וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפות בגינדי שרונה: מעליות מושבתות, דיירים כלואים בדירות

9.5.2016 / 14:12

אתמול הוצף בניין מגורים בפרויקט שרונה בתל אביב והמעליות בו הושבתו. בינתיים התקלה בטיפול אך דיירים רבים עדיין כלואים בביתם. "אתמול והיום טיפסתי 32 קומות ברגל, אבל יש פה דיירים מבוגרים ונכים שלא יכולים לזוז. ככה נראה פרויקט יוקרה? גינדי מצפצפים עלינו"

באדיבות המצולמים

כמה ימים בלבד לאחר הדיון שהתקיים בבית משפט השלום בנוגע לסכסוך הדיירים בפרויקט שרונה מרקט עם חברת גינדי החזקות – נראה כי סדרת הליקויים והתקלות בפרויקט היוקרה רק מחריפה: לידי וואלה! NEWS הגיעו סרטונים ועדויות החושפים כי מאתמול בשעות הצהריים הוצף אחד מבנייני המגורים בפרויקט במים, וכתוצאה מכך המעליות בו הושבתו. כתוצאה מההצפה ומהשבתת המעליות בפרויקט, מצויים דיירים רבים במצב שבו הם אינם יכולים לצאת מדירותיהם – שכן בחלק מהמקרים, מדובר בדיירי קומות גבוהות שאינם יכולים לצאת מהבניין. חברת הניהול במקום ופועלת לתיקון המעליות אולם נכון לרגע זה התקלה טרם תוקנה.

בעקבות האירוע שלחו אתמול דיירי הפרויקט מכתב של עורך דין מטעמם המפרט את התקלה ובו הם דורשים את התייחסות החברה. במכתב עליו חתום עו"ד אבי שרף נכתב בין השאר כי כבר בחודש דצמבר 2015 התחייבה גינדי החזקות בהתקנת מעלית ממוגנת מים בכל אחד מבנייני המגורים בפרויקט.

זיוה לוריא, אחת הדיירות בבניין A שבו התרחשה ההצפה, סיפרה בכעס כי נאלצה לטפס ברגל 32 קומות אתמול בערב וכי גם הבוקר ירדה במשך כ-40 דקות 32 קומות, בדרכה מביתה לחניון. "אתמול בשעה 14:00 בצהריים החלה ההצפה בבניין ולצערי זו לא פעם ראשונה שזה קורה. המעליות מושבתות ולא היתה לי ברירה אלא לעלות 32 קומות ברגל כי החניה שלנו ממוקמת בקומה מינוס 4. זה לא קל. אבל יש אנשים מבוגרים שגרים פה ולא יכולים לעלות כל כך הרבה קומות. יש אישה נכה בבניין, בעלי עצמו נכה צה"ל, ולצערי הוא בכל זאת עולה ויורד 32 קומות כדי לצאת".

לוריא מתחה ביקורת חריפה על חברת גינדי החזקות ואמרה כי לא מדובר בתקלה ראשונה מסוג זה וכי המומחים שנשכרו על ידי הדיירים התריעו על ההצפות הצפויות בפרויקט – אך דבר לא נעשה לטענתה. "זו לא תקלה ראשונה. אם זה היה קורה בפעם הראשונה אז ניחא, אבל זה קורה כבר כמה פעמים. בחודש אוקטובר ילדים נלכדו במעלית בפרויקט המגורים. אני רוצה לדעת, ככה נראים מגדלי יוקרה שאנשים נכנסו לדירות שלהם לפני שנה? הדבר המקומם ביותר הוא שהתריעו על ההצפה הזו. המומחה שהוועד שכר התריע על כך, יש לנו דו"חות. כבר שבוע שאנחנו שומעים זרמים של מים – אבל כמובן שלגינדי יש זמן. כמו שהם לא עושים כלום בנושא מפגעי הריחות, כך גם לא עשו דבר בנוגע להצפה. הם פשוט מצפצפים עלינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הצפה בשרונה. באדיבות המצולמים
המלית בבניין/באדיבות המצולמים

"אמהות יורדות עשרות קומות עם תינוקות"

עו"ד אבידן רומנוב, חבר בנציגות המורחבת של דיירי הבניין, מתגורר בקומה ה-27 ומציין כי ההצפה התרחשה במאגר המים שממוקם בגג הבניין. "מאגר המים שהתרוקן הוא מאגר מים שמיועד לטובת הספרינקלרים במערכת כיבוי האש. כלומר אם פורצת עכשיו שריפה – אין אפשרות לעשות שימוש במערכת כיבוי האש", אמר רומנוב. רומנוב מציין כי מצבם של חלק מהדיירים בפרויקט קשה - "יש פה אימהות שיורדות עשרות קומות ברגל עם תינוקות וילדים קטנים. יש פה אחרים ששכרו חדר בבית מלון ולא חזרו הביתה. גם אני מטפס 31 קומות, אם לוקחים בחשבון את קומות החניון, כדי להגיע הביתה".

"לצערי הרב לא שמענו כלום מהחברה. כלום. הגורם היחידי שנחלץ לעזרתנו הוא חברת הניהול. המקומם ביותר הוא שהתרעתי ב-3 במאי גם במייל לגינדי החזקות וגם במייל לקבלן המבצע - והתרעתי על רעשי פעימה של מים שנשמעים. ביקשתי שיבדקו כדי שלא נגיע למצב של הצפה, אבל דבר לא בוצע. אתמול דיווחתי להם שזה אכן קרה – אבל אפילו טלפון או מייל לא קיבלנו מהם".

הדיירים מציגים דו"ח שנכתב לבקשתם על ידי המהנדס יצחק ברבי, בו הוא מתריע כי התשתיות במבנה אינן מתאימות לפעילות הקיימת בו – הכוללת שוק אוכל נרחב וכן פרויקט מגורים גדול. בדו"ח של ברבי הוא מתריע כי ישנן בעיות לחץ בצנרת וכי פעילות תשתית רבות שהיו אמורות להתבצע במקום – לא בוצעו וכתוצאה ישנם ליקויים רבים במערכות הפרויקט.

גינדי שרונה. ניב אהרונסון
דיירי שרונה בבית המשפט/ניב אהרונסון

הסכסוך המתוקשר בין דיירי פרויקט היוקרה לבין חברת גינדי החזקות, הגיע רק לפני מספר ימים לבית המשפט, בעקבות דרישת הדיירים להפסיק את פעילות שרונה מרקט – שלטענתם מהווה מטרד יומיומי עבורם וגם מעמיסה על תשתיות הפרויקט באופן שגורם לליקויים בבנייני המגורים. על פי החלטת שופט בית משפט השלום בתל אביב, עמית יריב, מיום חמישי האחרון - על המומחים שמונו על ידי החברה כבר לפני כמה חודשים להגיש את המלצותיהם עד 22 בחודש. עד כה טענו הדיירים כי המומחים מתעכבים בעבודתם וכי הסחבת בעניינם גורמת להם נזק. השופט קבע עוד כי אם גם לאחר הגשת הדוח מטעם המומחים תשרור מחלוקת בין הצדדים והנושא לא ייפתר, ימנה בית המשפט מומחה מטעמו.

טרם נמסרה תגובת גינדי החזקות.

  • עוד באותו נושא:
  • שרונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully