וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה העתירות נגד הבאת חברות בנייה זרות לארץ

3.8.2016 / 16:35

מספר עתירות הוגשו נגד כוונת הממשלה להביא חברות בנייה זרות לארץ בטענה כי הייבוא עלול לפגוע בזכויות העובדים. בית המשפט דחה את העתירות

אתר בנייה של חברת ארזי הנגב בבאר שבע 12.4.2016. ראובן קסטרו
אתר בנייה/ראובן קסטרו

בית המשפט העליון דחה על הסף את העתירות שהוגשו נגד החלטת הממשלה המטילה על משרד הבינוי והשיכון לפרסם קול קורא להבאת חברות בנייה זרות לישראל. בהחלטתו, הכיר בית המשפט העליון, בשבתו כבית דין גבוה לצדק, בצורך הלאומי להגדלת היצע הדיור ובכוונת משרד הבינוי והשיכון לעשות כן באמצעות 'קול קורא' להבאת חברות בניה זרות.

בג''ץ קיבל את עמדתה של המדינה כי בסמכותה לפרסם את ה'קול קורא' במתווה שהוצע ושוכנע כי ננקטו צעדים משביעי רצון להבטחת זכויות עובדים במסגרתו. בחודש מרץ האחרון, בעקבות החלטת מממשלה בנושא, משרד הבינוי והשיכון פרסם 'קול קורא' להבאת חברות ביצוע זרות המתמחות בבנייה באיכות גבוהה וברמת תיעוש גבוהה, על עובדיהן המיומנים בכך. על פי המהלך של משרד הבינוי והשיכון, המדובר בחברות ביצוע זרות אשר להן ניסיון רב בבנייה למגורים במדינות שונות תחת כללי רגולצייה שונים מהמקובל בארץ מוצאן.


אשל ארמוני, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "אני מברך על החלטת בית המשפט הבוקר, אשר נותנת משנה תוקף לפעילות המאומצת של המשרד להעלאת היקף הבנייה ורמת התיעוש בענף. אין לי ספק כי חשיפת ענף הבנייה לטכנולוגיות תיעוש מתקדמות, והגדלת מספר העובדים יחולל שינוי משמעותי במשק הישראלי. יש בארץ קבלנים מצויינים והסינרגיה בינם ובין החברות הזרות תביא להתייעלות, חסכון ותיעוש בענף חשוב זה".

בחודשים האחרונים הוגשו מספר עתירות כנגד משרד הבינוי והשיכון, המבקשות לבטל את הקול קורא להבאת חברות בנייה זרות לארץ, בטענה כי תנאי ה'קול קורא' עלולים להביא לפגיעה בזכויות העובדים הזרים שיבואו לישראל, לרבות גבייה אסורה של דמי תיווך, וכי המדינה פוגעת בקבלנים בענף הבניה.

בית המשפט דחה כאמור את טענות העותרים: התאחדות בוני הארץ, התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבניין, הסתדרות העובדים הלאומית ועמותת 'קו לעובד'. בפסק הדין קבע בית המשפט כי המתווה שהציע משרד הבינוי והשיכון להבאת חברות בנייה, הינו בסמכות הממשלה, ומטרתו, להגדיל את רמת תיעוש ופריון העבודה בענף הבנייה בישראל, נעשית תוך שמירה על זכויות עובדים זרים. עוד הוסיף בית המשפט בדיון כי הבאת חברות זרות לענף מסוים לצורך הגברת תחרות והתייעלות הינה מקובלת והיא מידתית למול טענות הקבלנים. עוד הנחה בג"ץ את המדינה להגביר את האכיפה בנושא זכויות העובדים הזרים שיגיעו לישראל מכוח ה'קול קורא'.

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully