וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרישה לחניה תוקעת פרוייקטי התחדשות עירונית"

10.3.2016 / 9:01

צחי אגסי, מנכ"ל משותף בחטיבת הנדל"ן של אלוני האפט, המתמחה בפרויקטים של תמא 38, מצביע על אחד הקשיים המרכזיים של תכניות להתחדשות עירונית: "ברגע שצריך לייצר פתרונות חניה תת קרקעיים, הפרויקט מתייקר, מסתבך והבנקים אומרים 'לא תודה, אנחנו לא בתמונה'"

מערכת וואלה!

"במודל של חיזוק מבנים אנחנו צריכים לייצר המון יחידות דיור נוספות, וגם במודל של פינוי בינוי אנחנו צריכים לבנות לפעמים 8 או 10 דירות חדשות על כל דירה ישנה. המשמעות היא שהרבה פעמים אין כדאיות כלכלית לפרויקטים. בתל אביב, למשל, צריך מכפיל של 2 כדי להגיע לרווחיות של מעל 15% ובחיפה צריך 8 דירות – זו המשוואה ולא תמיד זה כלכלי", כך אמר בראיון לוואלה! NEWS צחי אגסי, מנכ"ל משותף בחטיבת הנדל"ן בקבוצת אלוני האפט.

אגסי התייחס לשאלת הליווי הבנקאי של פרוייקטי התחדשות עירונית וציין כי אחד המכשולים המרכזיים בפרויקטים אלו הוא סוגיית החניה. "ברור לכולנו שעל מנת לייצר פרויקטים הבנק הוא מרכיב חשוב, כי על כל שקל שנביא הבנק יביא 5 או 6 שקלים. אבל ברגע שצריך לייצר פתרונות חניה תת קרקעיים זה מייקר, מסבך והבנקים אומרים "לא תודה, אנחנו לא בתמונה", אמר.

אגסי התייחס למהלך של שר האוצר, משה כחלון, שיאפשר לרשויות המקומיות להוסיף 20% יחידות דיור בפרויקטים למגורים ואמר כי אחת הבעיות המרכזיות כיום הוא כוח האדם ברשויות המקומיות. "כולנו שומעים על כך שבת ים רוצה לגדול ורוצה להסתפח לתל אביב - בגלל התקציבים. אז זה לא יעזור כמה סמכויות ניתן למינהל ההנדסה; בלי כוח אדם איכותי – אי אפשר לעבוד. בבת ים מקדמים היום 400 תכניות בניין עיר עם צוות מצומצם של אנשים. המדינה צריכה לחזק את מינהל ההנדסה ולתת להם יותר כוח".

אגסי ציין כי המחירים בשוק הדיור צפויים לעלות בשנים הקרובות, בין השאר בשל ההצעה להעניק 90% משכנתא לזוגות צעירים – מה שיגביר לדבריו את הביקוש לדירות בשוק, והן בשל המחסור המתמשך בהיצע הדירות. "אני מעריך שתהיה עלייה של בין 5%-7% ב-2016 ושגם בשנים 2017-2018 תימשך עליית המחירים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully