וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למאות אלפי ישראלים יש יותר מ-2 דירות - ולמדינה אין מושג כמה מהם מעלימים מס

וואלה ! NEWS

17.2.2016 / 14:40

למשרד האוצר אין הערכה כמה מבין משכירי הדירות חייבים במס. נכון ל-2013, ל-200 אלף יש שתי דירות, ול-50 אלף ישראלים יש יותר משתי דירות. שתי ממשלות טוענות כבר שנתיים שצריך להסדיר את שוק השכירות, אך עד עכשיו מעולם לא נאספו נתוני אמת

למכירה\ להשכרה. אורי לנץ
למכירה\ להשכרה/אורי לנץ

"כדי למצוא את הפתרונות הטובים ביותר ל-2 מיליון שוכרי דירות אנחנו זקוקים למידע מהימן על מצבו של השוק, ולחוות דעת מקצועיות על היתרונות והחסרונות של ההצעות הקיימות לרגולציה על שוק השכירות", כך אמרה הבוקר ח"כ שפיר, בוועדת השקיפות. "בשנים האחרונות ראיתי שורה של חוות דעת שיצאו ממשרדי הממשלה ללא בסיס נתונים מהימן. היום זימנו את הגורמים הרלוונטיים לכאן על מנת להבין על איזה מידע אתם מתבססים כשאתם כותבים מדיניות, וכיצד אתם בוחנים מה יהיו הכלים האפקטיביים ביותר למיתון הנסיקה במחירי השכירות".

לוועדת השקיפות הגיעו הבוקר נציגי רשות המיסים, משרד האוצר, השיכון והבינוי ומשרד המשפטים, כדי להציג את הנתונים שנמצאים היום בידי המדינה על שוק השכירות בישראל. מהנתונים שהוצגו על ידי רשות המיסים ,נכון ל-2013 ל-50 אלף איש יש יותר משתי דירות בבעלותם ול-200 אלף ישראלים יש שתי דירות.

הקמת רשות שכירויות נתקעת פעם אחר פעם

רחלי קופר מרכזת בכירה בחטיבת תכנון וכלכלה ברשות המיסים אמרה: "אנחנו לא יכולים לנחש על פני כלל החברה הישראלית. כ-78% מהחייבים שפנינו אליהם מתוך הנחה שיש להם חבות מס בתחום הזה פתחו תיקים. פנינו ל-37 אלף בעלי דירות שלא פתחו דיווח".

מינה גולן, מנהלת תחום סגן מנהל מחלקת שומה ברשות המיסים הוסיפה: "יש לנו נתונים על בעלי דירות ועל אנשים עם יותר משני נכסים. הפנייה נעשתה לאנשים עם שלושה נכסים ומעלה. רוב רובם של המשכירים נכנסים למסגרת החוק הזה ואין חובת דיווח. אנחנו רק יכולים לנחש. אם אנחנו מעוניינים בנתונים האלה יכול להיות שכדאי לחייב לפי חוק".

יו"ר הוועדה שאלה מה עמדת רשות המיסים להקמת רשם שכירויות, על כך השיבה גולן כי הרעיון טוב ושרשות המיסים תומכת במהלך, אך הוא נתקע בכל פעם. קופר ציינה כי עתיד לצאת חוזר של רשות המיסים שמבדיל בין השכרה למגורים ותקופות קצרות: "כרגע כיוון שאין להם חובת מיסוי שונה רצינו לקבל נתונים כלליים על השוק. אנחנו מעריכים שמדובר בתופעה שהולכת וגדלה ככל שזה נעשה קל יותר. רק בשנה האחרונה מדובר בגידול של בערך פי שתיים".

סתיו שפיר: המדינה מממנת פעילות בלתי-חוקית במאחזים וחותרת תחת עצמה. ערוץ הכנסת
סתיו שפיר/ערוץ הכנסת

שיפור מסד הנתונים על שוק השכירות

נועז בר ניר מנכ"ל התאחדות המלונות ציין כי היקף הדירות שמוצעות לשכירות במסגרת airbnb ודומיה, נאמד ביותר מ- 20 אלף שקל - שעליהם לא משולם מס. "מדובר בדירות שירדו משוק השכירות והפכו לדירות נופש".

יובל טלר רפרנט שיכון באגף התקציבים באוצר ציין כי ללמ"ס אין נתונים ברמה שכונתית, אלא רק ברמה מרחבית, והם הנתונים עליהם מתבסס המשרד כי הם מבוססים על סקרי הכנסות שהלמס עושים. הוא ציין כי במשרד נעשים מאמצים כדי לשפר את מסד הנתונים, אך ציין כי כדי לקבל נתונים ברמה כזו "צריך לבצע סקר לאורך שנים על ידי הממשלה אפשרות נוספת היא באמת מרשם שכירויות אנחנו חושבים שזה דבר נכון להקים רשם שכירויות. גם יאפשר לייצר שקיפות ולהגביר את התחרות בתחום ההשכרה"

  • עוד באותו נושא:
  • שכר דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully