וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: נקודת זיכוי על יחידת דיור מושכרת

10.7.2016 / 11:03

על פי ההצעה של ח"כ יוליה מלינובסקי יהנו שוכרי דירות מהטבה בשווי 2,550 שקלים בשנה במס ההכנסה. "המחירים בשוק הדיור אינם פרופורציונאליים ועלינו להקל על האזרח העובד שגר בשכירות ומתמודד עם יוקר המחייה"

קרדיט תמונה: ראובן קסטרו

הצעות החוק בתחום שוק הדיור אינן מפסיקות לצוץ: הצעת חוק חדשה שהגישה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), מבקשת לתת הטבת מס לשוכרי דירות שעובדים ואינם בעלי דירה משל עצמם. החוק הינו תיקון לפקודת מס הכנסה, כאשר מטרתו הענקת הטבת מס בגובה נקודת זיכוי אחת עבור יחידה מושכרת. רוב השוכרים הינם צעירים שאינם מסוגלים לרכוש דירה משל עצמם ולפיכך מתגוררים בשכירות. לטענת מלינובסקי, החוק החדש מבקש להקל על אזרחים אלו בהתמודדות עם יוקר המחייה. "הגיע הזמן להקל על שוכרי הדירות בישראל. האזרח הממוצע בישראל רחוק שנות אור מרכישת דירה ונאלץ לחיות בשכירות, גם אני מכירה את המציאות הזאת מקרוב. המחירים בשוק הדיור אינם פרופורציונאליים ועלינו להקל על האזרח העובד שגר בשכירות ומתמודד עם יוקר המחייה", אמרה.

יוליה מלינובסקי מקום תשיעי ברשימת ישראל ביתנו. טלי מאייר
יוליה מלינובסקי/טלי מאייר
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לפי הצעת החוק, הזוכה לתמיכה רחבה בקרב כל סיעות הבית, שוכרי הדירות שעובדים ואין דירה בבעלותם, יוכלו ליהנות מנקודת זיכוי במס ההכנסה בשווי של כ-2,550 שקלים בשנת מס, בגין השכרת יחידת דיור. שותפים ובני זוג יקבלו נקודת זיכוי אחת משותפת אשר תתחלק בניהם. נקודת הזיכוי תינתן עבור יחידה מושכרת ובהתאם להגשת טפסים מתאימים לרשויות המס.

לאחרונה הגישה ח"כ מלינובסקי שאילת לשר הממונה בנושא העלמות מס של משכירי הדירות, כאשר על פי הנתונים מדובר על למעלה משליש מבעלי הדירות השכורות שמעלימים מס. על פי ההצעה, רשויות המס ייצרו מאגר של יחידות הדיור השכורות ושל המשכירים ויוכלו לנהל בקרה יעילה על אכיפת תשלומי המסים מבעלי הדירות השכורות. כאמור מדובר בתחום פרוץ וללא בקרה יעילה כלל והאכיפה בנושא צפויה גם להגביר את הכנסות המדינה ממסים ולצמצם בניית יחידות דיור ודירות מחולקות שאינן חוקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully