וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: 1,000 דירות במגזר הערבי יקודמו במסלול המואץ

4.7.2016 / 14:01

הוותמ"ל מהווה מסלול מואץ לאישור תכניות בנייה למגורים. כעת לראשונה צפויה הוועדה לדון גם בתוכנית במגזר הערבי, שתוסיף ליישוב טורעאן בגליל כ-1,000 יחידות דיור חדשות – מהן כ-20% לדירות קטנות בשטח של עד 100 מ"ר

בנין מועצת טורעאן עם דגל ישראל. ראובן קסטרו
בניין מועצת טורעאן/ראובן קסטרו

תכנית ראשונה במסלול מואץ למגזר הערבי: תכנית להקמת שכונה חדשה המחברת בין חלקו המזרחי והמערבי של הישוב טורעאן בגליל, צפויה להוסיף כ- 940 יחידות דיור ליישוב ותקודם באמצעות המסלול המואץ למגורים של קבינט הדיור. זוהי הפעם הראשונה שבה מקדמת הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור מתחם לדיור עבור המגזר הערבי – ומשמעות הדבר היא אישור מואץ של התוכנית שמכוחה ניתן יהיה להוציא גם היתרי בנייה.

הישוב טורעאן, השוכן באזור גליל תחתון סמוך לכביש 77 ליד צומת גולני, מונה כיום כ-13,000 תושבים מוסלמים ונוצרים. בחלקו הצפוני של הישוב ובמסגרת תכנית האב אותרה חטיבת קרקע, ברובה בבעלות מדינה לצורך פיתוח לטובת מחוסרי דיור במגזר. התוכנית צפויה כעת להתקדם בוועדה – עד לאישורה הסופי.

במגזר הערבי שוררת מצוקת דיור קשה, בעיקר עבור זוגות צעירים המתקשים למצוא פתרונות מגורים במסגרות הקיימות. אחת הבעיות המרכזיות במגזר הינה סוגיית הבעלות על הקרקע, המצויה ברובה בידיים פרטיות, וכן היעדר תכניות מתאר המאפשרות ליישובים רבים להתפתח ולהתאים את עצמם לגידול הטבעי באוכלוסייה. השכונה החדשה צפויה להתייחס לצרכיהם של הזוגות הצעירים ועל פי התוכנית, לפחות 20% מסך הבניה הרוויה יוקצו לדירות קטנות בשטח של עד 100 מ"ר.

ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי התוכנית גובשה על ידי מרחב עסקי צפון וראש המועצה המקומית עימאד דאחלה, וכי התוכנית תשתרע על פני 382 דונם – ותפותח בשלבים.

השכונה שעתידה לקום בחלקו הצפוני של היישוב תכלול תמהיל מגורים מגוון, לצד שטחים רבים שהוקצו למבני ציבור, שטחי ציבור ושטחים מסחריים. "טיפוסי הבניה המותאמים לטופוגרפיה (במעלה ההר או במדרון ההר) מנצלים את השיפועים למתן איכויות מגורים גבוהות הכוללות, גינות/מרפסות לרוב היחידות, עם מבטים לנוף הפתוח. כל זאת תוך כדי צמצום הקירות התומכים ועבודות העפר המיותרות בשלב הביצוע", ציינו ברשות.

בתוכנית כלולים גם בית ספר יסודי, ומתוכנן שטח נוסף לקריית חינוך וספורט במזרח השכונה, אשר אמור לתת מענה לצרכי היישוב החסרים כיום. עם זאת, איכלוס הקטע המזרחי בשכונה יותנה בהסרת המגבלות הסביבתיות של מחצבת גולני הסמוכה.

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, ציין כי "מדובר בסנונית ראשונה של תכניות שאושרו בוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור המיועדות עבור המגזר הערבי בישראל. מטרתן של תכניות אלו לענות על מצוקת הדיור הקיימת במגזר זה".

עידית הוברמן, מתכננת מרחב צפון ברשות מקרקעי ישראל, התייחסה למהלך ואמרה כי "שיתוף הפעולה עם הרשות המקומית היה יוצא דופן ובאופן שמשרת הן את התכנון והתאמתו לאוכלוסייה, הן את רשות מקרקעי ישראל והן את ממשלת ישראל בהשגת יעדי הדיור. בישוב קיים מחסור משמעותי ביח"ד לתושבי המקום, אין ספק כי תכנית זו תביא למענה לביקוש הקיים".

  • עוד באותו נושא:
  • טורעאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully