וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: 8,000 דירות בראש העין מוקמות בלי אף אחראי

29.3.2016 / 9:43

בכנס השנתי לתכנון ובנייה של משרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות' הבטיח שר השיכון שכל פרוייקט גדול יהיה תחת פיקוח והקבלן יהיה אחראי גם לתשתיות באזור. "נראה תוצאות בטיפול במשבר הדיור

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

"כשנכנסתי לתפקידי היו בעיות בראש העין. יש שם תכנית ל-8,000 יחידות דיור שחלקן באיכלוס. מדובר על סדר גודל כספי של 10 מיליארד שקלים. כשמסתכלים על רובע כזה אתה יכול להניח שבין 2-3 מיליארד יושקעו בתשתיות. אבל אתה מגיע למקום ורואה ערימות עפר של עשרות אלפי טונות ובאמצע גני ילדים, ובניינים בבנייה וכשאתה שואל את הקבלן אתה מבין שהוא בונה בלי מים באתר כבר שנתיים כי חברת חשמל לא אפשרה לתאגיד המים המקומי לפעול", כך אמר שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בכנס השנתי לתכנון ובנייה של משרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות' שהתקיים בתל אביב. "ואני אומר תגידו, מי אחראי על הפרויקט? התשובה היא אף אחד וככה הדברים מתנהלים במדינה. אנחנו עובדים אחרת. יהיו פרויקטים שהם בעלי עדיפות לאומית ובהם - כשבונים 1,000 יחידות דיור ומעלה - ואנחנו נפקיד את האחריות בידי הקבלן מהתחלה ועד הסוף, כקבלן ראשי. זהו המסלול של תכנן ובנה".

גלנט התייחס למחירי מחיר למשתכן ואמר כי "התוצאה של מחיר למשתכן היא הזרמת מים קרירים לתוך הבריכה הלוהטת של שוק הדיור. יש הרבה תיאוריות על המשמעות של המהלך הזה, אבל ברור שקורה פה משהו שלא קרה עד היום בשוק הדיור. האם 70 אלף אנשים שיודעים שיש להם פתרון במהלך 2017 הוא בעל השפעה או לא? תעשו את החשבון שלכם – זה בכל זאת 140 אלף איש במצטבר - ואני חושב שזה מאוד משפיע".

"רעיונות טובים היו פה תמיד אבל הבעיה היא בביצוע. אני רואה מציאות שבה אין ביצועים – המצב שפגשנו, שר האוצר משה כחלון ואנוכי הוא הדבר הבא: בעשור האחרון מחירי הדיור עלו פי 2, 50% מהאוכלוסייה חיה בין חדרה לבין אשדוד. המשמעויות הן ברורות, גם בנוגע למחירים וגם בנוגע לחזון הציוני", אמר גלנט. לדבריו, "החלטנו למקד מאמץ באוכלוסייה שאין לה – מי שאין להם דירה – וזה לא משנה אם הוא יהודי או ערבי, חרדי או חילוני. אם מחיר דירה יורד ב-100 אלף שקל כפול 70 אלף דירות זה 70 מיליארד שקל שעברו מהכנסות פוטנציאליות של המדינה – לצרכן. אנחנו נרגיש את זה", אמר.

השר התייחס גם לסוגיית הדיור הציבורי ואמר כי קרן הדיור הציבורי החזיקה בשיאה למעלה מ-3 מיליארד שקלים וכי כשנכנס לתפקידו נותרו בה רק 700 מיליון שקלים. "לאן נעלמו למעלה מ-2 מיליארד שקלים?. הכספים האלה לא שימשו לרכישת דירות. שאלתי כמה דירות נרכשו לטובת הדיור הציבורי בשנת 2014 - 2 דירות".

גלנט העריך כי משבר הדיור ייפתר בעתיד הנראה לעין ואמר כי "בעיית הדיור נוצרה על ידי אנשים, היא נולדה בחטא. את הבעיה שהאדם יצר - האדם יכול לפתור. זה לא בשמיים. צריך לעבוד בשיטתיות ונראה תוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully