וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה נמצא דירת 4 חדרים חדשה ב-1.1 מיליון שקל?

11.10.2016 / 15:17

שכונת אפרידר באשקלון, שהוקמה בשנות ה-50' עבור קהילות אנגלו סכסיות, מציעה תמהיל מגוון של דירות ותושפע מהסכם הגג שנחתם בעיר בעתיד הקרוב. מה המחירים בשכונה, מה מצב התחבורה והחינוך? ומה מתוכנן בה בשנים הקרובות? בדיקה מיוחדת של אתר מדלן

מערכת וואלה!

שכונת אפרידר הממוקמת במרכז אשקלון הוקמה בשנות ה-50 על ידי חברת אפרידר, חברת בת של עמידר ויועדה בתחילה לשמש פתרון לעולי המדינות האנגלו-סקסיות, ובמיוחד עבור יוצאי דרום אפריקה. שכונת אפרידר - אחת מחמש השכונות הראשונות שהוקמו באשקלון – נחשבת לשכונה מאוד מגוונת מבחינת תמהיל הבנייה וניתן למצוא בה החל מבתים צמודי קרקע, בניינים נמוכים עד 4 קומות ומגדלים בני 10-15 קומות.

נכון להיום מרבית הבנייה החדשה מתרכזת בחלקים המזרחיים והמערבים של השכונה: במזרח השכונה, הבנייה החדשה מאופיינת במגדלים גבוהים בני 10-15 קומות, לצד צמודי קרקע. בחלק המערבי של השכונה, הבנייה מתאפיינת בעיקר במגדלים בני 5-10 קומות.

פרט לתמהיל הבנייה המגוון, גם תמהיל הדירות בשכונה נחשב תמהיל הדירות בשכונה מגוון, וכולל דירות בנות 3, 4 ו- 5 חדרים. העובדה כי המגורים בשכונה מתאימים לאוכלוסייה מגוונת - זוגות צעירים, רווקים, קשישים ומשפחות - מהווה יתרון בעיקר עבור זוגות צעירים שיוכלו לשדרג בבוא העת לדירה גדולה או חדשה יותר, ללא הכרח לצאת מן השכונה.

מעניין לדעת שכ- 40% מכלל העסקאות שבוצעו בשכונה בשנה האחרונה (דירות יד שנייה וחדשות), הן עבור רכישת דירת 4 חדרים. על פי נתוני אתר מדלן, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 3 חדרים ברחובות הקרובים למכללה האקדמית אשקלון, שממוקמת בקצה הדרום מזרחי של השכונה, עומד על כ- 2,700 שקלים בחודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה מתוכנן?

שכונת אפרידר, כמו מספר מוקדים נוספים באשקלון, צפויה להיות מושפעת בשנים הקרובות לא מעט מהסכם הגג שנחתם בעיר השנה. הסכם הגג באשקלון מוגדר כהסכם הגדול ביותר שנחתם עד כה, במסגרתו ישווקו באופן מואץ קרקעות לבנייתן של כ-30 אלף יחידות דיור בעיר, בשבעה מתחמים חדשים. ההסכם כולל גם הקמת שלושה מחלפים, תחנת רכבת ומרכז תחבורה שיוקם בעיר, וכן את הקמתו של אזור תעשייה והיי-טק.

עלותו הכוללת מוערכת בכ-5 מיליארד שקלים והוא צפוי להכפיל את אוכלוסיית העיר, שמונה כיום כ-140 אלף תושבים – אך תהפוך תוך כעשור לעיר השישית בגודלה בישראל. במסגרת הסכם זה צפוי להיבנות בשכונת אפרידר מתחם המתנחלים – מתחם מגורים הצפוי לקום באזור שמצפון למכללת אשקלון, במסגרתו יבנו כ- 800 דירות. הבנייה במתחם תכלול בניינים גבוהים בסמוך לשדרות יצחק רבין (9 קומות) וצמודי קרקע בסמוך לרחוב יצחק בן צבי. התכנית למתחם הומלצה להפקדה בוועדה המחוזית ונכללת במסגרת הסכם הגג של המדינה עם עיריית אשקלון.

מהלך נוסף המתוכנן הוא פינוי בינוי, במסגרתו מוצע לבנות 880 דירות ב-9 בניינים בחלק הצפוני של השכונה. עם זאת, בשלב זה מדובר בתכנון ראשוני בלבד.

כדאי לדעת: שכונת אפרידר נהנית מנגישות רבה למסחר, בילוי, תרבות ושירותי ציבור – השכונה מחזיקה ביתרון גדול מאוד ביחס לשכונות רבות אחרות בארץ. פאבים, בתי קפה, מוסדות תרבות, מוסדות חינוך, קניון ושירותי ציבור רבים נמצאים במרחק הליכה של כ-5-20 דקות מכל נקודה בשכונה (לדוגמא, זמן ההליכה מרחוב אורט אל קניון גירון אורכת כ- 10 דקות).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חינוך: בית הספר היסודי" בית יחזקאל" קיבל את הציון 72 במדד החינוך של מדלן, ציון גבוה באופן יחסי לבתי ספר אחרים בעיר. בחינת מחירי הדירות בסביבת בית הספר, מעלה כי ניתן למצוא דירות יד תחבורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחבורה: על אף שהמרחק האווירי בין מרכז השכונה לבין היציאה הקרובה ביותר לכביש 4 הינו כ-4 ק"מ בלבד, הרי שבשעות העומס נוצר פקק המקשה על היציאה ממנה. במסגרת הסכם הגג עם עיריית אשקלון, נקבע כי יבנה מחלף צפוני נוסף באזור באר גנים, שצפוי לצמצם את עומס התנועה ביציאה מהשכונה. העבודות על המחלף צפויות להתחיל בעוד כ-18 חודשים ויימשכו כ-18 חודשים נוספים (סך הכל כשלוש שנים, במידה ולא יהיו עיכובים).

  • עוד באותו נושא:
  • אשקלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully