וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קבוצת יובלים: "ראשי ערים לא אוהבים להוסיף תושבים"

25.2.2016 / 9:20

מחיר למשתכן אפקטיבי אבל לא במרכז, הביקוש בערי המרכז קשיח אבל ההיצע אפסי. איציק ברוך מנכ"ל קבוצת יובלים מסביר באולפן וואלה! NEWS על הבעיות בשוק הדיור. ומה יקרה לדעתו למחירי הדירות?

עריכה: ניר חן

"מחיר למשתכן הוא ראוי ונכון, ויכול לחולל שינוי עבור הצעירים שרוכשים דירה ראשונה, אבל הוא ישפיע בעיקר בפריפריה. באזור המרכז אין כמעט עתודות קרקע ולכן לא יהיו פה מכרזים לדירות מוזלות. באזור המרכז אנחנו ממשיכים להרגיש ביקוש קשיח לדירות, עם היצע שואף לאפס. גם כשיש מכרזים - הם לא במתכונת של מחיר למשתכן", כך אמר בראיון לוואלה! NEWS מנכ"ל ובעלים של קבוצת יובלים, איציק ברוך.

ברוך התייחס למהלך האחרון של שר האוצר להוספת 20% יחידות דיור על ידי הוועדות המקומיות אך הביע ספק באפקטיביות שלו. "גם במקרה הזה הכוונות טובות אבל היישום הוא בעייתי. התיקון לחוק לא מחייב את הרשויות, אלא נותן להן רק זכות ולצערי הרב אני לא מאמין שזה יקרה. ראשי הרשויות לא אוהבים שמתערבים להם בהליכי התכנון וברגע שנוספות 20% מכמות היחידות, הם לא ירוצו לאשר את התוספות. באופן כללי, ראשי ערים לא אוהבים דירות ומעדיפים שטחי תעסוקה".

בראיון עמו התייחס ברוך גם לביקושים בדרום תל אביב, אזור שבו קבוצת יובלים פועלת בשנים האחרונות ואמר כי "מבחינתנו תל אביב היא תל אביב היא תל אביב. כלומר הביקוש הוא קשיח ואין כמעט קרקע זמינה בעיר. זיהינו את אזור דרום העיר כאזור עם פוטנציאל ובשנת 2007 קנינו שם קרקע. פעם אנשים הרימו גבה ולא האמינו שיגורו שם, אבל המחירים מאז עלו ב-60-70 אחוזים. גם מתחם העלייה הוא אזור רותח ומי שקונה דירה באזור מתפתח - קונה נכס במחיר שהוא אבסולוטית נמוך ב-30%-40%".

בהתייחס לשאלה מה יקרה למחירי הדיור בשנה הקרובה, ברוך העריך כי ההתייקרות תימשך, בין השאר בשל המחסור בכוח האדם ובשל הבירוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully