וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה יעלה לכם הנוף לים? תלוי באיזו עיר

1.7.2016 / 8:38

דירה בקרבת חוף הים עולה יותר, זה ברור, השאלה כמה יותר: בדיקה מיוחדת של אתר מדלן שבוצעה עבור וואלה! נדל"ן בדקה מהם פערי המחירים בין דירות 4 חדרים חדשות ליד הים לבין דירות המרוחקות מהחוף. התשובה: בערים מסוימות תשלמו כ-27% ובאחרות רק 8%

מערכת וואלה!

פרויקט מגורים שצפוי להיבנות בחוף אכזיב מעורר כבר תקופה ארוכה סערה ציבורית, ורק לאחרונה התעוררה סערה נוספת סביב כוונתה של המדינה לאפשר בנייה מוגברת באזור החופים. הסיבה לכך ברורה: הקרבה לאזור הים מעלה את ערך הדירות ונחשבת ערך מוסף מבחינה נדל"נית, אך מבחינה סביבתית – מדובר במגמה מטרידה, שכן רצועת החופים של ישראל מצויה בכרסום מתמיד מצד תשתיות, מלונות ופרויקטי יוקרה.

בדיקה מיוחדת שבוצעה מטעם אתר מדלן עבור וואלה! NEWS בחנה בכמה מתומחרת הקרבה לים: הבדיקה כללה בחינה של פערי המחירים בין דירות חדשות הממוקמות בסמוך לים לבין דירות חדשות הממוקמות באזורים מרוחקים יותר באותה עיר – והתוצאות מעידות על כך כי פערי המחירים תלויים בעיקר בשאלה באיזו עיר מדובר.

"בבדיקה מצאנו כי הפערים המשמעותיים ביותר בין מחירי דירות חדשות בשכונות הקרובות לקו החוף, לבין מחירי דירות חדשות בשכונות המרוחקות, מצויים בגוש דן, בערים תל-אביב יפו ובת-ים, בהן הפערים גבוהים מ-20%", מציין ישראל שוורץ, אנליסט באתר מדלן.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למשל, בתל-אביב-יפו מחירה של דירת 4 חדרים חדשה בשכונת הגוש הגדול שמרוחקת בכ-800 בקו אווירי מקו החוף, עומד על כ- 3,100,000 שקל בממוצע בעוד מחיר דירה חדשה בת 4 חדרים בשכונת נווה שרת, שנמצאת במרחק של כחמישה ק"מ מקו החוף התל-אביבי עומד על כ- 2,440,000 שקל בממוצע - מדובר על פער בשיעור של כ- 27% בין מחירי הדירות.

עם זאת, בבת-ים, מחירה של דירת 4 חדרים חדשה בשכונת רובע פארק הים, הממוקמת בדרום מערב העיר עומד על כ- 2,250,000 שקל בממוצע. לעומת זאת, מחיר דירה באזור הצפוני של רובע העסקים (הגובל עם שכונת רמת הנשיא) נאמד בכ- 1,870,000 שקל בממוצע – פער של כ-20% בממוצע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדי דנה, מנכ"ל חברת אלדר השקעות סבור כי הפערים בבת ים עתידים לגדול בשל הפיתוח הצפוי באזור החוף ומציינת כי "שכונת פארק הים היא השכונה הגדולה ביותר שנבנית היום בגוש דן ואחת מעתודות הקרקע האחרונות הסמוכות לים, ולכן הצפי הוא שככל שהשכונה תתפתח והפארק יוקם, כך מחירי הדירות ימשיכו לעלות".

אלא שפערי המחירים הגבוהים בין דירות הסמוכות לחוף לבין דירות המרוחקות ממנו, אינם חלים כאמור באותו אופן על כל אזור. בנתניה למשל, עיר שבה חוף הים הוא אחד מיתרונותיה הבולטים, הפערים בין הדירות הסמוכות לים לבין אלו המרוחקות ממנו נמוכים יותר ועומדים בממוצע על כ-10%.

בשכונת אגמים, הממוקמת בחלקה המערבי של העיר, עומד מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים חדשה על 1,880,000 שקל. מנגד, בקריית השרון הממוקמת במזרח העיר, המחיר הממוצע עבור דירה בעלת מאפיינים דומים זול יותר ועומד על כ- 1,700,000 שקל. פער זה גדל בעשרות אחוזים בהשוואת המחירים למחירי הדירות בשכונת עיר ימים היוקרתית ששוכנת על הים, בה מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים חדשה עשוי לעבור את רף ה- 3 מיליון שקל.

בערים חדרה, נהריה ואשדוד, הקרבה לים מתומחרת מעט גבוה יותר ונעים באזור ה-15% בכל אזור. בחדרה למשל, מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים חדשה בשכונת עין הים בדרום מערב העיר, עומד על כ- 1,500,000 שקל – מחיר המשקף כ- 14,600 שקל למ"ר. לעומת זאת, מחיר דירה דומה בשכונת הפארק בחלקה המזרחי של העיר יעמוד על כ- 1,300,000 שקל בממוצע – מחיר המבטא כ- 12,800 שקל למ"ר – כאמור פער של כ- 15%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באופן מפתיע, הפער הנמוך ביותר במחירים נמצא בראשון לציון – שם תשלמו רק כ-8% יותר עבור דירה סמוכה לים, בהשוואה לדירה דומה המרוחקת מהחוף. בדרום שכונת הראשונים בעיר, במרחק של כתשעה ק"מ מקו החוף, ניתן כיום למצוא דירה חדשה בת 4 חדרים בכ- 1,950,000 שקל בממוצע – סכום המבטא שווי של כ- 20,200 שקל למ"ר. ובשכונת שער הים במערב העיר, במרחק של מאות מטרים מקו החוף, המחיר הממוצע של דירה דומה יעמוד על כ- 2,100,000 שקל – סכום המשקף שווי של 20,800 שקל למ"ר.

אסף יוגב, מאלעד ישראל מגורים, מבהיר כי הקרבה לים אמנם משקפת שיקול בתמחור הדירות אולם מדובר רק במכלול אחד מתוך מכלול היבטים. "איכויות של שכונה אינן נקבעות רק על פי הקרבה שלהם לים, אלא לפי פרמטרים נוספים בהם נגישות למרכז העיר, רמת חינוך, תחבורה ציבורית, איכות תחבורה ועוד. שכונת הראשונים הממוקמת במזרח העיר, למשל, מציעה דרכי יציאה מהירים לכבישים הראשיים, בתחומה נמצאת תחנת רכבת, והיא נמצאת במרחק נסיעה קצר ממרכז העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully