וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה משרד הבינוי יעקוב אחר הנעשה בשוק הדיור

20.7.2016 / 13:36

כשנה וחצי לאחר דו"ח מיוחד של מבקר המדינה שמצא כי המדינה אינה יודעת מה נעשה בשוק הדיור והנתונים בידי כל גוף אינם מתואמים – השיק משרד הבינוי והשיכון מרכז שליטה ובקרה חדש, שיאפשר לו לעקוב באופן מקוון אחר תכנונן והקמתן של מאות אלפי דירות בשוק

ניב אהרונסון

משרד הבינוי והשיכון השיק היום (רביעי) את מרכז השליטה והבקרה החדש של המשרד בירושלים. במסגרת המהלך יוכלו לראשונה אנשי המקצוע במשרד לעקוב באופן מקוון אחר הנעשה בשוק הדיור – באופן שיאפשר למשרד לנטר בכל רגע מאות אלפי יחידות הדיור בשוק – משלב התכנון הראשוני ועד לסיום הבנייה, כולל מהלכי תכנית מחיר למשתכן וההגרלות שעליהן מופקד המשרד.

המהלך החדש שהושק היום בנוכחות שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ומנכ"ל משרדו אשל ארמוני בירושלים, גובש וקודם לדברי גלנט בשנה האחרונה בהשראת התפיסה הצה"לית של ניהול ושליטה באמצעות חמ"ל. גלנט ציין כי עם כניסתו לתפקיד, התברר לו כי במידה רבה אין למשרד הבינוי והשיכון מידע מהימן בזמן אמת על הנעשה בשוק הדיור. המטה החדש צפוי לרכז בין השאר את המידע מתאגידי המים, חברת חשמל, רשות העתיקות ועוד שורה של גופים המשיקים לשוק הדיור בתחומים שונים.

מהלך משמעותי ומתבקש זה, מגיע כשנה וחצי לאחר דו"ח מיוחד שפרסם מבקר המדינה בנושא שוק הדיור, בו נמצאו ליקויים רבים באשר למידע שאותו מחזיקה המדינה אודות הנעשה בשוק הדיור. כך, על אף שמשבר הדיור משתולל בישראל זה כעשור, הרי שדו"ח המבקר מצא כי למדינה אין מידע בנוגע למלאי התכנוני העומד לרשותה וכי כל אחד מהשחקנים בשוק מחזיק באינפורמציה שונה בנוגע לצרכי השוק ולתכנון יחידות הדיור בו.

למשל, דו"ח המבקר מצא אז כי ישנם פערים של אלפי יחידות דיור בין הנתונים שמצויים בידי משרד הבינוי והשיכון לבין רשות מקרקעי ישראל וכי משרד הבינוי פועל מעת לעת בתחום התכנון מבלי שקיבל מרשות מקרקעי ישראל הרשאות. בדו"ח נמצא בין השאר כי על פי נתונים פנימיים של משרד הבינוי מיוני 2012, המשרד החזיק במלאי תכנוני של כ-124,000 יחידות דיור - לעומת נתוני רשות מקרקעי ישראל שהחזיקה בנתון לפיו משרד הבינוי החזיק במלאי תכנוני של כ-168,000 יחידות דיור בתקופה זו.

במשרד הבינוי והשיכון ציינו כי "במהלך החודשים האחרונים הוקמה מערכת טכנולוגית מתקדמת, המלווה במטה פיזי הממוקם במשרד הראשי בירושלים ובו צוות מיוחד אשר ממפה ומבקר את מיזמי הבנייה, ומאפשר לראשונה קבלת תמונת מצב עדכנית ושוטפת מאתרי הבנייה בשטח. פעולות הניטור והבקרה הרציפים מקצרות את זמני מסירת המגרשים, את זמני אכלוס הדירות ופיתוח התשתיות הנלוות, ומיטיבות עם האזרח".

גלנט אמר במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה היום: "למדתי לאורך עשרות שנות שירותי בצה"ל כי לצד המפקד נדרש מטה יעיל ומפקדה אחראית כדי לשלוט במערכה. התהליך שאנחנו מציגים כאן היום מבטא את אותו הרעיון. לפני שנה שמנו לנגד עינינו את מיסוד מערך השליטה המרכזי, והיום אנו חונכים אותו. מדובר בצעד אחד הנובע מהתפיסה הכוללת שלנו- הפעלה של שיטות ניהול חדשות, לצד רענון והתאמה של המערכות הקיימות למציאות משתנה".

סגן שר הבינוי והשיכון, ז'קי לוי: "משרד הבינוי והשיכון עובר מהפכה חיובית בשנה האחרונה, מאז כניסת השר גלנט ואנוכי לתפקידנו. תכנית מחיר למשתכן הינה פרויקט משובח המתופעל בצורה יוצאת מן הכלל ע"י צוות המשרד, וכמותו פרויקט שיקום שכונות אותו אני מוביל בצוותא עם השר ותכליתו להחזיר את הצבע ללחיים של השכונות הוותיקות והחלשות. השר גלנט הוא שר חברתי ביותר, אני גאה לשתף עמו פעולה. מי ייתן והוא ימשיך להוביל את המשרד במשך שנים רבות".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אשל ארמוני, שעמד בראש צוות ההקמה, אמר כי "בחודשים האחרונים משרד הבינוי והשיכון הקים מרכז חדשני לשליטה ובקרה, ובמסגרתו נבנו, לראשונה, לוחות זמנים מפורטים וכלי מדידה אחידים לכל אתר ואתר, כך שכיום, כל פרויקט נמדד בהתאם לתחזיות ולתכניות העבודה המשרדיות. בצורה זו, משרד הבינוי והשיכון כיזם הגדול במדינה, יוכל לנהל ולהוביל בצורה מיטבית את העשייה הרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully