וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהן השכונות המועדפות על צעירים בישראל?

11.6.2016 / 16:23

סקר מיוחד שערך אתר מדלן מראה אלו שכונות בערים הגדולות בארץ מועדפות על ידי פלח האוכלוסייה הצעיר. בין השיקולים שנבדקו - קרבה לתחבורה ציבורית ומקומות בילוי

צילום: ערן גילווארג, עריכת וידאו: יותם וקס

בוידאו: מתיחת הפנים של שכונת בת גלים בחיפה

עליית מחירי הדיור בשנים האחרונות הפכה את שאלת התקציב למרכזית מאוד בבחירת דירה, אך גם אם נשים בצד את שאלת הסכום החודשי שהישראלי הממוצע יכול להקצות לדיור – הרי שבחירת שכונת מגורים מושפעת גם לא מעט מדפוסי החיים היומיומיים של האזרח. סקר מיוחד של אתר מדלן שבוצע עבור וואלה! NEWS והתבסס על למעלה מ-30 אלף חוות דעת של גולשים, בחר את שכונות המגורים המתאימות ביותר לצעירים בערים השונות – בין השאר באמצעות מדדי שביעות רצון מהיצע מקומות הבילוי והפנאי באזור וכן משביעות הרצון מרמת התדירות והיעילות של התחבורה הציבורית בשכונה.

הסקר המיוחד משקף חישוב משוקלל שככל את הדירוג של מידת התאמת השכונה למגורי צעירים רווקים, מדרג של 1-5 (כאשר 1 משקף את הציון הנמוך ביותר, ו-5 את הציון הגבוה ביותר). הקליקו על המפה האינטראקטיבית של אתר מדלן וגלו האם השכונה שלכם נכללת ברשימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תל-אביב יפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלוש השכונות המובילות בתל-אביב יפו כשכונות המתאימות לצעירים הן אזור דרום רוטשילד, לב תל אביב ושכונת כרם התימנים. דרום רוטשילד ולב תל-אביב ממוקמות במרכז תל-אביב וכוללות את הרחובות המפורסמים ביותר בהיצע מקומות הבילוי בהם רוטשילד, קינג ג'ורג', יהודה הלוי, לילינבלום ושינקין – שלושתן קיבלו את הדירוג המקסימלי 5.

בשכונת כרם התימנים, לעומת זאת, נמצא שוק הכרמל ובקרבתה הרחובות אלנבי ונחלת בנימין, שידועים בהיותם מוקד משיכה לצעירים בליינים. בשלוש השכונות צירי תחבורה ציבורית מרכזיים ומסלולי אופניים, המייתרים את הצורך באחזקת רכב. עיקר קווי התחבורה מתרכזים ברחובות רוטשילד, אלנבי, הרברט סמואל יהודה הלוי וקינג ג'ורג'.

באתר מדלן הדגישו כי אזור שוק הכרמל צפוי בשנים הקרובות לעבור מתיחת פנים משמעותית. על פי התוכנית השוק יהפוך לשוק מקורה, ובחלקו העליון ייבנו כמה מאות דירות בבניינים חדשים, שייבנו גם ברחובות קהילת עדן וסמטת הכרמל, באופן שאמור להעניק לאזור שדרוג תשתיתי וסביבתי.

קפה שדרות רוטשילד תל אביב. ShutterStock
שדרות רוטשילד/ShutterStock

מחירי השכירות הממוצעים בשכונות הצעירות עפ"י אתר מדלן

• באזור לב תל-אביב, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 5,000 שקלים ועבור 3 חדרים תתבקשו לשלם כ- 6,800 שקלים בממוצע.
• בדרום רוטשילד, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 4,700 שקלים ועבור 3 חדרים תתבקשו לשלם כ- 6,400 שקלים בממוצע.
• בכרם התימנים, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 4,800 שקלים ועבור דירת 3 חדרים תתבקשו לשלם כ- 6,500 שקלים בממוצע.

ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלוש השכונות המובילות בירושלים בהן צעירים יעדיפו לגור על פי הדירוג הן אזור שוק מחנה יהודה, מרכז העיר ושכונת מורשה (מוסררה) – כולן זכו גם כן לדרוג המקסימלי (5). אזור מרכז העיר ושוק מחנה יהודה כוללים את החלק הארי של מקומות הבילוי בעיר, וככאלה מהווים מוקד משיכה עבור צעירי ירושלים והאזור. כמו כן, שכונות אלה הן יעד מועדף למגורים בקרב סטודנטים הלומדים באחד מהמוסדות האקדמיים במרכז העיר ומחוצה לו.

רחוב יפו, החוצה את מחנה יהודה ומרכז העיר, מאפשר נגישות מהירה לאזורים השונים בעיר באמצעות קווי האוטובוס וקו הרכבת הקלה. סביר להניח כי שכונת מוסררה נכנסה לרשימת שלוש השכונות המובילות בשל קרבתה למרכז העיר, ומיקומה בסמיכות לתחנות הרכבת הקלה ברחוב שבטי ישראל ושער שכם.

במדלן ציינו כי מרכז כלל, המצוי ברחוב אגריפס ותוחם את אזור מחנה יהודה, נחשב לפרויקט מסחרי כושל במשך שנים ארוכות אולם באחרונה החלו לפעול בו יוזמות חברתיות שונות המובילות לשינוי חיובי במתחם. בין היוזמות ניתן למנות הקמת קואופרטיב קנייה משותפת, הקמת חווה אורבנית, ארגון מסיבות ומופעי תרבות שונים. בנוסף, פועלות במקום קבוצות של סטודנטים, אמנים ופעילים חברתיים לשינוי המרחב הציבורי.

מחירי השכירות הממוצעים בשכונות הצעירות עפ"י אתר מדלן

• באזור מחנה יהודה, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 4,000 שקלים ומחיר שכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 4,700 שקלים בממוצע.
• באזור מרכז העיר, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 4,000 שקלים ומחיר השכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 5,000 שקלים בממוצע.
• במורשה, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 4,000 שקלים ומחיר השכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 4,800 שקלים בממוצע.

באר שבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבאר שבע הדירוג המשוקלל הגבוה ביותר ניתן לשכונה ב' במרכז העיר, שמאוכלסת בסטודנטים רבים הלומדים במוסדות האקדמיים שנמצאים בקרבתה. בהיבט התחבורה הציבורית, נמצאת השכונה במרחק של כ-20 דקות הליכה מתחנת הרכבת של אוניברסיטת בן-גוריון וכ-3 דקות נסיעה בשעות העומס. הרחובות המרכזיים בשכונה, הכוללים קווי תחבורה ציבורית לכל חלקי העיר, הם ביאליק (במרכז השכונה), המשחררים (גבולה הדרומי), ודרך מצדה (גבולה הצפוני).

המקום השני בדירוג ניתן לשכונה ד' הממוקמת בחלק הצפון מזרחי של העיר בשל הדירוג הנמוך שניתן לפרמטר שביעות הרצון ממקומות הבילוי (3.7 מתוך 5). את הדירוג הנמוך יחסית ניתן לייחס לעובדה לפיה באזורים המרוחקים מהאוניברסיטה אין מקומות בילוי. גם בשכונה ג', שנמצאת בחלק המזרחי של השכונה, הפרמטר הזה דורג נמוך (3.5 מתוך 5) על אף קרבתה לאוניברסיטת בן-גוריון, מאותה הסיבה.

באתר מדלן ציינו כי בשנים האחרונות נבנים בשכונות שמסביב לאונ' בן גוריון (ד',ב',ג' ו-ו' הישנה) מגדלי מגורים חדשים – הפונים בחלקם לסטודנטים. עם זאת, תעריף ועד הבית במגדלים אלו עשוי להיות גבוה במאות שקלים בחודש בהשוואה לדירות היד שנייה באזור והוצאה זו מצטרפת לתשלום ארנונה גבוה יחסית, נוכח הגדרת אזורי המגורים החדשים בשכונות הישנות – כאזורים בתעריף ארנונה גבוה על ידי העירייה.

מחירי השכירות הממוצעים בשכונות הצעירות עפ"י אתר מדלן

• בשכונה ב, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 2,000 שקלים ומחיר שכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 2,500 שקלים בממוצע.
• בשכונה ד, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 1,700 שקלים ומחיר השכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 2,100 שקלים.
• בשכונה ג, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 1,800 שקלים ומחיר השכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 2,200 שקלים.

חיפה

שכונת בת גלים. מערכת וואלה!
שכונת בת גלים/מערכת וואלה!
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נווה שאנן, בדרום מזרח העיר, שדורגה במקום הראשון (4.2 מתוך 5) גובלת מדרום בקרית הטכניון ונמצאת בקרבת אוניברסיטת חיפה, ועל כן מהווה מוקד משיכה עבור סטודנטים. גורם נוסף להעדפת הצעירים למגורים בשכונה הינו תמהיל הדירות שמורכב בעיקר (כ-50%) מדירות קטנות, בנות 2-3 חדרים. בשכונה מספר מקומות בילוי, המתרכזים ברחובות שדרות טרומפלדור ושלום עליכם.

שכונת הדר הכרמל, שדורגה במקום השני, היא דוגמא לשכונה שבה ניתן לנהל אורח חיים ללא רכב פרטי. בשכונה עוברים קווי אוטובוס לכל קצוות העיר, והמטרונית עוברת בחלקה התחתון. כמו כן, 3 מתוך 6 התחנות של הכרמלית נמצאות במוקדים מרכזיים של השכונה וניתן להגיע באמצעותה במהירות לעיר התחתית ולמרכז הכרמל. עם זאת מוקדי הבילוי בה מועטים יחסית (הדירוג עבור מוקדי בילוי הינו 2.3 מתוך 5). למרות זאת, הצעירים הרבים בה מגובשים, מעורבים ופועלים למענה. לאור האווירה הקהילתית, תמהיל הדירות הקטנות והמחירים הנמוכים, צעירים ורווקים יכולים למצוא בה את ביתם.

שכונת בת גלים דורגה בדירוג השלישי. את הציון ניתן לייחס לנגישות של השכונה למוקדי תחבורה ציבורית כמו תחנת הרכבת והמטרונית. למעשה, מדובר באחת השכונות החופיות היחידות בארץ בהן ישנה תחנת רכבת במרחק הליכה נגיש. בנוסף, בשכונה מחירי שכירות נמוכים יחסית, שמאפשרים לצעירים ולסטודנטים הלומדים בפקולטה לרפואה של הטכניון הממוקמת בשטחה, נגישות גבוהה לקצוות העיר.

כדאי לדעת

לפי אתר מדלן, לאחר שנים של הזנחה, שוק תלפיות השוכן בשכונת הדר הכרמל, החל לעבור תהליך שנועד להפוך אותו למוקד מרכזי בחיי העיר. את התהליך מובילים תושבי השכונה באמצעות ייזום אירועי תרבות כמו למשל יריד לילה עם הופעות, וכן הקמת דוכני אומנים ואוכל.

מחירי השכירות הממוצעים בשכונות הצעירות עפ"י אתר מדלן

- בנווה שאנן, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 2,300 ¤ ומחיר השכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 2,800 שקל
- בהדר כרמל, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 1,900 ¤ ומחיר השכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 2,300 שקל.
- בבת גלים, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 2,300 ¤ ומחיר השכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 2,700 שקל.

רמת גן וגבעתיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבין השכונות המתאימות ביותר לצעירים באזור רמת גן וגבעתיים, שכונת שיינקין הממוקמת במרכז גבעתיים דורגה במיקום הגבוה ביותר (4.6 מתוך 5). בשנים האחרונות הפכה השכונה למבוקשת בקרב צעירים המחפשים חלופה זולה יותר ממרכז תל אביב, ונוכח המגמה הזאת נפתחו (בעיקר ברחובות שיינקין וכצנלסון) מספר מקומות בילוי ופנאי עבור צעירי האזור. בהיבט התחבורתי, גובלת השכונה בצפונה ברחוב כצנלסון הראשי, כך שקיימת בה נגישות גבוהה יחסית לתחנות אוטובוסים.

אזור מרכז העיר של רמת-גן דורג במקום השני מבין השכונות המובילות. בשולי הצירים המרכזיים שחוצים את האזור, רחוב הרצל ורחוב ביאליק, ניתן למצוא מספר מקומות בילוי מפוזרים כמו פאבים, בתי-קפה ומסעדות. כמו כן, בצירים אלה קווי תחבורה ציבורית בעלי תדירות גבוהה שעוברים בשכונות רמת-גן ובאזור תל אביב.

השכונות בורוכוב והל"ה, הנמצאות בצפון גבעתיים, דורגו על ידי הגולשים בדירוג זהה (4 מתוך 5). את הסיבה לדירוג ניתן לייחס לקרבה של השכונות למקומות הבילוי על ציר כצנלסון בגבעתיים, וכמובן לעובדה שהן נושקות לתל-אביב.

במדלן ציינו כי הנגישות של רמת גן וגבעתיים לעיר הגדולה זכתה לחיזוק משמעותי עם הפעלת קו אוטובוס בשבת. הקו מופעל במסלול קו 63 של חברת דן ועובר באתרים מרכזיים בת"א כגון: רכבת מרכז, קניון עזריאלי, הסינמטק, תאטרון הבימה, דיזנגוף סנטר, הרחובות בוגרשוב ובן יהודה ומסיים בכרמלית מול חוף הים.

מחירי השכירות הממוצעים בשכונות הצעירות עפ"י אתר מדלן

• בשיינקין בגבעתיים, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 3,600 שקלים ומחיר השכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 4,500 שקלים.
• במרכז העיר רמת גן, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 3,500 שקלים ומחיר השכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 4,400 שקלים.
• בבורוכוב והל"ה, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 3,500 שקלים ומחיר השכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 4,600 שקלים.

ראשון לציון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שתי השכונות המובילות בדירוג הן שכונת רמב"ם הנמצאת במרכז העיר, ושכונת קדמת ראשון הגובלת ברמב"ם מצפון. במערב שכונת רמב"ם ממוקמים רחובות הבילוי המרכזיים בעיר על ציר הרצל ורחוב רוטשילד. לעומת זאת, שכונת קדמת ראשון גובלת בצפונה במתחם הבילוי מב"ת צפון, הכולל מספר מסעדות ופאבים, ושכונת רמז (שדורגה במיקום השלישי) גובלת ממזרח בציר ז'בוטיסקי ומצפון בציר רוטשילד, על שלל מקומות הבילוי שמציעים.

שכונת רמב"ם קיבלה את הדירוג המקסימלי במדד הבוחן את שביעות הרצון מהתחבורה. בצירים המרכזיים שחוצים את השכונה עוברים קווי אוטובוס שמובילים לכל חלקי העיר ולמרכז לתל אביב. כמו כן, בשכונת רמב"ם פועל קו לילה שעובר ברחוב ירושלים, רוטשילד ואחד העם, וקו הנתיב המהיר לתל-אביב שעוצר במספר תחנות על ציר הרצל.

במדלן ציינו כי שלושה קווי רכבת קלה – הירוק, החום והכחול- צפויים לעבור בראשון לציון בעתיד ועשרות תחנות יוקמו ברחביה, לפי תכניות של חברת נת"ע המקימה את המערכת. שניים מהקווים, החום והכחול, צפויים לחצות את העיר לרוחבה ולאורכה. הקווים מיועדים להיפגש עם קוים נוספים שיצרו מערכת תחבורתית שתחבר את העיר למרבית המוקדים החשובים בגוש דן.

מחירי השכירות הממוצעים בשכונות צעירות עפ"י אתר מדלן

• ברמב"ם, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 2,900 שקלים ומחיר השכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 3,600 שקלים.
• בקדמת ראשון, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 4,000 שקלים.
• ברמז, מחיר השכירות הממוצע עבור דירת 2 חדרים עומד על כ- 3,100 שקלים ומחיר השכירות עבור דירת 3 חדרים עומד על כ- 3,700 שקלים.

רוה איתן, סמנכ"ל מחקר באתר מדלן: "חוות הדעת של הגולשים על שכונות באתר מדלן מאפשרות לציבור רוכשי ושוכרי הדירות לקבל המלצות של תושבים, שכבר התנסו בפועל בחוויית המגורים בשכונה. מדובר במידע משלים וחשוב, שמסייע בתהליך קבלת ההחלטה המורכבת בנוגע למציאת מקום המגורים המתאים ביותר לצרכים ולסטאטוס האישי. כך למשל, מניתוח חוות הדעת עולה כי ישנה הלימה בין שכונות שסומנו כמתאימות למגורי רווקים לבין שביעות רצון גבוהה ממערכת התחבורה הציבורית ומהיצע מקומות הבילוי והפנאי. אולם, הקשר בין התאמת השכונה לרווקים לבין פרמטרים שונים כמו היצע פארקים ותחבורה ברכב היה חלש יחסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully