וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כחלון הבין שהוא לא 'השר להורדת מחירי הדיור' – וזה טוב"

24.3.2016 / 14:31

בראיון באולפן וואלה! NEWS אמר המשנה למנכ"ל בחברת אמריקה ישראל השקעות כי יציבות כלכלה חשובה מירידת מחירי הדיור. לדבריו, מחיר למשתכן לא יפתור את בעיית יוקר הדיור

עריכה: ניר חן

"שר האוצר עושה מהלכים טובים. הוא הפנים שהוא לא 'השר להורדת מחירי הדירות' בישראל והוא הבין שאם הוא ייצור איזשהו זעזוע קיצוני – זה ייצור זעזוע בכלכלה. יש לנו מטרה שהמחירים יירדו מעט אבל המטרה היא קודם כל שתהיה כלכלה יציבה - ובינתיים צריך ליצור יציבות ולשמר את מה שקיים וגם זה עדיין לא קורה", כך אמר בראיון לוואלה! NEWS דרור תורן, המשנה למנכ"ל בחברת אמריקה ישראל השקעות.

אמריקה ישראל השקעות, שזכתה במספר מכרזי מחיר למשתכן הן בפרדסיה והן בעתלית, שיבח את המהלך לשיווק דירות מוזלות – אך העריך כי לא תהיה לו השפעה ממשית על המחירים בשוק. "מחיר למשתכן הוא לא הפתרון למחירים, כי רוב השוק מורכב בכלל ממשפרי דיור – והאוכלוסייה הזו, לא רק שהיא לא מקבלים מענה – אלא שמצבה החמיר".

תורן התייחס לרווחיות ולכדאיות במכרזים אלו ואמר כי "הרווחיות במחיר למשתכן היא גבוהה בדיוק כמו בפרויקטים ביזמות רגילה, כי הדבר החשוב ביותר שצריך לקחת בחשבון זה שיש במכרזים האלה 100 אחוז מכירות שמובטחות מראש. כלומר, כגובה הסיכון כך גם גובה הרווח. במחיר למשתכן הכל כבר סגור עבורך – וגם המערכת הבנקאית לוקחת את זה בחשבון".

תורן מתח ביקורת על ההחלטה לאפשר את הגעתן של חברות זרות לשוק המקומי וכינה אותה "הזויה". "אנחנו יזמים, יש לנו אינטרס שתהיה תחרות במחירים - אבל להביא חברות בנייה מחו"ל היא החלטה הזויה. תביאו פועלים זרים, לא חברות זרות – יש לנו חברות מצוינות בישראל. הבעיה היא לא עם הקבלנים אלא עם כוח העבודה. הקבלנים בישראל יודעים לבנות ובאיכות הבנייה הגבוהה ביותר – אבל אין פועלים", אמר.

תורן העריך כי בשנה הקרובה ירשום שוק הדיור עליות מחירים נוספות של 5% לפחות.

  • עוד באותו נושא:
  • דרור תורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully