וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מכרז של מחיר למשתכן ביהודה ושומרון

אורי חודי

6.7.2016 / 14:08

המכרז מתייחס לקריית ארבע. ל"גלובס" נודע כי לא מדובר במקרה חד-פעמי, וכי בקרוב עתיד להתפרסם מכרז נוסף במעלה אדומים

שר האוצר משה כחלון. מרץ 2016. ראובן קסטרו
משה כחלון/ראובן קסטרו

מכרז ראשון במסגרת תוכנית מחיר למשתכן מעבר לקו הירוק: משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון פרסמו היום (ד') מכרז במתכונת של מחיר למשתכן בקריית ארבע. במקביל, ל"גלובס" נודע כי לא מדובר במקרה חד-פעמי, וכי בקרוב עתיד להתפרסם מכרז נוסף במסגרת מחיר למשתכן, הפעם במעלה אדומים, וגורמים בכירים מאשרים כי התוכנית היא לפרסם גם מכרזים נוספים מעבר לקו הירוק.






המכרז שפורסם כעת באתר רשות מקרקעי ישראל כולל קרקע המאפשרת בנייה של 42 יחידות דיור בשכונת "גבעת החרסינה", בבנייה רוויה. המכרז האמור עתיד להיסגר להגשת הצעות ב-12 בספטמבר, אך נכון להיום חוברת המכרז טרם פורסמה.

נציין כי פרסום המכרז האמור מעבר לקו הירוק מתחבר היטב להצהרתו של שר האוצר כחלון מוקדם יותר השבוע במסגרת ישיבת סיעת כולנו, כשברקע רצף הפיגועים ביהודה ושומרון בסוף השבוע האחרון. "רצח ילדה בשנתה וירי על רכבים חולפים מטרתם אחת לזרוע טרור ופחד ולגרום לאנשים לעזוב את בתיהם", כך אמר שר האוצר בישיבת הסיעה ביום ב' השבוע.

"חשוב להבהיר לרוצחים - עתיד ההתיישבות ביהודה ושומרון יקבע במו"מ ולא באלימות. אין לנו ברירה אחרת אלא לבנות עכשיו ולבנות הרבה. בסוף השבוע פניתי לראש הממשלה ותבעתי ממנו להפסיק את הקפאת הבנייה בירושלים. צריך להגיד את האמת, ירושלים סובלת בשנים האחרונות מ'הקפאה שקטה'. ההקפאה הזאת גורמת לבריחת זוגות צעירים מהעיר, לשינויים דמוגרפיים לא רצויים והיא מהווה חלק בלתי נפרד ממשבר הדיור..."

"אנחנו מקפיאים, והם מסיתים. אנחנו מקפיאים, והם רוצחים. אני מברך על החלטת ראש הממשלה לבנות במעלה אדומים, ואני מקווה שזה יקרה. ביקשתי מראש הממשלה להחזיר את סמכויות התכנון והבנייה לוועדה המקומית והועדה המחוזית של ירושלים. משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ומינהל התכנון דוחפים בכל הכוח לפתרון בעיות הדיור ברחבי הארץ. נחמץ הלב לראות שרק בירושלים וועדות התכנון והבנייה מסורסות ולא יכולות לתפקד. אסור ששכונות כמו פסגת זאב, גילה והגבעה הצרפתית שנמצאות בלב בירת ישראל יפסיקו להתפתח. יש לשנות דיסקט ולהתחיל לבנות בירושלים לטובת כל אזרחיה, ויפה שעה אחת קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully