וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריג'ס אקספרס: כך מתכננת ענקית המשרדים לכבוש את ישראל

23.7.2016 / 15:10

שוק המשרדים בישראל עומד בפני הצפה, אך המשרדים לטווח קצר מתרבים בקצב מהיר במיוחד. ענקית המשרדים העולמית ריג'ס מחזיקה כיום כ-10 מרכזים בישראל אך חושפת כיצד היא מתכננת להקים בישראל 50 סניפים תוך 5 שנים – גם בחדרה, כרמיאל ויקנעם . "אנחנו בית מלון של משרדים"

מערכת וואלה!

עבור מספר הולך וגדל של אנשים היכולת לעבוד תלויה כיום בשני מכשירים בלבד: טלפון נייד ולפטופ. אם מוסיפים למשוואת-שני-המכשירים את חוסר הרצון להתחייב למקום לטווח ארוך, לצד רצון לעבוד בנטוורקינג עם העולם – מקבלים נתונים מרשימים למדי של שוק משרדי ההשכרה לטווח קצר. בטווח של כשנה וחצי בלבד על פי הנתונים הצליחו שלוש החברות הגדולות בשוק – ריג'ס, WEWORK ומיינדספייס – להכפיל את שטחי המשרדים שהן מחזיקות. אם בסוף 2014 הן החזיקו רק כ-22,800 מ"ר של משרדים בישראל, הרי שנכון להיום הן מחזיקות כ-45 אלף מ"ר והיד עוד נטויה.

"הכפלנו את עצמנו תוך כשנה ועוד לא התחלנו לגרד את הקצה. ריג'ס העולמית מאמינה בישראל ובמה שקורה בישראל והמטרה היא לפתוח 50 מרכזים בישראל תוך 5 שנים – כולל פתיחה של מרכזים רבים בפריפריה", מצהיר בראיון מיוחד לוואלה! NEWS רון יריב, מנכ"ל ריג'ס ישראל.

התוכנית השאפתנית שחושף יריב, שמשמעותה פתיחה של כ-10 מרכזים בשנה, מגובה אמנם בקונספט עסקי מפורט – אך במובנים רבים מנוגדת לכל התחזיות הקיימות לשוק המשרדים. התחזיות הרשמיות קובעות כי כבר בעוד כשנה יוצף אזור גוש דן בשטחי משרדים, בהיקף של מאות אלפי מ"ר. למשל, על פי נתונים של חברת אינטר ישראל, בשנים 2013 ו-2014 נוספו לשוק כ-104 אלף מ"ר לשנה בממוצע ובשנת 2015 נוספו לשוק עוד כ-100 אלף מ"ר נוספים. במהלך 2016 אמורים להתווסף עוד כ-200 אלף מ"ר של שטחי משרדים רק בתל אביב, רמת גן ובני ברק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ריג'ס רמת החייל. שרון צרפתי,
משרדי ריג'ס ברמת החייל/שרון צרפתי

בתוך הפעילות הזו שוק המשרדים להשכרה לטווח קצר מהווה אמנם פלח קטנטן שמתקשה להשפיע בצורה כלשהי על המחירים, אך אם לשפוט על פי קצב הגידול של החברות הגדולות בתחום – זוהי רק תחילת הדרך. "זה נכון שהיום אנחנו לא יכולים להיות פתרון לחברת ענק שמחפשת שטחים גדולים, אבל אנחנו אינקובטור. גוגל למשל התחילו אצלנו בישראל לפני למעלה מעשור עם משרד קטן – וכשהם היו צריכים לגדול, הם המשיכו הלאה בשרשרת הייצור. אז אנחנו עדיין נישה, אבל הנישה הזו הולכת וגדלה וזהו לא טרנד חולף", מבהיר יריב.

ריג'ס, חברה ציבורית שהוקמה לפני 26 שנים מעל ל-3,000 מרכזי עסקים ב-120 מדינות וב-900 ערים ברחבי העולם, מספקת כיום שירותים לכ-2.1 מיליון לקוחות. כיום כאמור מחזיקה ריג'ס 10 מרכזי עסקים המשתרעים על פני שטח כולל של 16,000 מ"ר, עם כ-1,600 עמדות עבודה. כל המרכזים כיום ממוקמים עמוק בלב אזורי הביקוש: מגדל אלקטרה, מגדל המוזיאון, שדרות רוטשילד, רמת החייל, וגם מגדל אמות אטריום ומגדל איילון במתחם הבורסה ברמת גן. לריג'ס מרכזי משרדים גם במגדלי אקרשטיין, בהרצליה פיתוח וכן מרכז במת"ם חיפה ובפארק ההיי-טק והעסקים ברעננה.

ריגס מתמ חיפה. וואדים מיכאלוב,
משרדי ריג'ס בחיפה/וואדים מיכאלוב

אלא שמפת ההתרחבות של ריג'ס בישראל צפויה להימתח הרבה מעבר לגבולות תל אביב: "אנחנו מחפשים הזדמנויות בפתח תקווה, ברעננה, בהוד השרון, ביקנעם, בבאר שבע, בכרמיאל, ברחובות וגם בחדרה", מפרט יריב. "אני מאמין שהפתרון של ריג'ס הוא קלאסי לאזורי פריפריה – אבל הקונספט יהיה שונה. יש לנו בעולם קונספט של ריג'ס אקספרס: חללי משרדים קטנים של בין 250-400 מ"ר שמאפשרים השכרת עמדות בעיקר, ומיועדים לבודדים או לסטארט אפים".

אלא שהמודל הכלכלי הנוכחי של ריג'ס מבטא השקעה גבוהה יחסית עבור כל קומת משרדים שאותה היא שוכרת באזורי הביקוש הלוהטים של ישראל. "כיום אנחנו משקיעים כ-6 מיליון שקלים בקומת משרדים שאותה אנחנו שוכרים ל-10 שנים. הסכום הזה מושקע בעיצוב ובתכנון מחדש שאנחנו מבצעים למקום לטובת הפעילות שלנו. אבל לא נוכל להשקיע סכומים כאלה אם נרצה להתרחב בקצב שהצבנו לעצמנו בישראל".

"כיום בעלי הבניינים מסתכלים עלינו כעל עוד שוכרים של שטחים בבניין. אבל המודל העסקי שאליו ניכנס בשנים הקרובות מבוסס על שותפות איתם. כלומר בשלבי ההקמה של בניין המשרדים אנחנו מסכמים על כך שבעל הנכס ישקיע בבניית הקומה שלנו על פי הצרכים של ריג'ס – מתוך מחשבה שאנחנו נייצר לו בין השאר ערך מוסף. כלומר לקוח שהתחיל את פעילותו באינקובטור שלנו יוכל להמשיך לשכור משרדים באותו בניין כשהוא יגדל. בנוסף, אנו נתחלק איתו ברווחי השכירות שאנחנו גובים מהלקוחות שלנו".

בשנה וחצי האחרונות משמש יריב כמנכ"ל ריג'ס ישראל אך לפני כן שימש כמנכ"ל רשת מלונות קראון פלזה בישראל, וקודם כיהן גם כמנכ"ל המכירות הבינלאומיות של רשת הילטון העולמית. "אני רואה את ריג'ס כמעין בית מלון למשרדים", הוא אומר. "יש אצלנו כל יום צ'ק אין וצ'ק אאוט – וחוזה השכירות הממוצע אצלנו עומד על כחצי שנה. שם המשחק הוא גמישות ואנחנו מאפשרים את זה".

משרדתי ריגס רוטשילד 22 תל אביב. תמר מצפי,
משרדי ריג'ס ברוטשילד 22/תמר מצפי

תחזיות ההצפה של שוק המשרדים מוכרות היטב ליריב, אך לדבריו אין סתירה בין התחזיות הללו לבין תכניות הגדילה השאפתניות שמציגה החברה. "אנשים לא רוצים להיות תקועים כל היום בפקקים, מצד שני הם רוצים לעבוד בחללים יוקרתיים ומדליקים והם רוצים את הגמישות. אז נכון שב-2017 וב-2018 ייכנסו המון משרדים לשוק, אבל מצד שני המון משרדים היום נמצאים בדירות מגורים, בעיקר באזור תל אביב ובמידה רבה אנחנו הפתרון לכך. כי מישהו שמחפש חלל קטן להשכרה יכול למצוא אצלנו פתרון ולפנות דירת מגורים בשוק".

ריג'ס אטריום. שחר תמיר,
משרדי ריג'ס אטריום/שחר תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully