וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק דירות: 5,200 דונם של רצועת נופש חדשה תוקם בשרון

28.9.2016 / 14:17

לצד הצורך בהגדלת ההיצע – מחוז מרכז במינהל התכנון יביא לאישור המועצה הארצית תכנית חדשה ליצירת רצועת נופש ירוקה עבור תושבי השרון. רצף של 5,200 דונמים שבתוכם פארק ונחל אילנות שישמש את תושבי נתניה, קדימה, אבן יהודה והמועצות הסמוכות

שכונות פארק הירקון. מערכת וואלה!
בקרוב גם בשרון/מערכת וואלה!

משבר הדיור והצורך בהגדלת היצע הדירות בשוק המקומי מעסיקים רבות את הממשלה, אך תכנית חדשה שמגיעה כעת למועצה הארצית לתכנון ובנייה – מבקשת גם לספק מענה של פנאי ונופש באחד המחוזות העמוסים והמבוקשים בישראל: התוכנית החדשה שגיבש מחוז מרכז במינהל התכנון מבקשת להקים רצועת נופש ירוקה לשימושים שונים על פני שטח של כ- 5,200 דונם המצוי בתחום הרשויות נתניה, קדימה צורן, אבן- יהודה והמועצות האזוריות חוף השרון ולב השרון.

התוכנית החדשה לרצועת נופש, שבמרכזה נחל אילנות, מהווה רצועה אחת מבין 7 רצועות נופש שיקומו בשנים הקרובות במחוז מרכז, העוטף את מחוז תל אביב ונותן מענה לכל אזור מרכז הארץ. הרצועות הנוספות צפויות להתווסף בסמוך לרעננה, בקעת אונו, רצועה נוספת משותפת לרחובות ונס ציונה ועוד שלושה אזורים פתוחים שיוקמו מסביב לעיר ראשון לציון.

על פי התכנון, שכעת יגיע למועצה הארצית לתכנון ובנייה ובהמשך לתכנון מפורט, כ-15% מכלל הרצועה החדשה ישמש לפיתוח של שני אזורי תעסוקה – האחד צפונית לאבן יהודה והשני בדרום מערב התוכנית, בשטח הגובל באזור תעשייה קיים של העיר נתניה. התוכנית כוללת גם אפשרות להקמת בית חולים נוסף לטובת תושבי האזור.

רצועת הנופש החדשה, כוללת שטחים של אלפי דונמים שיש בהם כיום פעילות חקלאית – אך גם שטחים שיאפשרו פארק עירוני משמעותי בהיקף של כ-1,000 דונמים – כשליש משטחו של פארק הירקון. על פי התוכניות החדשות, רצועת הנופש של אזור השרון תאפשר הרחבה של השכונות המזרחיות של העיר נתניה – בהן שכונת קריית השרון - בהיקף של כ-5,000 דירות חדשות.

נחל אילנות שחולף ברצועת הנופש מתחיל באזור קדימה ואבן יהודה ולאורכו יסללו שבילי אופניים שיתחברו לרשת שבילי האופניים בנתניה. פרק לפארק החדש, יוקצו כ- 4,500 דונם של שטחים פתוחים לטובת פארק שעשועים, אזורים לשימור ופיתוח בתוכם יער ונחל "אילנות" ואזורים חקלאיים. .

תכנית זו מהווה חלק מהתוכנית המחוזית שאושרה למחוז מרכז ב-2003 והיא הותנעה לפני כשנתיים בהליך תכנון מחודש, לאחר שבמשך מספר שנים הוקפאה ולא קודמה.

  • עוד באותו נושא:
  • השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully