וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש עיריית ירושלים: "450 אלף מ"ר נטושים בעיר"

6.6.2016 / 15:31

בוועידת הדיור והנדל"ן לצעירים שהתקיימה בהרצליה ואורגנה על ידי הבית האקדמי הסביר עופר ברקוביץ' כי מדובר בבעיה הן בתחום הדיור והן בתחומי התעסוקה

לשכת העיתונות הממשלתית

בוידאו: הגרלת מחיר למשתכן בעפולה

"ישנם 450 אלף מ"ר נטושים בירושלים, יושב לו מלון פנינת דן בפריים לוקיישן בירושלים כאבן שאין לה הופכין – וצריך להבין שהמטרים האלה מאוד משמעותיים גם לדיור אבל גם לתעסוקה ולצרכים אחרים", כך אמר עופר ברקוביץ', סגן ראש עיריית ירושלים בוועידת הדיור והנדל"ן לצעירים שהתקיימה בהרצליה. "אנחנו פועלים כדי לחייב את השטחים הללו בארנונה כי עד עכשיו השטחים הללו היו פטורים מארנונה. בירושלים אנחנו בבעיה: ריאות ירוקות מצד אחד, שאנחנו לא רוצים לפגוע בהן, מצד שני יש לנו שטחים במזרח שיש לנו איתם בעיות בינלאומיות – ולכן אנחנו רוצים להתמקד בתהליכי התחדשות עירונית, אבל זה מאוד מסובך. בקריית מנחם למשל – הכפילו את מספר יחידות הדיור בשטח אחד אבל חייבים שטחים משלימים כדי לאפשר את זה – הן מבחינת היזמים והן מבחינת התושבים באזור".

בוועידה, שגובשה על ידי הבית האקדמי ועיריית הרצליה, נכחו סגני ערים נוספים, בהם רז קינסטליך, סגן ראש עיריית ראשון לציון, שסיפר על פרויקט דיור בר השגה לחיילים משוחררים – שצפוי להיות מוכפל בעתיד הקרוב ומציע דירות בשכר דירה סמלי: "הגיע תורם לעיריית ראשון לציון שחיפש איך לתרום ואיך לעזור. היו דיבורים על בית כנסת, ואז שאל אותי ראש העיר לשעבר מאיר ניצן מה אפשר לעשות – והצעתי להקים בית לחיילים משוחררים. העבירו לנו כתרומה 20 מיליון שקלים והיום כל חייל קרבי שסיים שירות והולך ללמוד באקדמיה יכול לגור ב-650 שקלים לחודש עם שותף או ב-850 שקלים אם הוא רוצה דירת יחיד. חייל שהשתחרר לפני למעלה משלוש שנים לא יכול לגור שם. זהו פרויקט רווחי ואנחנו עומדים להכפיל אותו מ-200 יחידות דיור לכ-400 יחידות דיור".

קינסטליך התייחס לתוכניות מחיר למשתכן ואמר כי על הממשלה להקצות שטחים רבים יותר לטובת תושבי המקום. "מדברים פה על מחיר למשתכן אבל ברגע שיקצו יותר דירות מוזלות לטובת בני המקום זה יעודד ראשי רשויות אחרים לבנות בשטחם. אם בעבר מחיר למשתכן נחשב לדיור למסכנים, היום בשכונה החדשה של ראשון לציון יהיו 2,800 יחידות דיור של מחיר למשתכן – זה לא למסכנים, זה למעמד הביניים".

עו"ד איתן גינזבורג, יו"ר ועדת התכנון והבנייה ברעננה וסגן ראש עיריית רעננה, מתח ביקורת על התהליכים התכנוניים: "אנחנו בעולם בירוקרטי מטורף שבו הבירוקרטיה אוכלת כל חלקה טובה. אנחנו רואים את המשפטיזציה שמשתלטת עלינו ואבל החובה שלנו היא ללכת קדימה ולא למצמץ. כשיועץ משפטי של משרד ממשלתי שולח לך מכתב על ניגוד עניינים זה מפחיד אבל רעננה היא עיר שאין בה כמעט קרקעות מינהל, יש בה רק קרקע פרטית ואם אני רוצה לעודד דיור מוזל אני חייב לדבר עם המינהל – אבל במעט הקרקעות שיש – המינהל בסוף משווק את הקרקע כמו שהוא רוצה. תכננתי שכונה של שני שליש דירות קטנות – אבל בא המינהל ושיווק את הקרקע לכל המרבה במחיר – אז הלכו הדירות האלה והלך התכנון".

יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, התייחס לסוגיית הקצאת דירות לבני המקום ואמר כי "בעפולה בני המקום מהווים 40% מזוכי ההגרלות של מחיר למשתכן, בלוד 27% וגם בקריית מוצקין – זו עדיין מלחמה מול המערכת המשפטית, אבל אנחנו עובדים על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully