וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן: המשכנתא תקבע לפי שווי הדירה ולא לפי מחירה

14.2.2016 / 14:17

על פי הסיכום שהושג בין משרד האוצר לבנק ישראל יוכלו הזכאים לרכישת דירה במסגרת תכנית מחיר למשתכן לקבל משכנתא על פי שווי הדירה ולא על פי המחיר אותו שילמו. "ההחלטה תסייע לזוגות צעירים שאין ברשותם את ההון העצמי הנדרש היום"

שר האוצר משה כחלון, משרד האוצר. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
משה כחלון/נועם מושקוביץ

סיכום חדש בין משרד האוצר לבנק ישראל ולמפקחת על הבנקים צפוי לאפשר לזכאי "מחיר למשתכן" ליטול משכנתאות גבוהות יותר משווי העסקה שאותה הם מבצעים, כך הודיע משרד האוצר. על פי ההחלטה, הקלות רגולטוריות של הפיקוח על הבנקים לפרויקטים של מחיר למשתכן יאפשרו לזכאים בפרויקטי "מחיר למשתכן" לקבל משכנתאות על פי שווי השוק של הדירה ולא לפי מחיר רכישתה בפועל – ובלבד שההון העצמי של הרוכש לא יפחת מ- 100 אלף שקלים ושווי הדירה אינו עולה על 1.8 מיליון שקל.

סיכום זה הושג בהמשך לישיבה משותפת בה נכחו נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, המפקחת על הבנקים, חדוה בר, ויו"ר מטה הדיור הלאומי, מר אביגדור יצחקי. במשרד האוצר ציינו כי יפעלו להסרת חסמים הקשורים לדירות אלו ויאפשר לבנקים למכור את הדירות של הזכאים, במידה ואלו לא יעמדו בתשלומי המשכנתא, בשוק החופשי ללא מגבלות נוספות.

שר האוצר, משה כחלון התייחס למהלך ואמר: "מדובר בבשורה גדולה עבור הזוגות הצעירים שירכשו דירה בתכנית 'מחיר למשתכן'. ההחלטה תסייע לזוגות צעירים שאין ברשותם את ההון העצמי הנדרש היום, לעשות צעד משמעותי אל עבר חלום הדירה".

המפקחת על הבנקים, חדוה בר ציינה אף היא כי "הפרויקטים של מחיר למשתכן מהווים אבן פינה משמעותית במאמצי הממשלה לסייע לציבור רוכשי הדירות, ולכן ראינו לנכון להתאים את הרגולציה לתוכניות החדשות, באופן שעקבי עם התפיסה של הגבלת הסיכון ללקוחות ולבנקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully