וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם בחרתם: השכונות הכי משפחתיות בישראל

11.5.2016 / 11:56

באיזו שכונה בתי הספר הכי טובים? ובאיזו הפארקים הכי מפנקים? ואיפה תהייה לכם קהילה תומכת? גולשי אתר מדלן דירגו את השכונות בערים הגדולות בארץ על פי מידת התאמתן לגידול משפחה. צפו במפה המלאה

מערכת וואלה!

אחד השיקולים החשובים בבחירת מקום מגורים, מלבד שאלת התקציב, הוא צביון השכונה וסביבת המגורים. בפרויקט מיוחד של וואלה! NEWS ואתר מדלן, נותחו יותר מ-30 אלף חוות דעת של גולשי מדלן על שכונות בישראל, ומופו שכונות בשמונה ערים מרכזיות בישראל, שלדעתכם הן אלה שתאימות ביותר למשפחות.

ניתוח הממצאים הביא בחשבון מדדים של שביעות רצון מגני הילדים ובתי-הספר, משטחי הגינות והפארקים, ומתחושת קהילתיות. הדירוג נעשה במדרג של 1-5, כאשר 1 משקף את שביעות הרצון הנמוכה ביותר, ו-5 מגלם את שביעות הרצון הגבוהה ביותר.

רוצים לדעת מה הדירוג של השכונה שלכם? הקליקו על המפה האינטראקטיבית של אתר מדלן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השכונה שדורגה כמתאימה ביותר למגורי משפחות בתל אביב היא שכונה ל' (4.9 מתוך 5), הממוקמת בצפון תל אביב. שכונה ל' קיבלה את הדירוג המשוקלל הגבוה ביותר לא רק בתל אביב – אלא גם בדירוג הארצי. שתי שכונות נוספות שלדעת הגולשים מתאימות למגורי משפחות בעיר ללא הפסקה הן אזורי חן ושכונת המשתלה – ששתיהן ממוקמות בצפון העיר.

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן, המחיר הממוצע של דירת 4 חדרים יד שנייה בשכונת ל' מגיע ל-2.8 מיליון שקל. באזורי חן תתבקשו לשלם כ-3.3 מיליון שקל ובשכונת המשתלה - כ-2.7 מיליון שקל.

ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת הגבעה הצרפתית בצפון ירושלים היא השכונה שקיבלה את הדירוג המשוקלל הגבוה ביותר על ידי הגולשים (4.5 מתוך 5). שכונת גבעת משואה ושכונת בית הכרם זכו לדירוג משוקלל דומה (4.3 מתוך 5). יש לציין כי שכונת בית הכרם המבוקשת לא דורגה במקום הראשון, מאחר שהדירוג שהעניקו לה הגולשים במדד הגינות והפארקים היה נמוך ביחס לשתי השכונות האחרות (3.9 מתוך 5).

כדאי לדעת: בשכונת הגבעה הצרפתית דמי שכירות של דירת 4 חדרים מגיעים ל-4,500 שקל בממוצע. בגבעת משואה נאמד מחיר השכירות ב-5,000 שקל בממוצע, ובבית הכרם המחיר הממוצע הוא כ-5,700 שקל.

באר שבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבאר-שבע הדירוג המשוקלל הגבוה ביותר ניתן לשכונת נווה מנחם (4.5 מתוך 5), הממוקמת בחלק הצפון-מערבי של העיר. הגולשים שדרגו את השכונה העניקו ניקוד גבוה במיוחד למדד שביעות הרצון מהגינות והפארקים. הדירוג המשוקלל של שכונה ב' ושכונת רמות הוא 4.1 מתוך 5, כשמדד תחושת הקהילתיות דורג נמוך יחסית.

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן מחיר דירת 4 חדרים יד שנייה בשכונת נווה מנחם עומד על כ-910 אלף שקל בממוצע. לעומת זאת, המחיר בשכונה ב' נאמד ב-780 אלף שקל בממוצע, ובשכונת רמות הוא מגיע לכ-1.1 מיליון שקל בממוצע – פער מחירים של כ-40% בין השכונות.

חיפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השכונה שזכתה לדירוג הגבוה ביותר בעיר עבור משפחות היא שכונת כרמליה הוותיקה ברכס המערבי של הכרמל, עם הדירוג המשוקלל הגבוה ביותר (4.6 מתוך 5). כמו כן קיבלה השכונה את הדירוג המקסימלי במדד בתי-הספר (4.7 מתוך 5). רמת ספיר, לעומת זאת, דורגה בדירוג המקסימלי במדד הגינות ופארקים (4.7 מתוך 5), אך בדירוג הנמוך ביותר במדד הבוחן את שביעות הרצון מבתי הספר (3.8 מתוך 5). כמו כן, בשכונת רוממה הישנה, המדד שזכה לדירוג הנמוך ביותר הוא תחושת הקהילתיות בשכונה (3.8 מתוך 5).

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים יד שנייה בשכונת כרמליה נאמד ב-1.65 מיליון שקל. ברמת ספיר תתבקשו לשלם בממוצע כ-1.3 מיליון שקל ובשכונת רוממה הישנה - כ-1.35 מיליון שקל בממוצע.

פתח תקווה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת אם המושבות החדשה בצפון פתח תקווה קיבלה את הדירוג המשוקלל הגבוה ביותר, ובפער זניח משכונת אם המושבות הוותיקה שגובלת בה ממערב. הסיבה לפער המזערי היא הניקוד שנתנו הגולשים למדד שבדק את תחושת הקהילתיות בשכונה (4.1 מתוך 5) בהשוואה לדירוג הגבוה שניתן לשכונת אם המושבות החדשה (4.7 מתוך 5).

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן בשכונת אם המושבות החדשה המחיר הממוצע של דירת 5 חדרים נאמד ב-1.9 מיליון שקל. מחיר שכירות ממוצע בשכונה, לדירת 5 חדרים עומד כל כ-5,600 שקל.

רמת גן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת שיכון ותיקים בחלק הצפוני של רמת גן, קיבלה את הדירוג המשוקלל הגבוה ביותר מבין השכונות בעיר (4.6 מתוך 5). גולשי האתר העניקו למדד בתי הספר בשכונה את הניקוד המקסימלי (4.9 מתוך 5), והיא זכתה לדירוג הגבוה ביותר (5 מתוך 5) גם במדד הגינות והפארקים. שכונת שיכון מזרחי קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר במדד גני הילדים (4.8 מתוך 5), אך את הניקוד הנמוך ביותר במדד תחושת הקהילתיות (3.9 מתוך 5).

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן המחיר הממוצע של דירת 4 חדרים חדשה ב"שיכון ותיקים" נאמד ב-2.8 מיליון שקל. לעומת זאת, בשיכון מזרחי המחיר המבוקש לדירת 4 חדרים חדשה מגיע ל-1.8 מיליון שקל.

ראשון לציון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת קריית חתני פרס נובל, שממוקמת במערב ראשון לציון, דורגה בציון המשוקלל הגבוה ביותר מבין השכונות בעיר (4.7 מתוך 5). השכונה קיבלה את הדירוג המקסימלי במדד גינות ופארקים (5 מתוך 5) ובמדד תחושת הקהילתיות (4.9 מתוך 5). עם זאת, הדירוג המקסימלי במדד גני הילדים הוענק לשכונת קדמת ראשון (4.9 מתוך 5).

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן המחיר הממוצע של דירת 4 חדרים יד שנייה בשכונת קריית חתני פרס נובל נאמד ב-1.9 מיליון שקל. בשכונת קידמת ראשון המחיר לדירה דומה יעמוד על כ-1.3 מיליון שקל בממוצע, ובנחלת יהודה על כ-2.1 מיליון שקל.

אשדוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת רובע יא, בחלקה המערבי של אשדוד, קיבלה את הדירוג המשוקלל הגבוה ביותר (4.7 מתוך 5). בנוסף, במדד דירוג שביעות הרצון מהפארקים, ובמדד תחושת הקהילתיות, הגולשים העניקו לשכונה את הדירוג המקסימלי מבין השכונות בעיר (4.7 מתוך 5). לשכונת הסיטי, לעומת זאת, הוענק הדירוג המקסימלי במדד בתי-הספר באשדוד (4.6 מתוך 5), ואולם במדד תחושת הקהילתיות היא דורגה במקום נמוך ביחס לשתי השכונות האחרות (3.4 מתוך 5).

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן בשכונת רובע יא המחיר הממוצע של דירת 4 חדרים יד שנייה נאמד ב-1.35 מיליון שקל. ברובע ה המחיר הממוצע עבור דירת 4 חדרים חדשה הוא כ-1.4 מיליון שקל, ובשכונת הסיטי תתבקשו לשלם כ-1.7 מיליון שקל עבור הדירה החדשה.

רווה איתן, סמנכ"ל המחקר באתר מדלן התייחס לניתוח ואמר כי "חוות הדעת של הגולשים מספקות מידע משלים, שעל פי דפוסי הגלישה באתר מדלן ניתן לראות כי הוא לא פחות חשוב מפרמטרים אחרים דוגמת מגמת מחירים, מפגעים סביבתיים, רמת החינוך וכיו"ב. האינפורמציה ניתנת מ"השטח" ולכן חושפת את היתרונות והחסרונות של השכונה כפי שחווים אותה התושבים בחיי היומיום. בעידן הנוכחי, שמאופיין בשיתוף מידע, בלתי נמנע לעודד שיתוף מידע גם בתחום המגורים. אם ניקח לדוגמה את וויז, כשאנו מעדכנים שאנחנו עומדים בפקק, זה בהחלט מידע שמסייע לאחר, אבל בנדל"ן, כשאנשים עומדים בפני החלטה מורכבת, עם השלכות כלכליות ומשפחתיות אדירות, לשיתוף המידע ולעזרה ההדדית יש ערך רב במיוחד."

  • עוד באותו נושא:
  • משפחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully