וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי חוץ מעדיפים דירות יד שנייה במרכז וצפון תל אביב

27.3.2016 / 15:23

במקום דירות חדשות בנתניה, אשדוד, ירושלים או רעננה, תושבי חוץ מסתערים על מרכז תל אביב: עשרות דירות יד שנייה המתאימות למשפחות עם ילדים נרכשו בחודשים האחרונים על ידי תושבי חוץ צרפתים, בריטים, אמריקאים ושוויצרים במרכז תל אביב ובשכונות הצפוניות

מערכת וואלה!

דירות יד שנייה בתל אביב "אין": תושבי חוץ שרוכשים דירות בישראל אינם תופעה חדשה ולאחר כל גל אנטישמיות באירופה מורגשת בדרך כלל עלייה בביקושים. אך בניגוד להעדפות המסורתיות של תושבי חוץ לרכוש דירות חדשות במוקדים כמו נתניה, אשדוד, רעננה, הרצליה או ירושלים – מורגשת בתקופה האחרונה מגמה שונה: גל של עסקות נדל"ן שנרשם בחודשים האחרונים מעיד על כך שיותר ויותר תושבי חוץ מעדיפים לרכוש דירות יד שנייה בעיר תל אביב – במחירים שבהם היו יכולים לרכוש דירות חדשות בערים אחרות.

גורמים בשוק הנדל"ן מעידים כי בגל הנוכחי ההעדפות הן למרכז העיר ולשכונות הצפוניות והסיבה לכך פשוטה: רבים מרוכשי הדירות בגל הנוכחי הם בעלי משפחות עם ילדים, המעדיפים את תל אביב על פני ערים אחרות ומחפשים שכונות המתאימות לגידול ילדים.

מספר לא מבוטל של עסקות שבוצעו בחודשים האחרונים באזורים אלה מעידים כי מדובר בתופעה: כך למשל, ברחוב הזוהר בשכונת בבלי נמכרה לאחרונה דירת 3.5 חדרים בגודל 80 מ"ר, עם מעלית וחנייה בכ-2.780 מיליון שקל למשפחה מצרפת. ברחוב הרצוג באותה שכונה נמכרה לאחרונה דירת 82 מ"ר עם מעלית וחנייה בכ-2.95 מיליון שקל גם היא לתושבי חוץ מצרפת. לעסקות אלו מצטרפות שתי עסקות נוספות, אף הן מהחודשים האחרונים: דירת 3 חדרים ברחוב בן סירא שגודלה 80 מ"ר, בבניין עם חניה ומעלית נמכרה ב-2.95 מיליון שקל למשפחה מארצות הברית, ודירת 72 מ"ר ברחוב אונקלוס בשכונה, המיועדת לשיפוץ, נמכרה ב-2.5 מיליון שקל לתושבי חוץ משבדיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רחוב בן גוריון. ניב אהרונסון
שדרות בן גוריון/ניב אהרונסון

עסקאות נוספות בשכונות הצפוניות של תל אביב נרשמו אף הן – כולן בחודשים האחרונים: ברחוב בורלא בשיכון למד נמכרה לפני חודשים ספורים דירת 100 מ"ר, עם מעלית וחניה, בכ-3.28 מיליון שקל למשפחה מניו יורק. כמו כן, בשכונת כוכב הצפון נמכרה דירת 120 מ"ר + 8 מ"ר מרפסות הכוללת 5 חדרים בסכום של כ-4 מיליון שקל למשפחה מאנגליה.

בגל הנוכחי בוצע גם העסקות הבאות: ברחוב מוצקין בצפון הישן למשל, רכשו זוג צרפתים דירת 74 מ"ר בקומה הראשונה בסכום של כ-3.27 מיליון שקל. משפחה משוויץ רכשה אף היא נכס בעיר, בשדרת בן גוריון פינת דיזנגוף. הדירה הזו, בת 3.5 חדרים נמכרה להם בכ-4.25 מיליון שקל. עסקה נוספת מהתקופה האחרונה בוצעה על ידי משפחה מאנגליה שרכשה בחודשים האחרונים קוטג' בשטח 200 מ"ר ברחוב אליהו מפררה, הכולל 90 מ"ר חצר ומרתף, ב-4.05 מיליון שקל.

כך למשל, בחודשים האחרונים בלבד נמכרה ברחוב זלוציסקי באזור כיכר המדינה דירת 2 חדרים בגודל 55 מ"ר הממוקמת בקומה ה-6 במחיר של כ-2.310 מיליון שקל לרוכשים מאוסטרליה. עסקה נוספת מהחודשים האחרונים בוצעה על ידי זוג מארצות הברית, שרכשו דירה ברחוב גורדון 13 פינת רחוב רופין. דירה זו, בת 4 חדרים משתרעת על פני 115 מ"ר וממוקמת בקומה ה-1 בבניין עם מעלית וחניה. הדירה נמכרה ב-4.86 מיליון שקל. דירה נוספת שנרכשה לאחרונה ממוקמת באבן גבירול 90, פינת רחוב השופטים ומשתרעת על פני 100 מ"ר. דירה זו, הממוקמת בקומה הראשונה בבניין, היא דירה עורפית בת 4 חדרים ונמכרה ב-2.8 מיליון שקל לתושבי חוץ מבלגיה.

רחוב בן גוריון. ניב אהרונסון
רחוב זלוצסקי/ניב אהרונסון

"תושבי חוץ תמיד אהבו את תל אביב, כי קשה להתחרות במה שיש לעיר הזו להציע, אבל בתקופה האחרונה מדובר בגל חזק של עסקות – והן מרוכזות בעיקר במרכז העיר ובשכונות צפוניות. אני מזהה שיותר ויותר אנשים מעדיפים דירות שמיועדות לשיפוץ ומתאימים את הדירה לצורכיהם ולטעמיהם, במחיר שבו היו יכולים לרכוש דירה חדשה מקבלן בעיר אחרת", אומר בשיחה עם וואלה! NEWS מרצ'לו אינצ'יליני, מנכ"ל חברת פרנצ'י נדל"ן, המתמחה בתושבי חוץ שבה בוצעו העסקות.

לדבריו, "הטריגר המרכזי הוא כמובן הטרור והאיום שמורגש באירופה והתגבר בתקופה האחרונה, ורבים מהם מעדיפים להתגורר ישירות בעיר ולא לקנות בעיר אחרת ולבלות בפקקים בכל פעם שרוצים להגיע לתל אביב. חלק מהרוכשים הם משפחות עם ילדים והם אוהבים את הקרבה לים, את העובדה שאפשר ללכת ברגל לכל מקום, את הקרבה לפארק הירקון או לאזור הנמל".

מתפשרים על דירות יד שנייה

כפיר זוהר, מנכ"ל אנגלו סכסון בתל אביב, אמר אף הוא בשיחה עם וואלה! NEWSכי מגמה זו קיימת בחודשים האחרונים, וכי היא קשורה גם לסוג האוכלוסייה שמגיעה מאירופה בשנה האחרונה. "אני בהחלט מזהה שתושבי חוץ שיכולים קונים היום יותר בתל אביב בהשוואה לעבר. יש מחסור של דירות חדשות בעיר ולכן הם מתפשרים על דירות יד שנייה, ובהחלט יש העדפה למרכז העיר וגם לשכונות מגורים שבעבר פחות התמקדו בהן – ונתפסו כאזורים מרוחקים. חלק מהמגמה הזו קשור לעובדה שהאוכלוסייה שמגיעה בגל הנוכחי הם גם משפחות עם ילדים והם מחפשים גם ליהנות מהעיר וגם להתמקם בשכונות שהמחירים בהן יחסית נוחים, ועשויים להיות נמוכים בכ-20%-30% בהשוואה למרכז העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully