וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברות בנייה זרות? למי הרוכשים יפנו כשתהיה רטיבות בדירה?"

בראיון לאולפן וואלה! NEWS תוקף נשיא התאחדות הקבלנים רוני בריק את היוזמה להתיר לחברות בנייה זרות לפעול בארץ. "תביאו לנו עובדים נבנה 100 אלף יחידות דיור – אבל אל תפגעו בקבלנים"

עריכה: ניר חן

הצעתו של שר האוצר, משה כחלון, לפרסם קול קורא להבאת חברות בנייה בינלאומיות לשוק הישראלי זוכה להתנגדות מצד התאחדות בוני הארץ. בראיון לאולפן וואלה! NEWS תקף נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק, את המהלך וטען כי הוא יפגע גם בקבלנים הישראלים – וגם בצרכנים הישראלים.

"חברות בנייה זרות לא יכולות לבנות פה דירות, כי לא מדברים על האחריות שלהן. איפה אחריות של חוק מכר דירות? למי רוכשי הדירות יפנו כשתהיה רטיבות בדירה? אנחנו הקבלנים כפופים לרגולציה מאוד קשה ועומדים בתקנים אולי הכי מחמירים בעולם. אני לא מאמין שחברות זרות יוכלו לעמוד ברגולציה הזו".

רוני בריק. ניב אהרונסון
"אני לא אתן לסכן את הענף אדוני שר האוצר, חברות בנייה זרות יעלו את המחירים". רוני בריק/ניב אהרונסון

בריק ציין כי המהלך יביא להערכתו דווקא להתייקרות בשוק ולא להורדת המחירים וציין כי גם ההחלטה לקדם "בנייה מתועשת" אינה ישימה בטווח הקרוב. "זה מאוד נחמד להסתכל ביוטיוב ולראות איך בונים מגדל במהירות, אבל המהלך של גלנט מכוון לשנת 2020 או 2030, ועד אז יהיו הרבה שרי בינוי ושיכון".

הביקורת של בריק מגיעה לאחר שבימים האחרונים הוא התריע כי בכוונת ההתאחדות להיאבק במהלך ואמר: "אני לא אתן לסכן את הענף אדוני שר האוצר, חברות בנייה זרות יעלו את המחירים. המדינה לקחה על עצמה את האחריות והיא זו שצריכה להביא עובדים זרים. יש לנו אלפי חברות בנייה בארץ, ובתקופת אריאל שרון ידענו לספק 100 אלך דירות. תביאו לנו עובדים נבנה 100 אלף יחידות דיור – אבל אל תפגעו בקבלנים".

במשרד האוצר הגנו על ההחלטה וציינו כי מעורבותן של החברות הזרות בתחום הבנייה בישראל, היא חלק מהחלטת הממשלה להביא עובדי זרים לטובת האצת וקידום הבנייה ברחבי הארץ. בהצעת המחליטים מוצע, בין השאר, להקים מאגר שיפעל במשך 5 שנים ויכלול 6 חברות בנייה זרות, שייבחרו בהליך של קול קורא, כאשר החברות הנבחרות הן בעלות ניסיון עתיר בתחום הבניה למגורים. בנוסף, לכל אחת מהחברות יינתנו האשרות להביא עד 1,000 עובדים זרים לצורך העסקתם בעבודות רטובות בלבד בפרויקטים של בנייה למגורים. חברות הנבחרות יוכלו לשתף פעולה עם חברות מקומיות.

  • עוד באותו נושא:
  • רוני בריק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully