וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לעיריית הרצליה: נעצרה הרחבת דן אכדיה

30.5.2016 / 14:40

מאבק ממושך של עיריית הרצליה נגד הוספת 1,300 חדרים למלון דן אכדיה בעיר נשא פרי: בית המשפט המחוזי בתל אביב מתח ביקורת חריפה על הוועדה המחוזית שאישרה את התוכנית וקבע כי ההחלטה התקבלה בחיפזון מבלי לקחת בחשבון את עומסי התחבורה שיווצרו באזור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש העירייה הגדיר את התוכנית "מפלצת בטון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הישג משמעותי לעיריית הרצליה ולוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר במאבקן כנגד תכנית הרחבת מלון דן אכדיה בעיר: בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי הוועדה המחוזית כשלה במילוי תפקידה וכי תכנית הבנייה שתגדיל את המלון בכ-1,300 חדרים – אושרה בחיפזון מבלי שניתנה הדעת על עומסי התחבורה העצומים שיווצרו באזור.

על פי התוכנית שאושרה במחוזית ואשר עיריית הרצליה מתנגדת לה נחרצות מזה תקופה ארוכה, יתווספו למלון דן אכדיה עוד 1,325 חדרים – תוספת המהווה גידול של פי 6 בהשוואה למצב כיום. התוכנית כוללת הוספת שטחים לשימושי מסחר, בהם מרכז כנסים, בתי עסק ומסעדות. בעירייה התנגדו לכל אורך הדרך לתוכנית וטענו כי מדובר בשינוי מהותי של המצב הקיים, אשר יביא להקמת מפגע סביבתי ותחבורתי משמעותי בקו ראשון של חוף הים בעיר.

עיריית הרצליה הגישה את העתירה, לאחר שבחודש פברואר השנה דחתה ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה את הערעור שהעירייה הגישה בנושא. שופטת המחוזי, דפנה אבניאלי, מתחה ביקורת חריפה נגד החלטת הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית והחזירה לשולחנה את הדיון בשנית – תוך דרישה כי תינתן הדעת על סוגיית התחבורה.

בפסק דינה כתבה השופטת בין השאר "הוועדה המחוזית כשלה במילוי חובתה לאסוף נתונים ולקיים דיון ענייני בנושא העומס התעבורתי שייווצר עם אישור התכנית להרחבת מלון דן אכדיה. מדובר בתכנית שהשלכותיה על ציבור המבקרים במלון ובחוף הים כמו גם השלכותיה על תושבי האזור, מחייבים בדיקה קפדנית ומציאת פתרונו, טרם אישור התכנית".

בהמשך ציינה השופטת כי "הדיון מוחזר לוועדה המחוזית זו הפעם השנייה, לאסוף נתונים עדכניים על עומסי התנועה העלולים להיווצר מפרויקט הרחבת המלון, מהשימושים המסחריים ואולמות הכנסים המתכוננים להיבנות, מהגעת מתרחצים ונופשים לחוף הים הסמוך למלון דן אכדיה ומהעובדה שדרך הים מהווה ציר תנועה מרכזי באזור".

ראש העיר משה פדלון , שכינה לאורך המאבק את התוכנית "מפלצת בטון", הבהיר לאחר ההחלטה כי "חשוב לי להדגיש, אני בעד פיתוח התיירות בעיר ועידודה, אבל הכל צריך להיעשות במידתיות, תוך פגיעה מינימלית בתושבי העיר. אני מברך על החלטת בית המשפט ומשוכנע כי עכשיו, כשהתכנית הוחזרה אל שולחן הוועדה, יימצאו הפתרונות הנאותים לטובת כל הצדדים".

  • עוד באותו נושא:
  • הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully