וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אין ים – תגורו ליד אגם: כמה עולה דירה שמשקיפה לנוף ימי מלאכותי?

24.9.2016 / 12:30

חופי הים שמוגבלים בהיקפם ויקרים, אילצו יזמים וקבלנים לחפש פתרונות יצירתיים שיאפשרו להם להציע דירות שפונות לחופים. מצאנו כמה מקומות שבהם תוכלו לפתוח את חלון המרפסת ולהביט באגם מלאכותי ונוף פתוח - וזה כמובן יעלה לכם יותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האגם בפארק הלאומי רמת גן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונות ומתחמי מגורים צצים בכל עיר כמעט ומנסים למשוך אליהם אוכלוסיה חזקה כלכלית. אחת האטרקציות החדשות שאימצו קבלנים בניסיון להפוך את השכונה למבוקשת היא הקמת אגם מלאכותי בלב השכונה.

אמנם מספר השכונות שיש בהן אגם מועט כיום, אך נראה כי לנוכח השפעתם על היקף הביקושים נראה בעתיד עוד מקווי מים מעשה ידי אדם. מצאנו כמה מקומות שבהם תוכלו לפתוח את חלון המרפסת ולהביט באגם מלאכותי ונוף פתוח. וזה כמובן יעלה לכם יותר.

קיומו של אגם מבטיח שבשכונה יהיו גם פארק, מתקני שעשועים ואזורי בילוי לרווחת התושבים, והציפייה היא כי אלה ימצבו את השכונה כאיכותית. אגם הנמצא למרגלות הפרויקטים או בלבו של הפארק, הופך את הדירות שפונות אליו לאטרקטיביות, ואלה נמכרות בפערי מחיר שעשויים להגיע גם ל-20% יותר בהשוואה לדירות אחרות באותה שכונה, אך נמצאות במיקום פחות אטרקטיבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מרכז ספורט הרכיבה ברמת גן, הפארק הלאומי. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
הפארק הלאומי רמת גן/ראובן קסטרו

אגם מלאכותי בפארק הלאומי

הפארק הלאומי הוא הפארק העירוני הראשון שניטע בישראל ושטחו כ-1,000 דונם. עוד בשנות ה-60 הוקם בפארק אגם מלאכותי קטן, אך עד מהרה הוא הפך לאטרקציה המרכזית והורחב עד לגודלו היום. הוכנסו אליו סירות ונבנו מספר איים. ב-1969 נקבר בפארק הלאומי ראש העירייה הראשון של רמת גן ויוזם הרעיון של הפארק – אברהם קריניצי.

שכונת רמת שקמה, הסמוכה לפארק, הוקמה באמצע שנות ה-50 בעיר רמת גן, והרכב האוכלוסייה שלה בתחילת הדרך היה של תושבי מעברות מהאזור. השכונה כללה בעיקר בניינים של 2- 3 קומות שבהן 8-12 דירות, וסבלה במשך 30 שנה מהתעלמות מסוימת מצד הרשות המקומית. ואולם בשנות ה-80 החל פרויקט ממשלתי לשיקום שכונות, ששינה את פניה.

קרבתה של השכונה לדרך הטייסים, לשכונת רמת חן, לפארק הלאומי ולצירי תחבורה מרכזיים כמו כביש 4 ונתיבי איילון קרצה ליזמים ולקבלנים. בשנים האחרונות מקדמים בשכונה פרויקטים רבים של פינוי בינוי וכן פרויקטים חדשים שבהם כבר נבנו בניינים המתנשאים ל-27 קומות. בסך הכל מקודמת בשכונה בנייתן של כ-450 דירות חדשות.

מבדיקה באתר מדלן עולה כי דירות יד 2 ברמת שקמה נמכרות בממוצע במחיר של כ-1.6 מיליון שקל, ודירות של 4 חדרים נמכרות ב-1.8-1.9 מיליון שקל. בפרויקטים עם נוף לאגם כמו מספר פרויקטים ברחוב מלכי צדק בשכונה או הפרויקט החדש מגדל על הפארק, ברחוב אחד העם, ניתן למצוא דירות 4 חדרים במחירים של החל מ-2.2 מיליון שקל. הנוף לאגם ולפארק בהחלט משפיע על השיווק של הפרויקטים החדשים הצופים אליהם, ובחלק מהמקומות הפערים בין מחירי הדירות עם הנוף יכולים להגיע לכ-50 אלף שקל.

אחד היתרונות המרכזיים של שכונת רמת שקמה הוא היקף השטחים הפתוחים בשכונה והיחס בין השטחים הירוקים שיש בשכונה לבין השטחים הבנויים. השכונה כידוע גובלת הן בספארי והן בפארק הלאומי ברמת גן שבלבו אגם מלאכותי גדול. בקרבת השכונה – המשכו של הפארק הלאומי נמצא גם פארק אריאל שרון המשתרע על שטח של 8000 דונם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיה של פארק חדרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פארק אקולוגי בחדרה

האגם המלאכותי בחדרה נבנה על ידי הרשות המקומית כחלק מפארק ענק של כ-90 דונם בלב שכונת "הפארק" שבמזרח חדרה, בהשקעה של 150 מיליון שקל. מדובר בפארק אקולוגי שייקרא "אקו פארק" וישקף מאפיינים אקולוגיים. מסביב לאגם צפויה הרשות להקים שבילי הליכה, שבילי אופניים, מתקני כושר ופנאי. הפארק צפוי להיפתח בדצמבר 2016, ויתפרס על שטח של 5 דונם עם צמחייה ודגים שתפקידם לסנן את המים במקום משאבות חיצוניות. שכונת הפארק צפויה לכלול 2,400 יח"ד.

כיום האגם מהווה מקור משיכה למחפשי דירות, אך רוכשי הדירות בפרויקטים הראשונים שהוקמו בשכונה לא היו בטוחים בדבר פיתוח האגם. עם זאת הרוכשים ציפו שהנכס יושבח, עקב סמיכות השכונה לכביש 9 שמחבר אותה לכביש 6 וכן מחירי הנדל"ן הנמוכים בהשוואה למחירים בנתניה, השכנה.

"האגם בשכונת הפארק הוא עוגן מרכזי, שבין השאר גרם לקהל מגוון יותר להתעניין ברכישת דירות באזור, בהם משפחות עם ילדים ומשפרי דיור", אומר אלי ויצמן, משווק פרויקט אמירי פארק חדרה. "דירות שהחזית שלהן פונה לאגם נמכרו בפער של יותר מ-10% ויותר, בהשוואה לדירות באותה קומה, שפונות לכיוונים אחרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האגם בירוחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני אגמים מלאכותיים בירוחם

פארק אגם ירוחם כולל בתוכו שני אגמים מלאכותיים. הראשון, בגודל של כ-320 דונם, נוצר בשנת 1953 על ידי הקמת סכר בנחל רביבים ומי שיטפונות. כיום כולל האגם מים מותפלים ממכון טיהור השפכים הסמוך. האגם מהווה בית גידול לעשרות זנים של ציפורים, דגים, דו חיים שונים וצמחי מים. כמו כן מגיעים אליו בעלי חיים כדי לשתות – יעלים, צבועים, שועלים, תנים וכדומה.

האגם השני, בגודל של כ-15 דונם מכונה האגם הקטן, והוא נחפר למטרות נוי ופעילות פנאי. כבר השנה צפוי האגם לעבור תהליך שיקום ומילוי ובסמוך אליו יוקם חניון לילה למבקרים, כחלק מפרויקט חידוש לב הפארק.

שני האגמים ממוקמים בלב פארק אגם ירוחם, השוכן בסמוך לשכונות נווה נוף, צהלה וכן שכונת אופק שמוקמת בימים אלה, בקצה המערבי של היישוב. סביב הפארק נפתחו מסלולי טיול שעוברים בנחלים באזור. התוכנית העתידית היא לחבר את הפארק למכתש ירוחם, ששוכן בצדו השני של היישוב, כחלק מתוכנית "עיר בלב פארק".

"בשל האופי המדברי של ירוחם, האגם נתפס כפרויקט יוצא דופן בנוף ויוצר תחושה של נווה מדבר", אומר יהודה כתב, מנכ"ל משותף בחברת נאות אמיר שבונה את השכונות נאות צהלה ונאות השקד בירוחם. "האגם מהווה מוקד משיכה לבילוי משפחתי, והפארק שבנוי סביבו מציע מגוון פעילויות למבקרים ולתושבי האזור, ומחייה את האזור כולו. האגם מבטיח שאופייה הכפרי של הבנייה סביבו תישמר, ושלא ייבנו באזור מגדלים שיסתירו את הנוף".

שכונת ענק שתיבנה סביב אגם באשקלון

שכונת האגמים, אחת השכונות הגדולות הנבנות כיום בארץ, ממוקמת בצד הדרומי של אשקלון ולפי תוכנית המתאר תכלול כ-6,500 יחידות דיור, רובן בבניינים וחלקן בצמודי קרקע.

מדובר בשכונת ענק שתיבנה סביב אגם מלאכותי שייווצר מנחלים מקומיים, ותשמש כעתודת הבנייה המרכזית של האזור. פארק אקו ספורט צפוי לחלוש על שטח של יותר מ-700 דונם, ובנייתו צפויה להתחיל עד סוף השנה האזרחית. הפארק יכלול אצטדיון לאתלטיקה קלה, מסלולי הליכה, ריצה ואופניים. בליבו יוקם אגם מלאכותי, ויוצעו בו מגוון פעילויות, כגון: סירות פדאלים, קיאקים, סירות עם מנועים חשמליים ואופנו-מים.

אמיר כהן, שמשווק את פרויקט דמרי מדורגי הפארק, אומר כי "הפער בין מחירי הדירות הסמוכות לאגם לדירות מקבילות מגיע ל-3%-4%". דירת 4 חדרים, ששטחה 97-103 מ"ר וכוללת מרפסת של 12 מ"ר, נמכרת ב-1.189 שקל". על פי הערכות תחילת האיכלוס של השלב הראשון בפרויקט צפוי להתחיל בעוד שנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכונת אגמים בנתניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת אגמים בנתניה

שכונת אגמים, מוקמת במערב נתניה וכוללת קטע משמורות הטבע שלולית החורף, שמורת האירוסים ושמורת נחל פולג. השכונה משתרעת על פני 660 דונם, ש-300 דונם מתוכם הם שטחים ירוקים, ובמרכזה אגם המכונה השלולית.
אסף יעקב, מנהל מכירות ארצי של חברת אשדר שמקימה את פרויקט אשדר באגמים, אומר כי פערי המחיר בין דירה על האגם לדירה שלא פונה לאגם נאמד ב-5%. "דירות של 5 חדרים עם נוף לפארק נמכרות החל ממחיר של 1.85 מיליון שקל, מחיר הגבוה בכ-100 אלף שקל מדירות שאינן צופות לאגם" אומר יעקב.

אגם אקולוגי בהוד השרון

במזרח הוד השרון בחלקה הדרומי של העיר באזור התעשייה של נווה נאמן, הוקם בשנה האחרונה האגם האקולוגי הגדול במדינת ישראל על שטח של 27 דונם. מסביב לשטח האגם מתוכנן לקום מתחם ענק של תרבות, דיור ופנאי שישתרע על שטח של כ-40 דונם. במסגרת תוכנית הבנייה יוקמו 150 אלף מ"ר שיכללו מסחר, מלונאות, בית חולים פרטי, אמפיתיאטרון, מרכז קונגרסים, בתי קולנוע ודיור מוגן. המתחם עצמו יהיה פתוח ויפנה אל האגם.

בשלב הראשון ייבנה במקום מתחם מסחרי בן קומה אחת ומאחוריו בניינים בני 12–14 קומות. בעתיד הרחוק יותר מתוכננת בסביבה זו שכונת מגורים של צמודי קרקע.

"הבנייה במתחם משלבת סביבה אקולוגית יחד עם פרויקט נדלני חדיש. האגם שכבר מולא במים ושפע הצמחייה שמתוכננים באזור, יעשירו את מרחב הבנייה", אומר אמיר יקותיאל הבעלים של חברת א.מ.י יקותיאל המקימה את הפרויקט. "קהל הרוכשים נכון להיום מורכב בעיקרו ממשקיעים שרואים את החזון של הפארק הייחודי ושל הפרויקט יוצא הדופן בגודלו שיהפוך את הוד השרון לאחת הערים המובילות בארץ בכל הקשור לפרויקטים המשלבים סביבה אקולוגית יחד עם בנייה לעסקים, פנאי ומגורים".

"תחזוקת אגם מלאכותי חייבת להיות הרבה יותר מוקפדת מפיתוח סביבתי רגיל"

"מקורות מים תמיד מהלכים קסם על אנשים, לכן פרויקט מגורים שצופה לאגם יהיה אטרקטיבי הרבה יותר מזה שצופה לרחוב", אומר אדריכל גיל שנהב, ממשרד כנען שנהב אדריכלים. "מאחר שחופי הים מוגבלים, תפוסים ברובם ויקרים, בישראל ובכל העולם מחפשים להעצים ולפתח קרבה למים ומחפשים פתרונות יצירתיים כיצד להוסיף חזיתות מים, חופים, ספורט ימי, בילוי ופנאי בפרויקטים. במקומות כמו דובאי העלו את הנושא לרמת מומחיות ביצירת לגונות, אגמים, איים מלאכותיים ושוברי גלים - והכל בנוף המדברי".

לדבריו, האגם המלאכותי מהווה חלק מהקונספט התכנוני של הפרויקט כבר מראשיתו והקמתו אינה יקרה יותר מפיתוח סביבתי רגיל ברמה גבוהה. עם זאת התחזוקה היא המבחן האמיתי של האגם, אף שעלויות אלה אינן גבוהות מהרגיל. "בשונה מפיתוח סביבתי רגיל, שהזנחתו תפגע בעיקר בנראות הפרויקט, הזנחת האגם תהפוך אותו לביצה ומפגע תברואתי", אומר שנהב. "הרגולציה וההתחייבות לאגם המלאכותי הן לאורך זמן ומתן היתר להקמת אגם בפרויקט חייב לכלול את הסדרת תחזוקתו וטיפוחו לטווח הארוך".

  • עוד באותו נושא:
  • אגם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully