וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה עוד 300 שקל": כך תימנעו מהעלאת מחיר ההובלה בהפתעה

רועי מזרחי

16.6.2016 / 9:54

רבים נתקלו בתופעה: הבית כבר ארוז המוביל כבר הגיע ואז מתברר שהמחיר שסיכמתם עליו - כבר לא אקטואלי. הכירו את הטריקים של המובילים

מערכת וואלה!

בוידאו: כמה דירות אתם עוברים בחיים?

השטיקים של מובילי הדירות מבוססים על "שיטת הטעות הספונטנית" (שלכם). השיטה היא תופעה שכיחה, במיוחד בעונת ההובלות שהחלה זה מכבר, ובעיקר אם זו הפעם הראשונה שאתם עוברים דירה ואתם לא יודעים מה צריך לברר.

זה יכול לקרות למשל כשהרהיטים עוד לא ארוזים והמוביל שואל אתכם כמה ארגזים יש לכם כדי לתת הצעת מחיר. כמובן – הוא יודע מראש שאתם לא יכולים לדעת בדיוק את כמות הארגזים שתצטרכו אלא שאתם מסתמכים על הערכה בלבד ולבסוף, לאחר שכבר ארזתם – אתם מגלים שכמה ארגזים נוספים יכולים להקפיץ את המחיר משמעותית.

הבעיה – אתם מגלים זאת בזכות המוביל- כשהוא כבר בדירה. עכשיו, בואו נראה אתכם אמיצים מספיק כדי להתמקח עם מישהו שיודע שאתם צריכים להעביר את הרהיטים - בזה הרגע. אז, תתכוננו להיפרד מ-200-300 שקלים נוספים.

המובילים יודעים מראש שאינכם מכירים את כל השטיקים שכן אינכם יודעים על מה צריך להקפיד. כך צצה לה שיטת "העלאת מחיר ספונטנית" בענף. זה קורה כשהמוביל כבר לידכם מיד לאחר שהוא מעדכן אתכם: "יש שביל" (ואתם אפילו לא חשבתם שקיומו של השביל הוא בעיה), או שיש עוד כמה ארגזים . בעצם, אתם לא משלמים יותר כי שכחתם לשאול או לברר משהו חשוב.

אז, כדי שלא תצאו פראיירים – הנה רשימה של כל הטעויות שאתם יכולים לעשות, וכמה אתם יכולים לחסוך – אם תדעו אותן מראש. כי אין ספק שאתם מתרגשים ושעשיתם את כל הסידורים ואפילו השלמתם עם העובדה שבמידה ובת"א בחרתם, אתם עומדים לחיות בתוך קופסת סרדינים, אבל אם תטרחו לשנן את הפרמטרים הבאים. המוביל לא יוכל להפתיע אתכם – וזה שווה לכם כסף!

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נהגי הובלה. ShutterStock
סכמו מראש על חריגה מותרת/ShutterStock

טיפים להורדת עלות ההובלה

הבניין זמין ופנוי: אם הבניין עובר שיפוץ או עבודות תמ"א הדבר ייצר ריבוי של נותני שירות עצבניים ונוטפי זיעה שרובם כנראה יהיו "זכרי אלפא" קשוחים, הגבהת המחיר בהחלט תבוא הן לאור העובדה שיהיה קשה יותר לעשות את העבודה וכמובן העצבים שיתווספו לאור המורכבות שנוצרה, לא יוסיפו.

כמה הטיפ שווה לך? אם לא התכוננת מראש, גורם ההפתעה יעלה לך בממוצע 400 שקל.

חניה למשאית: אתם לא רוצים למצוא עצמכם מזמינים הובלה כאשר המשאית תצטרך להחנות רחוק, מומלץ לדאוג לכך מראש שכן אם לא כך יהיה - תחויבו בתשלום נוסף. מרחק גדול של המשאית (מעל 15 מטרים) מהבית יטיל קושי ויגרום למובילים לעבוד יותר הן מבחינת זמן הן מבחינה פיזית – דבר שיבוא על חשבונכם.

כמה הטיפ שווה לך? אם לא התכוננת מראש גורם ההפתעה יעלה לך בממוצע 250 שקל.

כניסה לבניין: קיומה של דרך או שביל ארוך וכמובן מדרגות מחייבת עדכון מראש. אם לא תעשו כך המאמץ שצריך להשקיע יגדל ותוספת במחיר בוא תבוא.

כמה הטיפ שווה לך? אם לא התכוננת מראש גורם ההפתעה יעלה לך ביותר מ20- שקל למטר. כל מדרגה תגדיל את המחיר ב-15-20 שקל.

חדר המדרגות: אם הוא צפוף או מלא ברהיטים ואופניים יקשה על המובילים להתנייד ולכן תצריך מהם מאמץ יתר. אתם תתבקשו לשלם יותר עבור המאמץ או אפילו עבור פינוי חדר המדרגות

כמה הטיפ שווה לך? אם לא התכוננת מראש גורם ההפתעה יעלה לך כ-200 שקלים נוספים.

כניסה: דאגו מראש לבדוק שהדלת לבית או לבניין גדולה מספיק כפי שיש בכל דירה נורמטיבית ולא קטנה יותר (כפי שיש מדי פעם בבתים ישנים). אם לא תעשו כך המובילים עשויים למצוא עצמם נאלצים להתעסק בפירוק הריהוט או הזזה של הרהיט דרך החלון באמצעות מנוף – שתי האפשרויות תייקרנה לכם את המעבר.

כמה הטיפ שווה לך? אם לא התכוננת מראש גורם ההפתעה יעלה לך:
• עבור פירוק הריהוט עוד 150 שקל בערך.
• שירותי הפעלת מנוף: בין 300 ל-500 שקל, תלוי בנתונים בשטח.

לסיכום, הובלה היא אינה דבר של מה בכך, כמה טיפים אחרונים:

1. בדקו שלמוביל יש ביטוח כדי לוודא שהרהיטים מוגנים.

2. בדקו שלא מגיע רק מוביל אחד דבר שמאריך את העבודה בצורה משמעותית.

3. סכמו עם המוביל –מראש – שבגין חריגה של 10-20 אחוזים מכמות הארגזים, אינכם צריכים לשלם תשלום נוסף (מקובל בענף)

4. סכמו על מחיר מראש – על כל ארגז מעבר לסטייה של 10-20 אחוזים

5. זכרו שאיש מקצוע רציני ישמח לסגור אתכם עסקה – בחוזה כתוב (הרבה מובילים לא עושים זאת ולכן מרשים לעצמם לחרוג מהצעת המחיר). בחוזה צריך לציין את התאריך, שעה, כתובות, כמות מוערכת של ארגזים, פרטי ריהוט, אם צריך מנוף – לציין זאת, בנוסף לכל פרט שנראה רצוי. וכמובן מחיר כולל מע"מ.

6. בדירה גדולה – התעקשו שהמוביל יבוא להביט בה, לפני הצעת המחיר.

7. קבלו טיפ בנוגע ל"טיפ": לא פעם המוביל רומז שניה לפני הסיום שאתם "מוזמנים לפרגן לעובדים" או משהו בסגנון. יש לא מעט אנשים שמרגישים לא בנוח או אומרים לעצמם "וואו הם הרימו מלא רהיטים", ונותנים טיפים מופרזים. ראשית, זה המקום להזכיר – שזו היא עבודת המובילים, מלכתחילה מדובר בעבודה פיזית ולכן אין להתרשם מטיפות הזיעה הנוטפות. ולכן אני מציע – בחוזה שאתם כותבים, דאגו לציין - שבמידה ותהיו מרוצים מעבודתם, יינתן טיפ – בגובה שאתם תחליטו עליו מראש. בהצלחה.

הכותב הוא רועי מזרחי, מייסד אתר ask5 להובלות דירה

  • עוד באותו נושא:
  • הובלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully