וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן מתחיל למכור: נדל"ן מסחרי באזור יוצע במינימום 140 מיליון שקל

5.10.2016 / 12:39

בנק לאומי מתחיל למכור את נכסי הנדל"ן של הטייקון לשעבר, המשועבדים לבנק. הנכס המרכזי הוא מגרש תעשייתי של 37 דונם באזור. על פי ההערכות, המחיר ההתחלתי הגבוה - 140 מיליון שקל - נובע מהעובדה שהקרקע תשנה ייעוד למגורים

אליעזר פישמן. תמר מצפי, מערכת וואלה! NEWS
אליעזר פישמן/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי

כשלושה חודשים לאחר שאליעזר פישמן הגיע לפשרה עם בנק לאומי לגבי חלק מחובותיו לבנק - המוערכים ב-2 מיליארד שקל – מתחילים כונסי הנכסים לממש את נכסי הנדל"ן של הטייקון לשעבר. הנכס המרכזי שמעמיד פישמן למכירה – מגרש בייעוד לתעשייה בשטח של 37 דונם במועצה המקומית אזור - יגיע כבר ביום שני הקרוב להתמחרות וינוהל אצל עורכי הדין איל רוזובסקי ורונן מטרי, שמונו למנהלים מיוחדים על נכסי פישמן המשועבדים לבנק.

המחיר ההתחלתי של הקרקע נקבע ל-140 מיליון שקל, ואולם על פי ההערכות בענף, מחיר זה – הנחשב גבוה מאוד ביחס לקרקע בייעוד תעשייתי – משקף את העובדה שקיימת סבירות גבוהה לשינוי הייעוד למגורים. מי שהגיש בקשות לרכישת הנכס בתחילת התהליך היו, בין השאר, חברת אמות (המחזיקה בנכס צמוד), חברת אאורה, קבוצת גבאי בבעלות משפחת גבאי, קרן ריאליטי, חברת אזורים בבעלות הרשי פרידמן וקבוצת חנן מור.

פיסת הנדל"ן שמוכר כעת פישמן ממוקמת ברחוב משה שרת באזור ובשטחו פועלים כיום שני מבני תעשייה – האחד הוא מפעל אופיס (מפעל לצביעת בדים) וחברת קירוסקאי (העוסקת בשיווק ציוד למטבחים). על פי ההערכות, אם ייעוד הקרקע אכן ישונה למגורים במסגרת תוכנית המתאר שמקודמת כיום במועצה המקומית יהוד, ניתן יהיה להקים במקום מאות יחידות דיור, לצד מתחם תעסוקה.

המגרש של פישמן גובל בחזיתו הצפונית עם כביש תל-אביב-ירושלים (כביש מס' 1) ובחזיתו הדרומית עם רחוב משה שרת. נכס זה, המהווה מעין מובלעת תעשייתית בלב אזור מגורים, ממוקם כאמור מזרחית למגרש נוסף, בשטח של כ-13 דונם, המצוי בבעלות אמות, זרוע הנדל"ן המניב של קבוצת אלוני חץ בישראל המתמודדת על רכישת המגרש הנוכחי הסמוך.

בנק לאומי הגיש בחודשים האחרונים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאכוף שעבודים על נכסיו פרטיים של פישמן, בעל השליטה לשעבר בכלכלית ירושלים. מדובר בהיקף נכסים של עד כ-1.2 מיליארד שקל, מתוך היקף חוב של כ-2 מיליארד שקל של פישמן לבנק לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully