וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסינים לא רוצים לשלוח אלינו פועלי בניין - לא יודע למה"

29.3.2016 / 10:50

יו"ר קבינט הדיור, אביגדור יצחקי, ציין כי בכוונת הממשלה להביא לארץ 6-12 חברות קבלניות, וכי הפולנים, היפנים, הסינגפורים והיוונים כבר הביעו עניין

קרדיט תמונה: שאטרסטוק

(בוידאו: הכירו את החברה הטורקית שבונה כבר בארץ)

"הסינים לא רוצים לשלוח לנו עובדים. למה? אני לא יודע, זה גם לא כל כך חשוב, זו פשוט עובדה. לכן אנחנו מרכזים מאמצים גם מול הפלסטינים ומנסים להביא לכאן חברות בנייה זרות", כך אמר היום יו"ר קבינט הדיור, אביגדור יצחקי, בהתייחס לכוונת הממשלה להביא לענף הבניין עובדים זרים. יצחקי הודה כי המגעים מול סין על הבאת עובדים תקועים וכי הצהרות הממשלה בנושא זה לא יקוימו.

"יש כבר מתעניינים ממדינות רבות: הפולנים, היפנים, הסינגפורים, היוונים" הוסיף יצחקי, "יש פה חברה טורקית בשם יילמזלר שעובדת כבר שנים בארץ. היא נכנסה במסגרת הסכם הרכש הביטחוני והם קבלני משנה של קבלנים ישראלים כבר הרבה מאוד שנים, ובנובמבר האחרון הארכנו להם את ההסכם בשלוש שנים".

יצחקי התייחס גם לקול הקורא שפירסמה הממשלה להבאת החברות הקבלניות הזרות והצהיר כי הכוונה היא להביא עד 12 אלף עובדים זרים. "נביא לארץ 6-12 חברות בנייה זרות, ובין 6,000 ל-12 אלף עובדים. יש מחסור בכוח אדם גם במוסדות התכנון".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אביגדור יצחקי. ניב אהרונסון
אביגדור יצחקי/ניב אהרונסון

אין לי מושג אם מחיר למשתכן יוריד מחירים או לא, אבל היא לא תוכנית להורדת המחירים - היא תוכנית לפתרון לזוגות צעירים שעבורם יש בהחלט ירידה במחירים. יהיו לנו 100 אלף זוכים בהגרלות עד 2017. אף אחד לא יודע להעריך כמה יירשמו, אבל ההערכות הן שיירשמו 200 אלף - זה יחס של 1:2, זה לא כזה נמוך ולבני המקום יש סיכוי אדיר לזכות. אני בטוח שכל תושבי הרצליה שיירצו לזכות - יוכלו לזכות בהגרלה. אני מציע לזוגות הצעירים לא לוותר על הבוננזה הזו. חבל לוותר על מתנה בשווי מאות אלפי שקלים. זהו פתרון ביניים בלבד".

מי שעוד נשא דברים בכנס הוא עו"ד איל מאמו, שותף במשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות', שמתח ביקורת חריפה על האופן שבו מתוכנן שוק הדיור כיום. "יש תוכנית בניין עיר (תב"ע) עם אלפי יחידות דיור בכפר יונה, שתקועה בגלל שמשרד התחבורה לא זז ולא פותר את הבעיה. כל הבנייה החדשה הזו מותנית בסלילה של כבישים – אבל הכל תקוע. אז תשאלו האם כבישים הם הפתרון? התשובה היא לא. סוללים עוד כבישים ואנחנו נקנה עוד מכוניות - כי ברור שלממשלה אין עניין להפחית את מספר כלי הרכב. הסיבה לכך היא גם מסי הקנייה על כלי הרכב וגם המיסים הקבועים שכולנו משלמים על הדלק, אבל ברור שזה לא מוביל לפתרון אמיתי מבחינת תכנון", אמר.

"במדינה כל כך צפופה אין ברירה אלא להשקיע בציפוף – אבל אני צריך לריב בוועדה המחוזית כדי לקבל יחידות דיור ובודקים אותי לפי תקן 21 שבוחן את הרווחיות של פרויקטי התחדשות עירונית, כדי שחס וחלילה לא נרוויח יותר מדי. את מי זה מעניין אם הפרויקט יהיה רווחי? תנו לצופף, תנו לבנות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully