נדירה יחסית של בית המשפט לענייני משפחה בנצרת: האח יחזיר לאחותו כחצי מיליון שקל מסכומים שמשך מקופות גמל וכן ישיב לה דמי שכירות שנצברו מחנות שהיתה בבעלות אביהם, על פי חלקה היחסי

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

סכסוך ירושה מר בין אחים הגיע לסיומו בפסק דין שניתן בבית המשפט לענייני משפחה בנצרת. פסק הדין קבע כי על האח להשיב לאחותו סכום של כחצי מיליון שקלים אותו משך מקופות הגמל המשותפות לו ולאביהם המנוח. במסגרת התביעה, שהוגשה על ידי האחות, נטען כי האח ניצל את מצבו הנפשי של האב בסוף ימיו על מנת להעביר חלק מהרכוש – ובו כספים מקופות גמל וכן חנות שהיתה בבעלות האב – על שמו של הבן.

האחות, שיוצגה על ידי עו"ד ליאן קהת, טענה כי אחיה, שיוצג על ידי עו"ד יוסי גרינשטיין, משך עם מותו של האב כ-1.5 מיליון שקלים מקופות הגמל ובמסגרת התביעה, דרשה לקבל לידיה את חלקה היחסי בכספים. בנוסף, דרשה הבת לבצע חלוקה לא שווה של רכוש האב, בניגוד לצוואה עליה חתם האב, בטענה כי הצוואה נחתמה תחת השפעה לא הוגנת של אחיה וכי כלל לא ידעה על קיומה.

האחות טענה עוד כי על האח כן להעביר לרשותה שישית מערך החנות אותה העניק האב לאחיה עוד בחייו, בטענה כי מגיע לה שליש מחלקה של אמה המנוחה, שנפטרה שנים לפני הענקת החנות במתנה לבן.

בהחלטה כתבה השופטת, רונית גורביץ', כי קיבלה את דרישתה של הבת בדבר חלקה בקופות הגמל של האב והורתה על ביטול הוראת מינוי המוטבים עליה חתם האב בעת שלא היה כשיר להבין על מה הוא חותם בבנק. בנוסף הורה בית המשפט כי לאחות מגיעה את חלקה בירושת האם בחנות וכן פסקה כי על האח להעביר לאחותו חלק מדמי השכירות שנצברו בחנות לאורך השנים, על פי חלקה היחסי.

  • עוד באותו נושא:
  • ירושה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully