וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגרש של "הקניון הכי גדול במגזר הערבי" יימכר

17.4.2016 / 11:22

לפני 15 שנה החלה בנייתו של פרויקט שאפתני באום אל פחם - בניית קניון גדול. עקב סכסוך בין הגורמים המעורבים בפרויקט הוא נתקע ושלד המבנה עומד עד היום "כפיל לבן" בכניסה לעיר. כעת במסגרת הליכי פירוק יימכר השלד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלד הקניון בגודל של 10,000 מ"ר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרויקט הקמתו של מה שהתעתד להיות "הקניון הכי גדול במגזר הערבי" החל כבר בשנת 2000 אך מעולם לא הושלם בשל סכסוך בין הצדדים - וכעת צפוי המגרש ובו השלד של הקניון לעמוד למכירה. פרויקט זה עומד כ"פיל לבן" כבר שנים בכניסה לאום אל פחם אך לאחרונה קיבל בית המשפט המחוזי בחיפה את עמדת המפרק שמונה לחברת קסר אלמנאר, עו"ד איתי פריימן והורה למכור את המקרקעין והמבנה של הקניון. על פי ההערכות שווי העסקה עשוי לעמוד על כ-70 מיליון שקל.

עסקה זו כוללת שלד בנוי בהיקף של כ–10,000 מ"ר על מגרש בשטח של למעלה מ-7 דונם שבנייתו החלה בשנת 2000 ולא הושלמה. מאחורי ההשקעה עמדה חברת אלמנאר לפיתוח השקעות ובע"מ - חברה ציבורית, שנכנסה להליכי פירוק. ממסמכי המפרק, כפי שנמסרו לבית המשפט, עולה כ החברה התחייבה להשקיע חלק ממימון בניית הקניון והשקיעה עד כה כ-20 מיליון שקלים – אלא שהפרויקט עלה על שרטון בעקבות מחלוקת בין השותפים במיזם לבין יורשי בעל הקרקע.

יורשי בעל הקרקע שנפטר דרשו לבטל את ההסכמים נוכח עיכובים בהקמת הפרויקט, אך מנגד טענו החברות כי התנהלותו של בעל הקרקע המנוח היא זו שגרמה לעיכוב בקבלת האישורים. הסוגיה הגיעה לבוררות ובמהלכה נפסק כי יש לסיים את הפרויקט עד לסוף שנת 2011 ולפצות את יורשי בעל הקרקע בסכום של כ-644 אלף דולר, בשל האיחור בהשלמת הפרויקט. עבור כל שנה נוספת בעיכוב נפסק פיצוי של כ-92 אלף דולר. עם זאת, פסק הבורר לא חיסל את המחלוקות בין הצדדים ויורשי בעל הקרקע הגישו תביעה נוספת לביטול ההסכמים ולביטול פסק הבורר, בדרישה כי הקרקע תושב לידיהם – על אף העובדה שכבר הוקם השלד של המבנה.

בנובמבר האחרון הוגשו שתי בקשות למינוי מפרק זמני ולמתן צו פירוק. הכונס הרשמי במחוז חיפה, באמצעות עו"ד נילי לבנת, תמכו בבקשה לפרק את החברה מטעמי חדלות פירעון וכן תמכו בבקשת עו"ד פריימן להוציא למכירה את המקרקעין ושלד הקניון, בפרט בשל הסכנה שיש כלפי הציבור בהותרתו.

המפרק, עו"ד איתי פריימן שותף מייסד במשרד עורכי הדין איתי פריימן, ציין כי אין מנוס מפירוק החברה וממכירת הנכס – בין השאר בשל העובדה כי הוא הפך לסיכום ממשי לציבור וכן משום שיהיה במכירה כדי לחסל את מלא החוב לנושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully