וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מקביל: בתים בישראל שנמכרים ב-40 מיליון שקל, מבט מבפנים

5.3.2016 / 15:19

משבר הדיור משתולל, אך בשוק האולטרה-יוקרתי מוצעים נכסים בעשרות מיליוני שקלים, ואין גבול למחיר או לאופציות: אחוזות נרחבות, וילות כפריות, או פנטהאוזים במגדלי יוקרה. הצצה למה ש-40 מיליון שקל יכולים לקנות

עריכת וידאו: יותם וקס

משבר הדיור בישראל, שהביא לזינוק של כמעט 100% במחירי הדיור בעשור האחרון, מכביד על משקי הבית ועל יכולתם של זוגות צעירים לרכוש דירה. אבל עבור הקצה העליון של האלפיון, המשבר הזה הוא לא יותר מקוריוז. בדיקה של פלח שוק דירות היוקרה, שמחירן מ-40 מיליון שקל ומעלה, מצביעה על תופעה מעניינת: אם בעבר נכסים בשווי כזה היו בעיקר וילות צמודות קרקע ביישובי יוקרה, הרי שכיום מרבית העסקאות האולטרה-יוקרתיות הן דווקא פנטהאוזים בתל אביב. נתונים אלה עולים מניתוח של אתר מדלן שבוצע עבור וואלה! NEWS.

"מספר העסקות בסכומים הגבוהים מ-40 מיליון שקל אמנם נמוך וכולל כמה עסקאות בודדות בשנה, אך בשנתיים האחרונות ניתן להבחין בשינוי מגמה בפלח שוק זה. בשנים 2011-2013 יותר מ-60% מכלל העסקאות של פלח שוק זה היו נכסים צמודי קרקע, בעיקר בהרצליה, כפר שמריהו ויישובי יוקרה, ורק 40% היו דירות פנטהאוז במרכז תל אביב. כיום המגמה הפוכה: בשנים 2014-2015 הגיע שיעור הפנטהאוזים שנמכרו ביותר מ-40 מיליון שקל לכ-80% - רובן המוחלט בתל אביב – ואילו שיעור העסקאות בצמודי קרקע עמד על כ-20% בלבד", אומר רווה איתן, סמנכ"ל המחקר של אתר מדלן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבדיקת העסקאות שבוצעו בפלח השוק הזה בחמש השנים האחרונות, עולה כי לא מעט עסקאות בוצעו בסכומים גבוהים בהרבה. כך למשל, בשנת 2007 נמכר נכס צמוד קרקע הכולל 10 חדרי שינה במחיר של 130 מיליון שקל בשכונת אפקה בתל אביב. בשנת 2008 נמכר נכס בהרצליה פיתוח, הכולל 9 חדרי שינה, במחיר של 77 מיליון שקל, ובשנת 2014 נמכר נכס בכרם התימנים בסכום של 110 מיליון שקל.

מספר העסקאות המבוצעות מדי שנה אולי אינו גבוה, אך מבדיקת היצע הנכסים – ניכר כי הגיוון בו גבוה וכי האוכלוסיה שרוכשת את הנכסים הללו כיום מעט שונה מקהל הלקוחות בעבר.

"בשוק היוקרה בישראל לא מורגש משבר. בשנים האחרונות יותר ויותר יוצאי היי-טק שהתעשרו נכנסים לפלח השוק היוקרתי ולצידם גם רבים שמהווים 'דור שני' לבכירי הכלכלה והמשק", אומרת בשיחה עם וואלה! NEWS יפעת ליכטר, מנהלת השיווק של סותביס ישראל נדל"ן בינלאומי.

בחברה גם מציגים בימים אלה מספר רב של נכסי יוקרה המיועדים לפלח שוק זה, אך מודים כי מלאכת מכירתם לא תמיד מהירה, וכי הם עשויים "לעמוד על המדף" לעתים תקופות ארוכות עד שיימצא להם הקונה המתאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דירות יוקרה. סותביס ישראל נדל"ן,
אחוזה ברמת השרון. מחיר: 53 מיליון שקל/סותביס ישראל נדל"ן

כך למשל, מוצע למכירה בימים אלה בית ברחוב נחשון ברמת השרון בשטח של 753 מ"ר - מתוכם 680 מ"ר בנוי + 80 מ"ר מרפסת. הבית משתרע על פני ארבע קומות וכולל 9 חדרים - מהם 4 חדרי שינה, חדר כושר, חדר ספא, חדר קולנוע, חדר מחשבים, חדר יין וגם חצר מטופחת ובריכת שחייה. בבית יש מעלית פנימית והוא מוצע למכירה עם תכולתו - ריהוט שיובא מאיטליה - במחיר של כ-53 מיליון שקל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דירת יוקרה בשכונת צהלה. מחיר: 10 מיליון דולר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכס נוסף שעומד בימים אלה למכירה הוא בית צמוד קרקע ברחוב בניהו בצהלה, תל אביב. הנכס משתרע על מגרש של כ-840 מ"ר מתוכו 531 מ"ר בנוי, והוא כולל 9 חדרים, מתוכם 5 חדרי שינה הבנויים כמעין סוויטות עם אמבטיות, וכן חדר ארונות לצד ספרייה, סלון ומטבח הבית. גם בית זה מוצע למכירה עם תכולתו - ריהוט אנגלי עתיק וחפצי אמנות – וכן גינה גדולה עם עצי פרי, בריכת שחייה, מעלית פנימית, חנייה ומרתף – במחיר של כ-10 מיליון דולר.

דופלקס-פנטהאוז שמוצע למכירה במחיר דומה ברחוב מרגוזה ביפו, מהווה אופציה נוספת לפלח שוק זה. הדירה משתרעת על שטח של 255 מ"ר + 100 מ"ר מרפסות וכוללת 5 חדרים, מתוכם 3 חדרי שינה, יחידת הורים הכוללת ג'קוזי, סאונה, חדר ארונות ואח. הנכס כולל מעלית פנימית ו-4 חניות מקורות והוא מוצע עם תכולתו בכ-30 מיליון שקל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דירת יוקרה בפרק צמרות בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully