וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני ענבל אור ולקחתי את המושכות חזרה, יש לי דם בעיניים"

31.7.2016 / 13:05

ענבל אור צפויה לכנס הערב פגישת נושים, במסגרתה תציג הצעה שקיבלה להשקעה בחברה. עם זאת, כעת מתברר כי הצ'ק הבנקאי בסך 6.5 מיליון שקלים שצורף להצעה בוטל כבר ביום חמישי ואין לו תוקף. צפו בראיון שהעניקה לוואלה! NEWS לקראת האסיפה

אבי כהן

"זו הפעם הראשונה שאני עומדת מול הנושים ואומרת להם, אני ענבל אור, ואני אחזיר לכם את הכסף. יש הרבה מאוד מבקשי פירוק שחייבים לי כסף ולכן ברור מדוע הם מבקשים ללכת לתהליך פירוק, אבל הנושים שחייבים להם כספים מבינים שזו הדרך היחידה שלהם לקבל כסף. יש לי דם בעיניים ויש לי אינטרס שהרוכשים יקבלו את כספם. זה האינטרס היחידי שלי. המהלך הזה הוא מהלך וולנטרי שאני יזמתי", כך אומרת בראיון לוואלה! NEWS, בעלת השליטה לשעבר בחברה אור סיטי נדל"ן, ענבל אור.

אור מקיימת את הראיון עימה ביום שבו היא צפויה להתקיים פגישת נושים, בניסיון להגיע להסדר ולמנוע את פירוק החברה, במשרדו של פרקליטה עו"ד אוריאל זעירא, ברמת גן. האסיפה שעליה החליטו אור ועו"ד זעירא, תתקיים הערב בבית ציוני אמריקה בתל-אביב. בימים האחרונים התראיינה אור לאמצעי התקשורת בניסיון להפיץ את המהלך החדש, ומשרדו של עו"ד זעירא מקיים שיחות רבות עם נושים בימים האחרונים בניסיון לגייסם למהלך. במקביל, אור החלה לפעול ברשתות החברתיות במטרה לגייס תמיכה ציבורית למהלך.

בהתייחס לשאלה כיצד בכוונתה לשלם את חובותיה, כאשר הנתונים שמציג המפרק מתייחסים לחובות בהיקף של 230 מיליון שקל, וכאשר אין ברשותה משרדים או עובדים, השיבה אור, כי בקופת החברה קיימים מיליוני שקלים שאותם היא מתכוונת להקדיש לטובת החזר ההוצאות וכי החברה אינה זקוקה לעובדים או למשרדים כדי לנהל את הפרויקטים ואת הסדר החובות. "אני בנאדם יסודי, לא באתי מבית עשיר, יצרתי את העסק הזה במו ידיי, הוכחתי שאני מוכנה להכניס את הנכסים הפרטיים שלי לתוך החברה כדי לשלם את חובותיי".

מהלך זה מגיע בהמשך למהלכים קודמים של אור בהם הציעה הסדר נושים באמצעות פרקליטיה לבית המשפט המחוזי, שם מתנהל תיק הפירוק שבו פועל המפרק הזמני עו"ד איתן ארז. ואולם, נכון לרגע זה אין למהלך זה משמעות חוקית וכל הסדר נושים יצטרך לקבל את אישור בית המשפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"אני אשת עסקים, אנשי עסקים קמים ונופלים, קורה"

"לא היתה פה נוכלות, לא היתה פה הונאה, חשוב לי להבהיר את זה. מסרתי מאות דירות לאורך השנים, אפשרתי להרבה מאוד זוגות צעירים לגור באזור המרכז. זוגות צעירים בגבעתיים מנשקים לי את הידיים על כך שאפשרתי להם לגור בדירה של 1.3 מיליון שקל - במחיר זול בהרבה בהשוואה לדירה מיזם, וכנראה שיש גורמים בשוק שזה הפריע להם", אמרה אור.

הודעתה של אור מגיעה על רקע הדיון שהתקיים ביום שני בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בפני השופט איתן אורנשטיין, שבו נחקרו בין השאר רו"ח יואב סומך שחיבר מטעמה חוות דעת כלכלית, השמאי חיים מסילתי שחיבר שמאויות בדוח זה, וכן 'מלך השוק האפור' שלי נרקיס, לצד עדויות מצד עופר לוזון ועו"ד מימון אביטן, המייצג את נרקיס.

בראיון עמה ציינה אור כי גם ההחלטה של השופט איתן אורנשטיין, שצפויה להתקבל בקרוב בנוגע לשאלה אם להפוך את צו הפירוק לקבוע – לא תשנה את המהלך שאליו נכנסה. "אני מכבדת את בית המשפט, אבל גם החלטה כזו לא תעצור אותי מלהגיע להסדר. נוציא צו עיכוב ביצוע ונגיע להסדר", אמרה.

בהתייחס לשאלה האם היא מכה על חטא בנוגע להתנהלותה העסקית בשנים האחרונות, אמרה אור כי "כל הפרויקטים שלי נוהלו בחשבונות ייעודיים, בחשבונות נאמנות, פרט לשניים שפשוט לא הספקנו לפתוח בהם חשבונות. כל המידע שהמפרק (עו"ד איתן ארז – י"ד) מוסר בעניין הזה, המטרה שלו היא רק אחת: לטנף אותי. אבל אני הרמתי את המושכות ואמרתי די, עד כאן. אני אשת עסקים, אנשי עסקים קמים ונופלים, קורה. אני לא חפה מטעויות, אבל אני אשלם את החובות שלי".

בתוך כך הגישה אור לבית המשפט מסמכים לפיהם חברת הנדל"ן איתנים מבקשת להשקיע באחד הפרויקטים שלה בסכום של 61.5 מיליון שקל, וכי איש העסקים שון מקייטן מבקש לרכוש את נכסיה הפרטיים ברמת גן ובגבעתיים. את ההודעה הגישה אור באמצעות בא כוחה, עו"ד אוריאל זעירא, ובה צוין בין השאר כי חברת איתנים ושותפות 'מגדל רמה', מעוניינים לרכוש את זכויות הקבוצה בז'בוטינסקי בסכום של 61.5 מיליון שקל עבור 116 יחידות קרקע. בהצעה נכתב כי לאחר השלמת התשלום לבעלי הקרקע (שכבר זכו לתשלום בהיקף של 7.5 מיליון שקל, לטענת אור) - תיוותר יתרה בהיקף של עד 18.6 מיליון שקל. "הצעה זו יחד עם הנכסים והכספים והזכויות המצויים בחברות, מצמיחה מקור להסדר נושים בשיעור של 550% ומעלה מכלל החובות", מציין עו"ד זעירא.

בהצעה נכתב עוד כי אור קיבלה הצעה מאיש העסקים שון מקיטן לפיה יהיה מוכן לרכוש כל אחד מנכסיה הפרטיים של אור, לפי שווי של 75% מהערכת השמאי. מדובר בדירות בגבעתיים וברמת גן. אחת הדירות היא דירת הפנטהאוז ברחוב הל"ה בגבעתיים, שאליה עברה אור בחודשים האחרונים ושעליה לפנות אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully