וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדהר ואלקטרה יקימו את המטה הגלובלי של חברת טבע ברעננה

שירי חביב ולדהורן

2.3.2016 / 18:19

עלות בניית המטה בשטח של כ-40-50 אלף מ"ר נאמדת במיליארד שקל, אך המעבר למטה אמור לחסוך לחברה את העלויות של שכירת הנכסים בכמה מיליוני דולרים בשנה

חברת טבע ברכישה מפתיעה. תאגיד כאן
מפעל של חברת טבע/תאגיד כאן

טבע בחרה בשותפות של חברות תדהר ואלקטרה להקמת המטה הגלובלי של החברה ברעננה. זאת, בהתאם לחשיפת "גלובס" מהחודש שעבר, שלפיה התמודדו על הקמת המטה חברת מנרב, והחברות אלקטרה ותדהר שהגישו הצעה משותפת.

תדהר ואלקטרה יקימו את המטה בשיתוף משרדי האדריכלים BIG ומשה צור.

עלות בניית המטה בשטח של כ-40-50 אלף מ"ר נאמדת במיליארד שקל, כאשר המעבר אמור לחסוך לטבע בעתיד את עלויות שכירת הנכסים, בהיקף כמה מיליוני דולרים מדי שנה. לרוב, פרויקטים בסדר גודל כזה מתבצעים כשהיזם הוא המדינה, ולא תאגיד עסקי. כאן מדובר בפרויקט מורכב וגדול, שאמור לתרום משמעותית לצבר העבודות של הקבוצה שתזכה בו.

לפי הערכות, רמת הרווחיות הצפויה בפרויקט תהיה דומה לרמות הרווחיות (הנמוכות) הרגילות בתחום: כ-6%-8% רווחיות גולמית, וכ-3%-5% בשורה התחתונה.

המגרש עליו ייבנה מטה טבע משתרע על פני כ-44 דונם ונמצא בין הרחובות דפנה, התדהר ודולב. ב-2010 רכש חורש את המגרש, בשטח של 55 דונם, תמורת 106 מיליון שקל מידי חברת קומברס, ולאחר מכן מכר כ-11 דונם ממנו לחברת SAP תמורת 40 מיליון שקל. ההערכה היא שהמחיר שטבע שילמה לחורש עבור הקרקע הוא כ-160 מיליון שקל.

כיום ממוקם מטה טבע ברחוב בזל בפתח תקווה, ובנוסף יש לה כמה אתרים אחרים בעיר - בפארק דניב ובבניין קודאק - ויש לה פעילות גם בנתניה. המטרה היא לרכז את כל הפעילויות לאתר שייבנה ברעננה, ולכלול בו את הפעילות המסחרית הבינלאומית של טבע, משרדי ההנהלה, המו"פ והמעבדות בתחום הייחודי (התחום הגנרי יישאר בכפר סבא השכנה). מעבר לכך, טבע פעילה בישראל גם ברמת חובב, ירושלים, שוהם ואשדוד, והיא תוסיף לפעול שם. עם השלמת הבנייה יועסקו במטה טבע ברעננה כ-3,000 מעובדי החברה.

אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, פועלת באמצעות החברות הבנות שבבעלותה בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; שירות, אחזקה וסחר; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ומגזר הזכיינות. בינואר-ספטמבר 2015 הכנסותיה הסתכמו ב-3.4 מיליארד שקל והרווח הגיע ל-107 מיליון שקל. שווי החברה עומד על 1.7 מיליארד שקל.

תדהר היא חברה פרטית היוזמת, מקימה ומשווקת פרויקטים למגורים, מסחר ותעשייה ובין הפרויקטים העסקיים שלה אפשר לציין את מגדל ספיר ברמת גן ומגדל השחר בגבעתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully