וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכנים ערערו על פרויקט פינוי בינוי - אחרי שהבניין נהרס

20.6.2016 / 11:24

כמעט שנה לאחר שפרויקט תמ"א של הריסה ובנייה ברמת גן זכה לקבל היתרי בנייה, הדיירים פונו והבניינים החלו להיהרס, החליטו שכנים להגיש ערר לוועדת הערר המחוזית. המתנגדים טענו כי ההיתרים ניתנו שלא כדין אך הוועדה דחתה אותם – והם חויבו לשלם אלפי שקלים הוצאות משפט

יח"צ - חד פעמי

בוידאו: הריסת בניינים במסגרת פרויקט בנס ציונה

דיירי פרויקט תמ"א 38 ברמת גן הופתעו לגלות כי כ-9 חודשים לאחר הוצאת היתרי הבנייה, פינויים מהדירות לטובת הריסת הבניין ויציאת הפרויקט לדרך – החליטו השכנים להגיש ערר במטרה לעצור את הפרויקט. ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה במחוז תל אביב דחתה החודש את הערר שהגישו התושבים, ברחוב סנהדרין בעיר, נגד החלטה לתת היתרי בניה לשני בניינים ברחוב - שאושרו על ידי הוועדה המקומית רמת גן עוד באפריל 2014.

ההיתרים בפרויקט ניתנו להריסת המבנים הקיימים ברחוב סנהדרין 15-16, במסגרת פרויקט שבמסגרתו מתוכננת הקמתן של בנייני מגורים בני 8 קומות וקומת גג. על פי היתר הבנייה שניתן, במקום הבניין הישן בסנהדרין 15 הותר לבנייה מבנה בן 8 קומות ודירת גג עם מרפסת, לצד מתקני חנייה ל-28 מקומות (סה"כ 21 יחידות דיור) ואילו בסנהדרין 16 הותר לבנייה מבנה בן 8 קומות וקומת גג חלקית ובה 2 דירות. הפרויקט הזה מתעתד להכיל 37 חניות ו-36 יחידות דיור.

אולם כתשעה חודשים לאחר מתן היתרי הבניה ולאחר שהפרויקט כבר יצא לדרך, הגישו השכנים ערר לביטול היתרי הבנייה, לפי סעיף 216 לחוק התכנון והבנייה. במסגרת הערר ביקשו כי ועדת הערר תפעיל את סמכותה לביטול היתרי הבנייה שאושרו, לטענתם, שלא כדין על ידי הוועדה המקומית.

הדיירים בפרויקט, שיוצגו על ידי עוה"ד ענת בירן ואור מור, טענו מצידם כי המתנגדים ידעו על מתן ההיתרים מזה זמן רב אך בחרו לשקוט על שמריהם עד אשר הדיירים פונו, הבניינים נהרסו, והחלה הבנייה. זאת ועוד, הרי שבמהלך אישור הפרויקט בוועדה המקומית, כלל לא הוגשו התנגדויות לפרויקט ברחוב סנהדרין 15 ואילו בנוגע לפרויקט ברחוב סנהדרין 16, הרי שגם אם הוגשו שתי התנגדויות – הרי שאף אחת מהן לא הוגשה על ידי מגישי הערר.

ועדת הערר, בראשות עו"ד הילה סירוטה ליבנה, קבעה כי בנסיבות העניין יש לסלק את הערר על הסף, בשל היעדר זכות ערר, וכן בשל איחור ושיהוי בהגשתו. בנוסף לכך, השכנים חוייבו בהוצאות משפט בסך של 7,500 שקל.

עו"ד בירן ציינה בתגובה להחלטה כי "ועדות הערר כבר אינן סלחניות לתביעות קנטרניות ולא מוצדקות בנושאי תמ"א. הערר הוגש למעלה משנה וחצי לאחר מתן החלטת הוועדה המקומית, ולכן מדובר בשיהוי ניכר, ואין סמכות לדון בערר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully