וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון בעצירת תכנית הבנייה באכזיב – היזמים לא הוזמנו

27.6.2016 / 12:05

פרויקט הבנייה בחוף אכזיב יכלול כ-800 דירות בסמוך לרצועת החוף וכבר מצוי בהליכי הקמה ראשוניים – אך בעקבות בקשתם של מספר חברי הכנסת, תתכנס מחר הכנסת לדון בהתנגדויות לו. הפרויקט מוקם על ידי צמח המרמן ואלקטרה נדל"ן אך היזמים לא הוזמנו לדיון

עריכה: ניר חן

בוידאו: ראיון עם חיים פייגלין מחברת צמח-המרמן

ועדת הפנים והגנת הסביבה תקיים מחר דיון מהיר שיעסוק בעצירת קידום תכנית הבניה בחוף אכזיב. הדיון יתקיים בעקבות בקשה לדיון מהיר שהגישו קבוצת חברי כנסת – בהם ח"כ שרן השכל (הליכוד), תמר זנדברג (מרצ), יעל גרמן (יש עתיד), יעל כהן-פארן (המחנה הציוני) ודב חנין (הרשימה המשותפת). עם זאת, יזמי הפרויקט, החברות צמח המרמן ואלקטרה בנייה, לא הוזמנו כלל לדיון.

בבקשתם לוועדה כתבו חברי הכנסת כי מדובר בתכנית שנויה במחלוקת ומיושנת שאושרה לפני 22 שנים ולטענתם, התכנית אושרה לאחרונה שוב בוועדה המחוזית ללא כל שינוי ותוך התעלמות מהשינויים שחלו במגמות התכנון בכל הנוגע לשמירת הסביבה החופית. חברי הכנסת מבקשים להבטיח ביטול קידום התכנית במתכונת הנוכחית והתאמתה לנורמות התכנוניות המקובלות כיום, תוך בחינת פיצוי הולם ליזמים באם זכויותיהן תפגענה מהשינויים הנדרשים.

הפרויקט בחוף אכזיב מוקם על ידי החברות צמח-המרמן ואלקטרה-מגורים וצפוי לכלול כ-750 יחידות דיור, חלקן במרחק של כ-250 מטרים בלבד מהחוף. פרט לקרבה הנדירה לאזור הים – קרבה המעוררת התנגדות מצד פעילים סביבתיים – הרי שאחד האתגרים המרכזיים של יזמי הפרויקט היא השלמת ניקוי האזבסט שנותר באזור זה, כתוצאה מפעילותו רבת השנים של מפעל "איתנית", יצרן האזבסט היחידי שפעל בישראל.

תכנית זו כבר זכתה להיתר חפירה ובימים אלה מצויים היזמים בעיצומו של תהליך החפירה והדיפון בשטח. בעבר עתרו מפעל חוגלה, השוכן בסמוך, יחד עם עמותת "אדם טבע ודין" נגד קידומה של התכנית, אך באפריל 2014 קבע בית המשפט המחוזי בחיפה כי יש לקיים דיון חוזר בנחיצות התכנית והסמיך את הוועדה המחוזית לערוך בה שינויים, על אף שמדובר בתכנית מאושרת. הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה דנה בתכנית במרץ 2015 ואישרה את קידומה שוב.

מטה המאבק להצלת חוף אכזיב בירך על קיומו של הדיון ומסר כי "אנחנו שמחים שהמאבק הזוכה לתמיכה עצומה מכל הארץ מגיע לשולחנה של הכנסת. חופי הים של ישראל, ובמיוחד חוף אכזיב היפה, אינם הפקר לטובת כרישי נדל"ן. לצערנו נראה כי ועדות התכנון מחבקות את היזמים ומשאירות את הציבור מאחור. אנחנו מקווים שוועדת הפנים והגנת הסביבה תפעל לעצירת התכנית ההרסנית באכזיב ותציל את החוף. זה הזמן של חברי הכנסת לפעול ולא רק לתמוך".

  • עוד באותו נושא:
  • חוף אכזיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully