וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פינוי מכון וולקני - יוזמה הזויה כמו טרנספר לחתולים"

9.3.2016 / 12:03

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, יוצא במתקפה חסרת תקדים כנגד שר החקלאות אורי אריאל – והיוזמה להעתיק את מיקומו של מכון וולקני משטחה של ראשל"צ – לאזור הגליל. "זה עוד רעיון הזוי של השר. לא יקום ולא יהיה – מכון וולקני יישאר בראשון לציון לעד", הבהיר

דב צור, ראש עיריית ראשון לציון. מגד גוזני
דב צור/מגד גוזני

הצעת המחליטים החדשה של משרד החקלאות, לפיה המכון למחקר חקלאי (מכון וולקני) יועתק ממיקומו הנוכחי באזור ראשון לציון – לאזור הגליל – נתקל בהתנגדות נחרצת של ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, המכנה את המהלך "יוזמה הזויה". צור השווה את הצעת המחליטים החדשה של השר אורי אריאל למהלך לקידום טרנספר החתולים שהתפרסם לפני מספר חודשים. על פי ההערכות, אחת הסיבות להתנגדותו הנחרצת של ראש העיר - למהלך נובעת מאי רצונו לתוספת מאסיבית של יחידות דיור בשטחו.

היוזמה להעתקת המכון, שמטרתה פינוי שטח של כ-3,000 דונם לטובת בנייתן של אלפי יחידות דיור, נתקלה בימים האחרונים גם בהתנגדות וביקורת חריפה מצד עובדי המכון ועובדי משרד החקלאות – אך כעת מבהיר ראש העיר כי לא יאפשר ליוזמה להתקדם: "זהו עוד רעיון הזוי של השר – בהמשך ליוזמה שכבר הועלתה על-ידו ולפיה יש לעשות טרנספר לחתולים", אמר.

"מכון וולקני הוא חלק מראשון לציון, ראשון לציון היא חלק ממכון וולקני, ואף אחד בעיר לא ייתן לבנות שכונת מגורים על קרקע המכון. זה מנוגד לתכנית המתאר של העיר שרק אושרה לאחרונה. לא יקום ולא יהיה - אנחנו מתנגדים לכך נחרצות. מכון וולקני יישאר בראשון לציון לעד", אמר.

בעירייה הבהירו כי רק לפני כשנה, פרסמו עיריית ראשון לציון ומשרד החקלאות הודעה לפיה הם מתכוונים להפוך את הקריה החקלאית לעוגן שימשוך אליו מכוני מחקר וביו רפואי, אקדמיה, מלונאות וגם פארקים לחקלאות מתקדמת במטרה למצות את הפוטנציאל הבינלאומי של ישראל בתחומי החקלאות והקיימות.

בהודעה שפורסמה בשעתו צוין כי עיריית ראשון לציון ומשרד החקלאות שוקדים על תכנית לפיתוח הדופן הצפון-מזרחי של העיר. כאמור, מדובר על שטח נרחב של 3000 דונם, בליבו פועלת הקריה החקלאית המוכר כמכון וולקני. בסמוך נמצא בית החולים הווטרינרי והשירות המטאורולוגי הארצי.

"יש לציין כי מדובר באחד מהשטחים הפתוחים הגדולים ביותר בלב ליבה של מדינת ישראל. השאיפה היא לטפח ולשמור על שטחים ירוקים ופתוחים אלו ובבד בבד לפתח ולקדם את מרכזי המחקר והפיתוח הפועלים במקום מזה שנים", ציינו בעירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully