וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת שיכון ובינוי: המסמכים ישארו בידי העובד לשעבר

15.9.2016 / 11:49

סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי הגישה תביעה נגד מנהל בטיחות לשעבר בחברה בדרישה כי ישיב לידיה אלפי מסמכים. "חשד מתגנב לליבנו שלפחות אחת ממטרותיו של התיק שבפנינו הינו להרתיע את המשיב, כמו גם עובדים אחרים, מהשמעת דברי ביקורת"

ספק 500

בוידאו: פועל של שיכון ובינוי ללא ציוד בטיחות

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה את בקשתה של חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי לחייב את ממונה הבטיחות לשעבר להשיב אליה מסמכים שאותם לקח במהלך תקופת עבודתו בחברה. בתביעה, אותה הגישה שיכון ובינוי, דרשה החברה כי הוא ישיב לה את המסמכים וכי ייאסר עליו להתבטא או למסור מידע בנוגע לתקופת עבודתו בחברה וכי בנוסף יחשוף את הקשרים שקיים עם גורמים שונים בנוגע לתוכן המסמכים – בכללם עיתונאים.

עם זאת, בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע כאמור כי העובד, ראובן בן שמעון, יידרש רק למסור עותק של המסמכים שלקח – כ-15 אלף במספר – לידי החברה תוך פרק זמן של 48 שעות. מסמכים אלו מכילים לדבריו פרטים אודות אירועי בטיחות שאירעו בחברה, אך לא דווחו. בשיכון ובינוי מכחישים את הטענות.

בית המשפט הכיר בהחלטתו בזכותו של העובד לשעבר להחזיק במסמכים וציין כי "מקובלת עלינו עמדת המשיב, שלפחות לכאורה עומדת לו זכות להחזיק גם אם לא לעשות שימוש או להעביר לצדדים אחרי, בהעתקים של מסמכים שונים שאותם ערך או אליהם נחשף במהלך עבודתו, למשל תכתובות פנימיות כאלה ואחרות שהוא היה צד להן, מסמכים שהוא עצמו ערך ועוד. מסמכים אלה עשויים לכאורה להיות חיוניים, לרבות אל מול התביעה העיקרית המונחת בפנינו", נכתב.

בהחלטה ניתנה התייחסות ביקורתית לתביעתה של שיכון ובינוי כי ייחשפו קשריו של בן שמעון עם עיתונאים וכך נכתב: "שיקול משמעותי המטה את הכף כנגד מתן הסעדים הזמניים המבוקשים הינו החשד המתגנב לליבנו שלפחות אחת ממטרותיו של התיק שבפנינו הינו להרתיע את המשיב, כמו גם עובדים אחרים, מהשמעת דברי ביקורת או חשיפת האמת, דהיינו שייתכן שלפנינו "תביעה אסטרטגית להשתקת פעילות ציבורית'", נכתב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראובן בן שמעון בבית המשפט מול שיכון ובינוי. הפורום למניעת תאונות עבודה,
ראובן בן שמעון/הפורום למניעת תאונות עבודה

בן שמעון, ממונה בטיחות שהועסק בחברה במשך 4 שנים ואף זכה לאות הצטיינות על עבודתו, לא מועסק כבר תקופה ארוכה בשיכון ובינוי ופועל כיום כמנהל פורום למניעת תאונות עבודה, במסגרתו הוא פעיל במאבק למניעת התאונות בענף הבנייה. בתביעתה טענה שיכון ובינוי כי בן שמעון הפר כלפיה את חובותיו וכי הפר חובות אמון ומשמעת ומעלה טענות בדבר "התנהגות תמוהה וחריגה" מצדו. עוד טענה החברה בכתב התביעה – מבלי להתייחס לאירוע ספציפי – כי במהלך תקופת עבודתו לא הביא לידיעתה מידע בנוגע לחריגה מכללי הבטיחות. לצד הצו הדורש להשיבם – הגישה שיכון ובינוי גם תביעה כספית בסך כ-100 אלף שקלים, אותם היא דורשת מבן שמעון כהחזר על פיצויים ששולמו לו בעבר.

כמו כן בשלב זה נדרש ראובן בן שמעון להגיש כתב הגנה בתביעה העיקרית שהוגשה נגדו בנוגע להשבת הפיצויים ששולמו לו.

משיכון ובינוי נמסר כי: "מדובר בעובד לשעבר אשר שיקר לבית הדין. בית הדין קבע כי על העובד להשיב לחברה העתק של כל המסמכים שגנב בתוך 48 שעות. לצד זאת, בית הדין קבע בהחלטתו שכל עובד יכול לעשות דין לעצמו - להעתיק ממחשבי מעסיקו ולהמשיך להחזיק ברשותו (לאחר סיום עבודתו) "העתקים של מסמכים שונים שאותם ערך, או שאליהם נחשף במהלך עבודתו, למשל תכתובות פנימיות כאלה ואחרות שהיה צד להם, מסמכים שהוא עצמו ערך ועוד." זו קביעה שהחברה סבורה שהיא שגויה מיסודה והפוכה למוסכמות יסוד ביחסי עבודה ובדיני עבודה. על קביעה זו בכוונת החברה לערער לבית הדין הארצי לעבודה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully