וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאבקים להגיע לדירה - ומשפצים אותה בעשרות אלפי שקלים

27.6.2016 / 9:34

הישראלים אולי אוספים "שקל לשקל" כדי לרכוש דירה, אך באותה נשימה לא מוותרים על שינויים בדירות הקבלן החדשות שהם קונים. על פי הנתונים בענף, כ-70% מרוכשי הדירות החדשות בישראל בוחרים לבצע שינויים משמעותיים בדירות, בהיקפים של עשרות אלפי שקלים

מערכת וואלה!

משבר הדיור המשתולל בעשור האחרון מקשה על חלקים גדולים מהציבור הישראלי להגשים את חלום רכישת הדירה, אך מנתונים בענף הדיור עולה כי באותה נשימה הישראלי הממוצע מוכן להוציא עשרות אלפי שקלים נוספים לאחר רכישת דירה חדשה – לטובת שינויים ותוספות בנכס.

מנתוני חברת INVIEW, המבצעת שינויים בדירות חדשות עבור חברות קבלניות ויזמים מזה 20 שנה, עולה כי כ-70% מרוכשי הדירות החדשות בישראל אינם מסתפקים במפרט הקיים ומבקשים לשפר את הדירה בעלויות ממוצעות שנעות בין 50-60 אלף שקלים לדירה. אם להסתמך על הנתונים הרשמיים, לפיהם בשנת 2015 נמכרו בישראל כ-32 אלף דירות חדשות – הרי שסעיף ההוצאות בגין שינויים והשיפורים הופך להוצאה שנתית כוללת בהיקף של כ- 1.1 מיליארד שקל.

"תקציב השינויים והשדרוגים בדירה החדשה משתנה בהתאם לסוג הרוכש, והסכום משתנה בהתאם לשאלה האם מדובר בדירה למגורים או להשקעה. כשמדובר במשקיע, עלות השינויים בדירה החדשה והשדרוגים של המפרט הטכני תסתכם בסכום צנוע יותר של כ- 10,000 שקל בממוצע. לעמת זאת כשמדובר בדירה למגורים הרוכשים יהיו מוכנים להשקיע הרבה יותר בשינויים ובשדרוגים של הדירה ובממוצע זה יסתכם בעלות של כ- 50-60 אלף שקל ואף יכולה להגיע עד 100 אלף שקל לדירה", מציינת בשיחה עם וואלה! NEWS גילי אלפי, מנכ"לית החברה.

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן, מזכיר נתונים דומים: "מהנתונים שבידינו, ברבעון הראשון של 2016 זוג צעיר הוציא בממוצע על שינויי דיירים כ-30 אלף שקל. אצל משפרי דיור ההוצאה משתנה על פי האזור והפרויקט. מדובר על סכומים הנעים בין 50 אלף שקל ועד 250 אלף שקל".

אלפי מציינת כי השינויים המבוצעים כיום בדירות הם חלק ממגמה הולכת וגוברת. "בעבר אנשים היו רוכשים דירה ומבצעים שינויים זניחים בלבד. כיום הבקשות הן משמעותיות והיקפן מסתכם בעשרות אלפי שקלים". מה הם השינויים הנפוצים ביותר? "השינויים והשדרוגים הנפוצים נעשים בעיקר סביב המטבח. ישנם טרנדים רבים, כיום הטרנד הנפוץ ביותר הוא הוספת אי במרכז המטבח והדירה – וכיום העלות הממוצעת של שדרוג מטבח בדירת קבלן עשויה לנוע בין 20 ל-30 אלף שקלים. שינויים פופולריים נוספים כוללים אסלות סמויות, או הוספת מערכת בית חכם ומערכת קולנוע ביתית".

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully