וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון במחיר למשתכן בבאר שבע: מאות דירות ללא ביקוש

12.9.2016 / 9:13

מכרז משמעותי מאוד שמשרד האוצר קיווה להוציא לדרך בבאר שבע, נותר כמעט ללא מענה מצד השוק: מתוך 4 מתחמים הוגשה רק הצעה אחת – במתחם אחד – וכך כ-70% מיחידות הדיור נותרו ללא מציעים. הערכות: המכרז במתכונתו הנוכחית אינו כלכלי לקבלנים

מערכת וואלה!

אחד המכרזים המשמעותיים של תכנית מחיר למשתכן באזור הדרום נכשל: 744 יחידות דיור נותרו ללא ביקוש מצד הקבלנים – ואף הצעה לא הוגשה עבורם. מדובר בכ-70% מיחידות הדיור במכרז, הכולל כ-1,100 דירות מוזלות ולמעשה מתוך ארבעה מתחמים ששיווקה המדינה במכרז, רק במתחם אחד הוגשה הצעה אחת – שזכתה – מצד חברת רייסדור בנייה לבניית כ-360 דירות.

המכרז בבאר שבע נדחה מספר רב מאוד של פעמים ועל פי הערכות, הסיבה לכך שעבור למעלה מ-1,000 יחידות דיור הוגשה רק הצעה אחת – טמונה בעובדה כי המכרז במתכונתו הנוכחית איננו כלכלי דיו עבור הקבלנים.

אין זו הפעם הראשונה שהמדינה נכשלת בשיווק מגרשים לבניית דירות מוזלות, במסגרת תכנית מחיר למשתכן. רק לאחרונה קיוותה המדינה להוציא לדרך כמות משמעותית של דירות במכרזים בבית שמש, אולם מהתוצאות שפורסמו עולה כי 408 דירות שאותן קיוותה המדינה לשווק - לא ייצאו לדרך על רקע אפס הצעות מצד קבלנים במכרז.

במכרז זה שווקו בבית שמש רק 118 דירות בשכונת ד1 הממוקמת בדרום מערב העיר. אולם כאמור לארבעה מגרשים לא הוגשו כלל הצעות. במגרש הראשון מתוכננות 126 דירות, לשני 89 דירות, לשלישי 48 דירות ובמגרש הרביעי ניתן לבנות 145 יחידות דיור – בכל המגרשים הללו כאמור אין זוכים שכן לא הוגשו כלל הצעות מצד יזמים או קבלנים.

על פי ההצעות שכן הוגשו וזכו לבסוף בבית שמש, מחירה של דירת 80 מ"ר בפרויקט יעמוד על כ-802,455 שקל. דירת 100 מ"ר בפרויקט מחיר למשתכן בבית שמש צפויה לעלות על פי התוצאות כ-982,377 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully